Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 106

Temat: Jak sprawdzić EGR

  1. #11
    kuchpat
    Gość

    Domyślnie

    O i taka odpowiedź mi się podoba i za nią bardzo dziękuję - nie wiadomo czy na 7 strzałów 7 jest celnych -ale przynajmniej kilka z sensem :-)

    co do EGR - to zawór u mnie w 8v jest identyczny jak u sprzedawany - na 3 śruby
    po drugie sprzedawca musiałby być idiotą aby mając 20 000 pozytywnych komentarzy i 20 negatywnych sprzedać mi podrabiany egzemplarz - i przy tym nie wiedzieć co sprzedaje
    po trzecie EGR czyściłem i gówno to dało :-P
    po czwarte - przepływkę mam już nową i nic tego nie zmieni :-)))) - szkoda że nie doczytałem się takich mądrości wcześniej :-)))
    po piąte skoro mój EGR cały czas praktycznie pokazuje 4% to potwierdza to moją (i nie tylko moją) tezę iż zawór jest zjeba....
    po szóste sprawdziłbym overboost gdybym tylko wiedział jak - które parametry przy jakich obrotach (bądź innych parametrach) powinny wyglądać - skąd mam wiedzieć czy podciśnienie jest OK, czy geometria jest, ok czy sterowanie jest ok skoro wkoło same ogólniki i brak konkretów ??

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    1. Jak rozbierałeś swój EGR do czyszczenia to odłączyłeś komin od tłoczka? Bo może tłoczek się zawiesza przez to że nie ma się jak ruszyć.
    2. Sprzedawca może i nie jest idiotą ale opis produktu bardzo pobieżny... Gdybym był laikiem pomyślałbym że wszystkie Alfy w dieslu tego świata mają taki sam EGR. A nie jest to prawdą.
    3. Pisałeś że masz FES, więc wchodzisz w zakładkę parametry, sprawdzasz ciśnienie doładowania mierzone, oraz jak bardzo różni się od docelowego (w całym zakresie obrotów)
    4. Następnie sprawdzasz czy wszystkie trzy przewody prowadzące z tłoczka są szczelne.
    5. Trzeci krok to uruchomienie w FES, zakładka actuators testu tego tłoczka, najpierw nasłuchujesz pykania, a za drugim razem uruchamiasz test i przyglądasz się turbinie. Jej sztanga musi się na zmianę wychylać/chować podczas tego testu o ok 1cm.
    6. Przy gaszeniu silnika ta sztanga w turbinie też energicznie się cofa.
    7. W zakładce actuators masz też test EGR - wzrokowo go nie sprawdzisz, ale jeśli otworzysz maskę to słychać poruszanie się tłoczka.

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    1. EGR podany w linku z 5 posta na pewno nie jest do ALFY. Nie będzie pasował ani do 1.9 jtd ani do 2.4
    Będzie pasował. Do 159 na pewno.

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    3. Zanim zabierzesz się za wymianę, zacznij od czyszczenia EGR + zaślepka za 10zł
    Jeśli nie wie, jak to dokładnie zrobić i nie ma prasy do wyciśnięcia tulei z EGR-a - nie zrobi tego dobrze. Jak zatrze się tuleja w kominie EGR-a, to możesz go czyścić ile chcesz - i tak się będzie zawieszał. Ale wtedy komp zgłasza błąd. Można zrobić prosty eksperyment. Zaślepić na chwilę EGR na stałe (blaszką z puszki z piwa) i zobaczyć, czy objawy o których pisze kolega znikną. Jeśli znikną - EGR do naprawy. Jeśli nie - nie ruszać go. Szkoda kasy.

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    6. Oprócz EGR sprawdziłbym też overboost czyli ten tłoczek przyczepiony do pasa przedniego od którego idą trzy wężyki (odpowiada za zmienną geometrię turbiny)
    Nawet nie tyle sam zawór, ale zjawisko cofania cięgna tłoczka po odpaleniu samochodu. Zmienna geometria działa w ten sposób, że po uruchomieniu samochodu i nim ciśnienie turbiny nie przekroczy odpowiedniej wartości - cięgno wychodzące od bączka przy turbinie powinno być zassane do wewnątrz bączka. Potrzebne są do tego 2 osoby - jedna patrzy na cięgno, druga uruchamia samochód. Ruch cięgna to ok. 1 cm do wewnątrz bączka.

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    7. @ Tomek_KRK - na czym polega ta Twoja regeneracja EGR za 200zł?
    Rozbieram go na części pierwsze i doprowadzam do takiego stanu, że działa jak nowy Potem składam tak, jak składany jest przy procesie produkcji i gotowe.

  4. #14
    tdi86
    Gość

    Domyślnie

    Nie bede zakładał nowego tematu, ale u mnie również pokazywał wczesniej 4%, teraz wymieniłem EGR na nowiutki i hula, LECZ NIESTETY mam pytanie jaki jest powód powracającego błędu P0401?? Co jakis czas się błąd pojawia na nowym EGR, lecz o dziwo nie czuć spadku mocy auta i mimo wyswietlenia sie check engine auto ładnie jedzie.

    Pozdrawiam, Marek

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Będzie pasował. Do 159 na pewno.
    Spróbuj go założyć do 1.9 16v albo do 2.4 20v. Życzę powodzenia.
    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    nie ma prasy do wyciśnięcia tulei z EGR-a
    A do czego Ci tam prasa potrzebna? Totalnie bez sensu.
    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Zaślepić na chwilę EGR na stałe (blaszką z puszki z piwa) i zobaczyć, czy objawy o których pisze kolega znikną.
    Kolejna złota porada - Chceck Engine murowany, mówimy przecież o multi-jetach. No ale załóż sobie tą puszkę na EGR i pojeździj troszkę. Przepali się blaszka i dopiero będzie wesoło.
    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Rozbieram go na części pierwsze i doprowadzam do takiego stanu, że działa jak nowy Potem składam tak, jak składany jest przy procesie produkcji i gotowe.
    Czyli zwykłe czyszczenie benzyną ekstrakcyjną po oddzieleniu komina od tłoczka. Nic więcej nie zrobisz.

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał kuchpat Zobacz post
    O i taka odpowiedź mi się podoba i za nią bardzo dziękuję - nie wiadomo czy na 7 strzałów 7 jest celnych -ale przynajmniej kilka z sensem :-)

    co do EGR - to zawór u mnie w 8v jest identyczny jak u sprzedawany - na 3 śruby
    po drugie sprzedawca musiałby być idiotą aby mając 20 000 pozytywnych komentarzy i 20 negatywnych sprzedać mi podrabiany egzemplarz - i przy tym nie wiedzieć co sprzedaje
    po trzecie EGR czyściłem i gówno to dało :-P
    po piąte skoro mój EGR cały czas praktycznie pokazuje 4% to potwierdza to moją (i nie tylko moją) tezę iż zawór jest zjeba....
    Po pierwsze - EGR jak się czyści, to trzeba rozebrać wszystko, nawet komin na części pierwsze. Potem sprawdzić poprawność działania EGR "na stole", podając mu napięcie i obserwując pracę tłoczka. Te zawory się nie psują - jeszcze takiego nie widziałem. One się zacinają/brudzą/zacierają - wszystko jest naprawialne i wydawanie 500 PLN na nowy zawór jest wg mnie bez sensu, bo będzie on działał tak samo długo, jak dobrze zregenerowany. Zaoszczędzone pieniądze można odłożyć na regenerację turbo

    ---------- Post added at 10:31 ---------- Previous post was at 10:27 ----------

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Spróbuj go założyć do 1.9 16v albo do 2.4 20v. Życzę powodzenia.

    A do czego Ci tam prasa potrzebna? Totalnie bez sensu.
    Widzisz - ja tej prasy używam przy regeneracji EGR. I jest do tego niezbędna, żeby zawór działał idealnie. Ty nie wiesz, po co jest potrzebna, bo nie umiesz poprawnie wykonać regeneracji - dlatego piszesz "bez sensu". Na przyszłość oszczędź sobie takich uwag, bo może się okazać, że to co ktoś robi, ma bardzo głęboki sens, a Ty masz bardzo duże braki w wiedzy dotyczącej budowy określonych elementów sterowania pracą silnika.

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Kolejna złota porada - Chceck Engine murowany, mówimy przecież o multi-jetach. No ale załóż sobie tą puszkę na EGR i pojeździj troszkę. Przepali się blaszka i dopiero będzie wesoło.
    Ale jeśli po założeniu blaszki (możesz ją sobie 2 razy zagiąć, wtedy się nie przepali) samochód zaczyna jeździć normalnie - to masz pewność, że EGR się nie domyka. I nie trzeba "pojeździć troszkę". To widać po pierwszych próbach rozpędzania się.

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Czyli zwykłe czyszczenie benzyną ekstrakcyjną po oddzieleniu komina od tłoczka. Nic więcej nie zrobisz.
    Zrobię. Uwaga j.w.

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    a Ty masz bardzo duże braki w wiedzy dotyczącej budowy określonych elementów sterowania pracą silnika.
    Za to Ty pozjadałeś zęby na tych elementach...
    Jakoś temat dotyczy "Jak sprawdzić EGR" a nie piszesz nic konkretnego by pomóc, bo przecież nie ma sensu go sprawdzać -> od razu trzeba wysłać Tobie do "magicznej" regeneracji za dwie stówy (vide post nr 2 i 6)


    No ale spoko. Ja o EGR nie wiem nic, a Ty masz ogromne doświadczenie.
    Dlatego też pomóż proszę koledze który ma problem w nowym zaworze EGR.

    Pozdro
    Cytat Napisał tdi86 Zobacz post
    Nie bede zakładał nowego tematu, ale u mnie również pokazywał wczesniej 4%, teraz wymieniłem EGR na nowiutki i hula, LECZ NIESTETY mam pytanie jaki jest powód powracającego błędu P0401?? Co jakis czas się błąd pojawia na nowym EGR, lecz o dziwo nie czuć spadku mocy auta i mimo wyswietlenia sie check engine auto ładnie jedzie.

    Pozdrawiam, Marek

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Za to Ty pozjadałeś zęby na tych elementach...
    Jakoś temat dotyczy "Jak sprawdzić EGR" a nie piszesz nic konkretnego by pomóc, bo przecież nie ma sensu go sprawdzać -> od razu trzeba wysłać Tobie do "magicznej" regeneracji za dwie stówy (vide post nr 2 i 6)


    No ale spoko. Ja o EGR nie wiem nic, a Ty masz ogromne doświadczenie.
    Dlatego też pomóż proszę koledze który ma problem w nowym zaworze EGR.

    Pozdro
    Temat jest JAK SPRAWDZIĆ EGR, a nie jak naprawić EGR. Sprawdza się go chociażby przez zaślepienie - co już pisałem - i jazdę próbną. Jeśli nic się nie zmienia w pracy auta - EGR nie jest przyczyną kłopotów. Jeśli przed i po zaślepieniu samochód jeździ tak samo, a centralka na niezaślepionym zaworze nie wywala błędu EGR - to nie ma potrzeby go wymieniać. I tyle. Nie wiem, czemu Cię dziwi fakt, że ktoś się nie chce dzielić pewną unikatową wiedzą dotyczącą samej naprawy EGR.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Tak też myślałem że Twoja "unikatowa" wiedza o EGR nie pozwoli Ci udzielić pomocy/rad/wskazówek koledze tdi86
    Chociaż żałuję że się nie pomyliłem...

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Tak też myślałem że Twoja "unikatowa" wiedza o EGR nie pozwoli Ci udzielić pomocy/rad/wskazówek koledze tdi86
    Chociaż żałuję że się nie pomyliłem...
    Wskazówki, jak go sprawdzić - ma. Jak go w 100% skutecznie naprawić - nie podam. Tak samo jak Cinek zapewne nie poda na forum, w jaki sposób zmodyfikować program w sofcie 159, żeby wyciąć EGR czy DPF. Przykro mi, że tego nie rozumiesz.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Jak sprawdzić czy działa Q2?
    Utworzone przez TheRealDeal w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 04-06-2019, 08:16
  2. [159] jak sprawdzić a może gdzie sprawdzić turbine?
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 11:31
  3. Co można sprawdzić po nr. VIN?
    Utworzone przez Jino w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 14-10-2012, 12:42
  4. [145] Jak sprawdzić grzałke??
    Utworzone przez Slades w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 21:01
  5. [145] Jak sprawdzić wtryskiwacze?
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 01-07-2008, 14:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory