Wąż tylko oryginalny, zamiennik to szajs.
Wąż tylko oryginalny, zamiennik to szajs.
Cześć Panowie, w niedzielę przy wymienianiu samodzielnie oleju w AR159 1.9 zauważyłem że magiel byl mocno gorący, że aż parzył, tak samo tarcze hamulcowe. Sprawdziłem termometrem laserowym jaka ma temperaturę magiel i wyszło że 100 stopni około. Teraz pytanie bo walczę z wadliwym wspomaganiem już prawie rok i co chwilę dochodzą nowe zdarzenia do tego tematu. Czy lekko zaciśnięte hamulce mają wpływ na wspomaganie układu kierowniczego? (Tarcze mają 140 stopni po jeździe 3km z prędkością max 50km/h oraz hamowaniu silnikiem), dlaczego magiel osiąga takie temp, płyn jest lekko ciepły, w zbiorniku oazą spokoju
U mnie problem wspomagania powrócił, tym razem po kilku dniach normalności wycie pompy powróciło po ok 5min jazdy pompa znowu zaczyna wyć, płyn lekko się pieni (tu wydaje mi się że to chyba normalne) oraz jest gorący po przejechaniu ok 20km..
Mechanik już po hurtowniach szuka po vinie płynu taki jaki ma być (u mnie był ciemnoszary z tego co pamiętam) bo skoro się grzeje to znaczy że jest niewłaściwy, ponadto mówił że należy wymienić tez płyn w maglu...?
Ja ze swojej strony asekuracyjnie zakupiłem nowy zbiorniczek (allegro tanifiat 240zł), oraz zawór wspomagania maglownicy (allegro tanifiat 85zł), czekam tylko na sygnał od mechanika.
Jeśli ten płyn się tak grzeje to podejrzewam, że to od tej maglownicy jak koledze powyżej napisał. Wymienimy płyn przepłuczemy cały układ i się zobaczy, potem zbiornik i zawór a jak dalej będzie lipa to pompa i ewentualnie magiel.
Samochód jest czymś więcej niż naszą własnością, jest cząstką nas, naszą wizytówką. Można powiedzieć, że jak piękna kobieta, zegarek czy nóż jest to kolejna "biżuteria" dla prawdziwego faceta..
Alfa Romeo 159
Zanim pompa i magiel to podstawowe pytanie, przewód wspomagania od pompy do magla masz oryginał czy zamiennik ?
Pytanie za 100 punktów, podejdzie do 8v w polifcie? https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo...06-12128496062
Za grzanie płynu nie dpowiada płyn, tylko czynnik, który to jego grzanie powoduje, różnica w płynie może polegać jedynie na temperaturze jego wrzenia, a więc szukasz przyczyny w skutkach, bo temperatura płynu jest skutkiem, a nie przyczyną.
Witam ostatnio też przerabiałem temat wspomagania u mnie występowało tzw. gumowanie ale z tym dało się żyć następnie pojawiło się wycie pompy no i przewód wspomagania od pompy do magla zaczął cieknąć ,płyn był koloru coca coli . Wymieniłem przewód na zamiennik firmy WRC ( mój pójdzie do regeneracji ) pompę wspomagania zastanawiałem się czy regeneracja czy chińska. Doszedłem do wniosku że kupię chińską a swoją oddam do regeneracji , pompę kupiłem firmy SKV zobaczymy ile wytrzyma , dodatkowo jeszcze wymieniłem zawór na maglu. Po tych zabiegach wspomaganie działa bez problemu chociaż pracuje delikatnie ciężej niż wcześniej a wynika to z mniejszej wydajności pompy.
Na pompie wspomagania jest jeszcze drugi zawór sprężyna z tłoczkiem on też może powodować problemy z przepływem a wskutek czego grzanie się płynu.
![]()
Ostatnio edytowane przez Tirag ; 27-09-2023 o 12:18
Mam dokładnie ten sam problem, słyszę syczenie podczas postoju lub kręcenia. Nie zwiększa się ani nie zmniejsza, ustaje dopiero przy maksymalnym skręceniu kół w lewo lub prawo, wtedy jest cisza. Olej wymieniony na właściwy, układ przepłukany, umyłem zbiornik płynu wspomagania i sitko na tyle na ile to było możliwe. Nic to nie dało. Wymieniłem też pompę wspomagania, jedna i druga zachowują się identycznie.
Wspomaganie chodzi dosyć ciężko i kierownica nie chce wracać do końca, trzeba jej pomagać.
Czy ktoś walczył z tym problemem i zna rozwiązanie?
Alfa 159 2.0 JTDm 2011 136km