Zapomniałeś dodać żeby podesłał ten nowy zawór do Ciebie na regeneracje. Bo na bank to jest receptą na jego powracający P0401
Zapomniałeś dodać żeby podesłał ten nowy zawór do Ciebie na regeneracje. Bo na bank to jest receptą na jego powracający P0401
Witam po krótkiej przerwie - wczoraj miałem imieniny żony a dziś do południa "tupot białych mew" związany z wczorajszą okolicznością :-)
Widzę że wcześniejsza cisza zamieniła się w dyskusję rozgrzaną do czerwoności ....
cuoreventi dziękuję Tobie jak również koledze Tomek_KRK za chęć pomocy w rozwiązaniu mojego problemu - najważniejsze jest że obaj chcecie pomóc i nie ma sensu się przy tej okazji "podgryzać" bez powodu
Tomek_KRK - twój pomysł z puszką też mnie trochę rozbawił ale rozumiem twoje intencje - chodziło ci tylko o chwilowe sprawdzenie zaworu a nie zastosowanie docelowo takiego rozwiązania
cuoreventi - z opisu wydedukowałem że masz silnik 16v w swojej 147 a nie 8v tak jak ja - dlatego pewnie błędnie oceniłeś rodzaj EGR (w 8-kach takich jak moja zawór jest na 3 śruby), niestety przepływomierz tam występujący jest na 4 piny i w InterCars-sie zapłaciłem za niego 740 pln a nie ok. 200pln
To nie ważne grunt że jest chęć pomocy :-)
Plan mam taki - kupię zaślepkę do EGR-a - zobaczymy czy po zaślepieniu się poprawi - jeśli tak to i tak EGR wymienię bo przecież w M-jetach nie można całkowicie zaślepić EGR bez ingerencji w oprogramowanie - błąd, dodatkowo założę częściową zaślepkę - taką jaką podobno nawet Fiat zaleca.
Co do turbiny to sprawdzę FES-em tak jak podpowiedział cuoreventi czy przypadkiem wartość doładowania faktycznego nie odbiega od tego pożądanego - zrobię wykres i wrzucę na forum za 2-3 dni - co do ruchu sztangi turbiny to będzie problem bo od góry jej nie widać a od spodu mam osłonę i gucio bez kanału i zdjęcia osłony zobaczę. Jak nie daj Boże EGR okaże się fałszywym tropem to postaram się w weekend podjechać na jakiś podnośnik i to sprawdzić.
Dam znać jak już będą jakieś wnioski
Ostatnio edytowane przez kuchpat ; 08-05-2011 o 21:02
Tak, po przeczytaniu że masz 159 1.9 sądziłem że 16v, no ale już teraz wiem że 8v.
Samo zaślepienie dedykowaną zaślepką raczej na mało się przyda jeśli nie zrobisz czyszczenia.
A co do sztangi turbiny. Turbo jest od strony pasa przedniego. Idąc po rurkach od tłoczka overboost na pewno trafisz na gruszkę od turbo.
Mimo wszystko powinno być ją widać jak się schylisz.
Zacznij może od przeczytania całego wątku. Widocznie ominąłeś informację: "Przede wszystkim nie dotykaj EGR-a, jeśli nie zgłasza on błędu. Uszkodzenie EGR, polegające na jego nie otwieraniu się, wyłapywane jest przez centralkę 159-ki i zgłaszany jest błąd ilości przepływu spalin przez ten zawór.". Błąd P0401 to właśnie błąd ilości przepływu spalin.
Ruszać/nie ruszać już się gubię. No ale przecież ja zwykły śmiertelnik jestem
No ale najlepiej wysłać do Ciebie na regeneracje i będzie "cacy"
Błąd na nowym zaworze EGR...
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...tml#post569368
Akurat do tego postu się odnosiłem.
Kuchpat nie wymienił chyba jeszcze EGR? Nosił się z takim zamiarem.
Może zamiast wymieniać i naprawiać lepiej zaślepić egr i pozbyć się dpfu? Jeżeli już wydawać kasę, to może lepiej w tą stronę co karmal? Jeszcze się dodatkowo na paliwie w przyszłości oszczędzi, a i nad mocą można popracować. Pytanie zasadnicze, czy warto się tym egr tak zajmować (przedłużać mu żywot)?
Świetny odnośnik, tylko że autorem tego postu nie jest kuchpat, który ma trochę inny problem, bo w jego samochodzie EGR nie wyrzuca jak na razie żadnego błędu. Tak więc ochłoń trochę.
---------- Post added at 00:07 ---------- Previous post was at 00:05 ----------
No zasadniczo to jest najlepsze rozwiązanie, ale kwota jest dość konkretna do wyłożenia. I poza tym może się okazać, że nadal problem z mocą nie zostanie rozwiązany, bo jak dla mnie przyczyną tego problemu wcale nie będzie zawór EGR.