Strona 6 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 106

Temat: Jak sprawdzić EGR

  1. #51
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Cytat Napisał ryki67 Zobacz post
    U mnie jest ok, na zimnym jest 4 % i tak powinno być natomiast jak sie zagrożenie to np 35% jest na wolnych i tak tez powinno być.
    pozdrawiam
    w sensie obciazenie ;-)

  2. #52
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 159 1,9 jtdm '07 187KM by Cinsoft, Giulia 2,2 jtdm '17
    Postów
    93

    Domyślnie

    Czy zdarzyło się Wam przekręcić gwint przy montażu EGR-a? Niestety u mnie wydaje się być zerwany gwint na jednej śrubie. Na pozostałych 3 trzyma się bardzo dobrze. Macie jakiś pomysł na mało inwazyjne nagwintowanie, wklejenie, itp.?

  3. #53
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FISHA159JTDM
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v 150KM Lusso 2008 UK
    Postów
    305

    Domyślnie

    Co do zerwanego gwintu http://www.moto-akcesoria.pl/sprezyn...20-szt,p,37460


    Moze ktos sprawdzic w FES wskazania EGR na postoju i podczas jazdy?
    -u mnie na postoju mam np 35% po dodaniu gazu wartosc zwieksza sie i w momecie odjecia gazu zamyka czyli 4% povzym na wolnych otwiera +-35%
    -natomiast podczas jazdy jest normalnie czyli otwarty +-35% przy stalej predkosci a podzas przyspieszania i hamowania silnikiem zamyka czyli 4%

    Pozdrawiam
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez FISHA159JTDM ; 10-05-2012 o 23:04

  4. #54
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Tomek1986
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Bristol UK
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V 150KM Lusso 2007
    Postów
    230

    Domyślnie

    Cytat Napisał fisha Zobacz post
    Moze ktos sprawdzic w FES wskazania EGR na postoju i podczas jazdy?
    -u mnie na postoju mam np 35% po dodaniu gazu wartosc zwieksza sie i w momecie odjecia gazu zamyka czyli 4% povzym na wolnych otwiera +-35%
    -natomiast podczas jazdy jest normalnie czyli otwarty +-35% przy stalej predkosci a podzas przyspieszania i hamowania silnikiem zamyka czyli 4%

    Pozdrawiam
    Ja sprawdzalem u siebie pierwszy raz dzisiaj i mam podobnie tzn.
    - silnik cieply na postoju 40%
    - po dodaniu gazu maksymalnie skoczyl na chyba 72% i po odjeciu gazu wraca na 40%

    A moze mi ktos powiedziec jakie powinny byc obroty biegu jalowego i jakie wy macie bo u mnie na rozgrzanym silniku jest dokladnie 800rpm

    Pozdrawiam

  5. #55
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek1986 Zobacz post
    Ja sprawdzalem u siebie pierwszy raz dzisiaj i mam podobnie tzn.
    - silnik cieply na postoju 40%
    - po dodaniu gazu maksymalnie skoczyl na chyba 72% i po odjeciu gazu wraca na 40%
    Dziwnie. Na postoju powinien mieć w okolicach 35-42% otwarcia. Po dodaniu gazu powinien zejść do 4% (FES chyba nie pokazuje 0%), po odjęciu i zejściu na wolne obroty - z powrotem 35-42%.
    Obroty biegu jałowego to lekko powyżej 800 obr/min.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #56
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Tomek1986
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Bristol UK
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V 150KM Lusso 2007
    Postów
    230

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek1986 Zobacz post
    - po dodaniu gazu maksymalnie skoczyl na chyba 72% i po odjeciu gazu wraca na 40%
    troche to zle napisalem, mialem na mysli, ze jak dodaje gazu to z 40% spada na 4% a jak tylko puszcze gaz to z chyba max 72% spada na 40% i tak zostaje....
    jakos tak to chyba bylo...

  7. #57
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Pitbullek
    Dołączył
    11 2009
    Auto
    AR 159
    Postów
    77

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Będzie pasował. Do 159 na pewno.



    Jeśli nie wie, jak to dokładnie zrobić i nie ma prasy do wyciśnięcia tulei z EGR-a - nie zrobi tego dobrze. Jak zatrze się tuleja w kominie EGR-a, to możesz go czyścić ile chcesz - i tak się będzie zawieszał. Ale wtedy komp zgłasza błąd. Można zrobić prosty eksperyment. Zaślepić na chwilę EGR na stałe (blaszką z puszki z piwa) i zobaczyć, czy objawy o których pisze kolega znikną. Jeśli znikną - EGR do naprawy. Jeśli nie - nie ruszać go. Szkoda kasy.



    Nawet nie tyle sam zawór, ale zjawisko cofania cięgna tłoczka po odpaleniu samochodu. Zmienna geometria działa w ten sposób, że po uruchomieniu samochodu i nim ciśnienie turbiny nie przekroczy odpowiedniej wartości - cięgno wychodzące od bączka przy turbinie powinno być zassane do wewnątrz bączka. Potrzebne są do tego 2 osoby - jedna patrzy na cięgno, druga uruchamia samochód. Ruch cięgna to ok. 1 cm do wewnątrz bączka.



    Rozbieram go na części pierwsze i doprowadzam do takiego stanu, że działa jak nowy Potem składam tak, jak składany jest przy procesie produkcji i gotowe.

    Dziś zabrałem się za czyszczenie EGRa, ale najpierw zgodnie z radą Tomka KRK zaślepiłem go całkowicie i rzeczywiście auto jechało trochę lepiej(przejechałem na całkowitym zaślepieniu może ze 2 km), poterm odkręciłem elektrozawór od komina i ten trzpień chodził jak należy, w kominie było troszeczke suchej sadzy ale trzpień też chodził bardzo lekko. Po wymyciu komina w benzynie ekstrakcyjnej i zamontowaniu wszystkiego w aucie wywaliło mi checka...

    Co sie stało? , Musze jechać do serwisu na kasowanie za stówe?

  8. #58
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    139

    Domyślnie

    Odłącz akumulator na parę minut i podłącz z powrotem!

  9. #59
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Pitbullek
    Dołączył
    11 2009
    Auto
    AR 159
    Postów
    77

    Domyślnie

    Dziś rano Alfa sama sie naprawiła. Błędu nie ma.

    Pozdro

  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Apropo czyszczenia EGR. Kupiłem już zaślepkę, czekam na lepszą aurę i trochę czasu. Wiem że manuale są super w dziale "zrób to sam", sam mam zamiar z nich skorzystać ale wujek google wypluł mi taki środek : http://www.valvolinepolska.pl/pr,168...o_cleaner.html Zaraz pewnie się znajdą głosy że po co mi to za 30PLN jak można benzynką za kilka groszy wszystko wymyć. Ale pojawia się tu klub mondeo : http://www.mondeoklubpolska.pl/archi.../t-72102.html? i tam koleś pisze że oprócz czyszczenia tym środkiem EGRa po wyjęciu z auta resztę na rozgrzanym silniku powoli psikał do układu.... Zastanawia mnie to. Teoretycznie ma to sens a co wy sądzicie ?
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Jak sprawdzić czy działa Q2?
    Utworzone przez TheRealDeal w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 04-06-2019, 08:16
  2. [159] jak sprawdzić a może gdzie sprawdzić turbine?
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 11:31
  3. Co można sprawdzić po nr. VIN?
    Utworzone przez Jino w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 14-10-2012, 12:42
  4. [145] Jak sprawdzić grzałke??
    Utworzone przez Slades w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 21:01
  5. [145] Jak sprawdzić wtryskiwacze?
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 01-07-2008, 14:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory