Strona 22 z 23 PierwszyPierwszy ... 121314151617181920212223 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 229

Temat: [Brera] jaki silnik wybrać - temat ogólny

  1. #211
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar taczka464
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ł
    Auto
    AR 159 1.9 8v + chip była , AR 159 TBI TI jest, Crosswagon + chip jest
    Postów
    536

    Domyślnie

    Mój TBI ma prawie 150tys. i oznak zużycia skrzyni brak. Wręcz pracuje dużo lepiej niż jtdm który był z mniejszym przebiegiem(60-112). Zarówno w jednej jak i drugiej objawów łożysk nie zauważyłem.

  2. #212
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2019
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    78

    Domyślnie

    Trochę odświeżę. Przeczytałem już kilka tematów ale dalej jestem zielony.
    Jak wygląda porównanie silników 2.2 i 2.4 pod względem usterkowości/kosztów utrzymania po tylu latach. Wiadomo, że wszystko zależy od egzemplarza i tak jak ktoś dbał ale... wszędzie czytam że silniki jts 2.2 są awaryjne i w ogóle nie jest to rozsądny wybór. Za to 2.4 ma dobre opnie. Tylko, że jeśli przyjdzie mi serwisować w 2.4 dwumasę, egr + dpf, klapki, urywające się szpilki to już się nie robi to takie czarno na białym. W JTS z tego co doczytałem trzeba dbać o rozrząd, który jest dość drogi i ewentualnie nagar... ale to tyle. Jeszcze chyba skrzynie są gorsze. Moje pytanie właściwie sprowadza się do tego, że chciałbym mieć 2.4 bo większa moc, mniej pali (mniej kosztów), możliwość zrobienia chipa np. a w 2.2 nic nie zrobię... ale czy w sytuacji jaka jest na rynku warto rozglądać się za tym silnikiem, czy koszty utrzymania będą porównywalne, większe, mniejsze?