Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 104
  1. #31
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    A co to zmienia? Jednym pomagasz a drugim nie?
    Uważasz się za speca od EGR to pomóż jednemu i drugiemu.
    No chyba że to wielki problem...
    Nie jest to problem, skupiłem się na rozwiązaniu usterki kolegi, który założył wątek.

    Jeśli EGR jest nowy a wywala błąd P0401, to trzeba ten EGR wyjąć i sprawdzić go "na stole", podając mu bezpośrednio napięcie. Jeśli zrobi kilkadziesiąt cykli otwarcia/zamknięcia i nie zawiesi go ani razu - to wtedy sprawdza się przewód elektryczny idący do EGR-a - czy ma połączenie z centralką. Najprawdopodobniej będzie gdzieś przetarty. Jeśli przewód nie jest przetarty - to pozostaje sprawdzenie rur dochodzących i wychodzących z EGR - czy aby przypadkiem któraś z nich nie jest czymś przytkana - aczkolwiek to jest zdecydowanie najmniej prawdopodobna przyczyna problemu.


    › Więcej...: Jak sprawdzić EGR

  2. #32
    kuchpat
    Gość

    Domyślnie

    W woli wyjaśnienia - ja jestem autorem tego postu i naprawdę proszę abyśmy dalej zaprzestali tych kłótni - to w niczym nie pomoże

    Wszystko się posprawdza po kolei i na pewno w końcu znajdzie się winowajca braku mocy na niskich obrotach.

  3. #33
    kuchpat
    Gość

    Domyślnie

    Hej

    Dzisiaj w załączeniu wstawiłem wykres i odczyty parametrów z ok. 10 km jady po mieście - jak dla mnie wszystko raczej wygląda OK poza EGR . Ciśnienie doładowania mierzone praktycznie takie samo jak docelowe lub ciut większe - z powietrzem podobna sytuacja tylko odwrotnie - czyli ciut mniejsze niż docelowe - egr jak widać otwiera się sporadycznie dorzuciłem jeszcze overboost-a

    Popatrzcie - może komuś przyjdzie jakaś sugestia, ale jak dla mnie całym złem pozostaje EGR

    FESExp_1105091809_ALFA 159 1.9 MJET 8V_File2.xls.zip

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    wydaje mi się, że masz trochę wysokie obroty na biegu jałowym. Może to też spowodowane nie do końca sprawnym EGR. U mnie examiner pokazywał coś w okolicy 820 rpm a nominalnie powinno być 850?

  5. #35
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał kuchpat Zobacz post
    Hej

    Dzisiaj w załączeniu wstawiłem wykres i odczyty parametrów z ok. 10 km jady po mieście - jak dla mnie wszystko raczej wygląda OK poza EGR . Ciśnienie doładowania mierzone praktycznie takie samo jak docelowe lub ciut większe - z powietrzem podobna sytuacja tylko odwrotnie - czyli ciut mniejsze niż docelowe - egr jak widać otwiera się sporadycznie dorzuciłem jeszcze overboost-a

    Popatrzcie - może komuś przyjdzie jakaś sugestia, ale jak dla mnie całym złem pozostaje EGR

    FESExp_1105091809_ALFA 159 1.9 MJET 8V_File2.xls.zip
    A powiedz mi - jaki problem zrobić tą blaszkę, o której wspominałem, zaślepić ustrojstwo i przejechać się paręset metrów, żeby stwierdzić, czy moc wróciła, czy nie?
    Bawisz się w logi z FES-a, zamiast wykonać prostą, jak budowa cepa czynność i mieć odpowiedź czarno na białym?

  6. #36
    kuchpat
    Gość

    Domyślnie

    No i nowy EGR wylądował pod maską - jest lepiej, zdecydowanie lepiej - ale mimo wszystko czasami odnoszę wrażenie że ten dół jest jednak jakiś taki ciut przytkany, szczególnie na zimnym silniku.

    Oczywiście względem tego co było to niebo a ziemia, ale jednak coś chyba jeszcze go boli...

    Może sterowanie turbiny coś szwankuje Te darmozjady przed sprzedażą mogły zrobić regenerację po taniości i może zrobili środek a np. sterowanie zostało stare i się czasami przycina. Zastanawiam się czy i jak można by bez zdejmowania turbiny sprawdzić poprawność sterowania turbiny.

    Sam już nie wiem może po prostu "ten typ tak ma", może po prostu za długo jeździłem TDI i muszę przestawić się nową charakterystykę silnika.

    Przynajmniej po wymianie EGR da się już jeździć

    Jeżeli macie kogoś w okolicach Warszawy godnego polecenia co mógłby zdiagnozować turbinę to dajcie znać - z góry dzięki

  7. #37
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    BMW F30 320d Xdrive 184KM automat
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Jak jest zimny silnik to jedź jak taczką i nie przyspieszaj dynamicznie. Przejedź odcinek i niech silnik się zagrzeje trochę.
    Generalnie dół w 1,9jtdm występuje do 1800 obr/min. Po tym zakresie auto zdecydowanie lepiej ciągnie i to jest standard wiec na siłę nie szukaj.
    Przejedź się jakąś inna 159 i będziesz miał porównanie - najlepiej o parametrach takich jak Twoja.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie BMW F30 320d xdrive automat 184KM

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    potwierdzam, charakterystyka JTDm ma to do siebie, że "dół' jest dość długi w porównaniu np. CRDI Kia czy Hiunday, nie mam porównania z TDI. Reasumując jeżeli auto zbiera Ci się poprawnie od 1700-1800 w górę to znaczy, że jest ok. Pewnie jakimś programem mógłbyś trochę poprawić dół, u mnie samo podpięcie BOX'a powoduje, że auto zbiera się już od 1500 i moment jest dostępny w szerszym zakresie obrotów, więc profesjonalny program na pewno działa jeszcze lepiej. Pewnie karmal mógłby coś więcej powiedzieć czy u niego program poprawia dół obrotów.

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gontek
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    67

    Domyślnie

    Ja nie zgodzę się do końca,że tak powinno być. U mnie było tak samo do 2000 tyś mulił strasznie i myślałem, że tak powinno być, aczkolwiek nie wiem co się stało bo po głupiej wymianie oleju i filtra powietrza dostał jakby drugie życie. Pedał gazu był twardy od samego dołu i tak się rozpędzał, że aż ciężko było mi się przyzwyczaić. Niestety radość trwała tylko 2 tygodnie, znowu powrót zamulenia, zero błędów. Parametry na kompie niby w normie. Wymieniłem EGR - jest poprawa ale dziura w dole dalej jest. I jest to ewidentnie widać bo ja przy swoim 140 konnym silniku nie mogę złapać w początkowej fazie 115, dopiero jak będę go utrzymywał powyżej 2500 obrotów to jakoś idzie tym jechać. Wcześniej miałem astrę z silnikiem 1.7 75 koni i na starcie teraz bym jej nie złapał. O tyle jest to ciężkie, że na trasie jest problem z bezpiecznym wyprzedzaniem. Wymieniłem już wszystkie węże, szukam dalej, sztanga chodzi jak powinna. Jedyne co u mnie jest ciekawe i niepokojące to, że po odpięciu przepływki turbina nie wstaje wogóle i tym będę się dalej interesował. Zauważalnie widać też większe spalanie, chociaż komputer jak zawsze pokazuje tak jakby to człowiek chciał widzieć czyli do 6 L, a próba raz na stacji pokazała 12L. Co ciekawe też nie mogę robić żadnych testów na uruchomionym silniku typu sprawdzenie EGR - gdzie w samym programie pisze, że próbę należny robić na włączonym - wyskakuje błąd, że nie ma warunków do tego czy coś tędy. A po wyłączeniu silnika, na samym zapłonie mogę robić wszystkie testy. Zagadka roku - ale najważneijsze jest to, że chociaż przez 2 tygodnie widziałem jak ten samochód może chodzić i nie wierzę już, że 140 konny silnik powinien chodzić tak jak teraz.

  10. #40
    tdi86
    Gość

    Domyślnie

    Ja również z zagadką roku ponownie, po krótce: EGR nowy + blaszka, auto lata normalnie, a check engine sie raz wyswietla, potem za kilka dni znika potem znów wyswietla i tak w kolko :O

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Jak sprawdzić czy działa Q2?
    Utworzone przez TheRealDeal w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 04-06-2019, 08:16
  2. [159] jak sprawdzić a może gdzie sprawdzić turbine?
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 11:31
  3. Co można sprawdzić po nr. VIN?
    Utworzone przez Jino w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 14-10-2012, 12:42
  4. [145] Jak sprawdzić grzałke??
    Utworzone przez Slades w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 21:01
  5. [145] Jak sprawdzić wtryskiwacze?
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 01-07-2008, 14:05

alfa 159 egr objawy

jak naprawić egr

regeneracja egr opel

egr objawy

uszkodzony egr objawy

objawy uszkodzenia zaworu egr opel

objawy uszkodzonego zaworu EGR Alfa 159 diesel

2.4 jtd 20v zepsuty egr objawy

2 0 jtdm uszkodzony egr

alfa romeo 159 egr objawy

jak sprawdzić zawór egr astra g

jak sprawdzić egr 2 0 opel

czym objawia sie uszkodzony egr jtd

astra g jak sprawdzić egr

uszkodzony egr

egr jakie objawy naprawa

uszkodzony zawór egr objawy tdi

popsuty egr objawy 1.9 jtd 16v 150km

praca egropel vectra problem z moca 1 9 disel egrjakie wartosci egr 159zamulanie przez niesprawny egrstopien otwarcia egr 2.4jtdsprawfzrnie cewki egr 1.9 jtduszkodzony egr 159 objawyzepsuty egr alfa objawyprzyczyny zepsutego zaworu egr alfa 156 jtdEGR 159alfa romeo 159 egrczy to napewno egr alfa romeo 159naprawa zaworuegropel zafira poznanegr objawy 159czy klapka egr ma sie ruszac forumgiulietta zawor egr gdzie jestegr jtd jak powinien chodzicOpel Vectra B uszkodzony zawor egralfa 159 egr obiawy otwarty egr objawy alfa romeopadniety egr jtdalfa 147 egr napiecie1.9 jtd-m 16v how to know its regeneratingerg.klapn na opel h deistviefes test egrjak sprawdzic zawor egr alfa 156 1.9uszkodzony objawy egr alfa 159alfa 159 objawy uszkodzonego egralfa 159 uszkodzony egrzawor egr alfa romeo 159 1.9 oznakialfa 156 2.4 uszkodzony egrobjawy nie dzialajacego egr astra h 1.9

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory