Strona 57 z 60 PierwszyPierwszy ... 74748495051525354555657585960 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 561 do 570 z 591

Temat: Piasta/łożysko koła Alfa Romeo 159

  1. #561
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotraskvw
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    147 1.6 TS 105KM + była 159 2.0 JTDm 170KM, jest rodzinny autobus
    Postów
    583

    Domyślnie

    Cytat Napisał Casio Zobacz post
    Większość rzeczy, które dziś kupujesz to "chinole" [emoji6] Ja pytam o jakość tych chinoli, bo jak wiadomo są chinole i "chinole" [emoji3]
    Dobrze o tym wiem, nie mam nic przeciwko produkcji elementów w dziwnych miejscach dopóki są utrzymywane właściwe normy kontroli jakości.
    GSP jest typowym "chinolem" przy czym przeguby rzeczywiście mają udane (opinia znajomego co tego sporo zakłada).
    Na pewno plusem dla GSP jest to, że nie kryją się ze swoim rodowodem za niemiecko brzmiącą nazwą.

    Powiem tak, wymiana piasty w 159 to szybka robota i chyba bym zaryzykował montaż GSP. Np. w 147 na przodzie trzeba rwać zwrotnicę i bawić się prasą wiec tam od razu poleciało SNR.

    EDIT,
    Źle pamiętałem, w 147 nie ma konieczności używania prasy.
    Ostatnio edytowane przez piotraskvw ; 18-11-2019 o 14:34

  2. #562
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotraskvw Zobacz post
    Powiem tak, wymiana piasty w 159 to szybka robota i chyba bym zaryzykował montaż GSP. Np. w 147 na przodzie trzeba rwać zwrotnicę i bawić się prasą wiec tam od razu poleciało SNR.
    Jak wymienisz piastę z przodu w 159 bez demontażu zwrotnicy z auta?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #563
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    523

    Domyślnie

    W AR 159 piastę wymienia się "prosto" bez dużych kombinacji. Odkręcamy nakrętkę na półosi i sworznia na górnym wahaczu oraz go rozłączamy dodatkowo odkręcamy dolną tą długą śrubę przechodzącą prze dolny wahacza mocują widełki amortyzatora, a półoś w zasadzie nie musi wychodzić z piasty. Tylko mogą wystąpić trzy problemy: najmniejszy do odłączenie sworznia górnego wahacza- potrzebny ściągacz, drugi odkręcenie nakrętki pólosi i tej śruby amortyzatora długi i dobry klucz, trzeci jeśli mamy zwrotnicę z aluminium piasta potrafi ta się zapiec/scalić z zwrotnicą od utlenionego aluminium, że nie pomoże żadne stukanie i jej nie wyjmiemy. Mój sposób na to to zastosowanie udarowego dłuta/młotka który pod wpływem drgań wybije piastę ze zwrotnicy. Po oczyszczeniu gniazda w piaście piasta wchodzi bez problemowo pow łożeniu ręką. W przypadku zwrotnicy ze stopu żeliwa ten problem pewnie nie występuje. Ogólnie jak wszystko ok to max 1h roboty raczej bliżej 0,5h.
    Ostatnio edytowane przez maroz ; 18-11-2019 o 12:33

  4. #564
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotraskvw
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    147 1.6 TS 105KM + była 159 2.0 JTDm 170KM, jest rodzinny autobus
    Postów
    583

    Domyślnie

    Albo:
    Odkręcamy dolny wahacz od zwrotnicy
    Odkręcamy półoś i wyciągamy ją z piasty
    Wymieniamy piastę
    Składamy wszystko do kupy

    O tak jak na filmie
    https://www.youtube.com/watch?v=3pJszKJY5Zk

    Możliwe problemy takie same jak napisał maroz, tylko ściągacz do dolnego sworznia.

  5. #565
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    523

    Domyślnie

    Z praktyki górny sworzeń jest łatwiej odłączyć, dolny to już dla amatora wyzwanie bo trudno dobrać jakiś tani ściągacz. Bez dobrego ściągacza lepiej nie ryzykować, a jak już uszkodzimy sworzeń (osłonę) to górny wahacz jest dużo tańszy.
    Ostatnio edytowane przez maroz ; 18-11-2019 o 15:32

  6. #566
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Moje pytanie było retoryczne, robiłem to wielokrotnie i wiem, że najmniej się narobimy, jeśli zdemontujemy zwrotnicę
    To, że piastka wyjdzie lekko jest mało prawdopodobne. Chyba, że ta konkretna była już stosunkowo niedawno wymieniana.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #567
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    523

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Moje pytanie było retoryczne, robiłem to wielokrotnie i wiem, że najmniej się narobimy, jeśli zdemontujemy zwrotnicę
    To, że piastka wyjdzie lekko jest mało prawdopodobne. Chyba, że ta konkretna była już stosunkowo niedawno wymieniana.
    Potwierdzam to co piszesz jak ktoś liczy, że to pestka nie mając właściwych narzędzi to lepiej jechać do mechanika, bo bilans nie warty zachodu i nerwów.
    Tak jak napisałem wyżej sprawę dobrze załatwia pneumatyczny młotek udarowy, którym wybijemy piastę w parę sekund koszt 80zł w markecie.

  8. #568
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotraskvw
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    147 1.6 TS 105KM + była 159 2.0 JTDm 170KM, jest rodzinny autobus
    Postów
    583

    Domyślnie

    Cytat Napisał maroz Zobacz post
    Tak jak napisałem wyżej sprawę dobrze załatwia pneumatyczny młotek udarowy, którym wybijemy piastę w parę sekund koszt 80zł w markecie.
    Ile razy mi to cudowne urządzenie czasu zaoszczędziło, pomagając wybić śrubę spinającą 2 górne wahacze do zwrotnicy (w VAGu)

  9. #569
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Cytat Napisał maroz Zobacz post
    sprawę dobrze załatwia pneumatyczny młotek udarowy, którym wybijemy piastę w parę sekund koszt 80zł w markecie.
    Masz na myśli taki?
    https://allegro.pl/oferta/mlot-pneum...ource=facebook
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #570
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    523

    Domyślnie

    Tak coś takiego, warto zakupić, a w wielu sytuacjach pomoże przykłady są na Youtube.

Podobne wątki

  1. Łożysko koła przedniego a łożysko podpory półosi
    Utworzone przez NightDay w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 19:15
  2. [164] Piasta, łożysko tylnego koła?
    Utworzone przez Wodzu33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-10-2011, 20:28
  3. Piasta czy łożysko?
    Utworzone przez cosby w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-04-2010, 22:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory