Strona 1 z 11 12345678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 104
  1. #1
    kuchpat
    Gość

    Domyślnie Jak sprawdzić EGR

    Tym razem mam pytanie o EGR - jak sprawdzić go FES-em - jakie wartości powinien pokazywać FES jeżeli chodzi o stopień otwarcia w poszczególnych partiach obrotów ???

    Mam problem z mocą na niskich obrotach - strasznie muli do 2000-2300 obr. a potem wali jak z procy - trochę poczytałem podobne posty i ciężko było wyłonić jednoznacznego winowajcę takiej sytuacji

    ogólnie jako podejrzani występują:

    - przepływomierz - (ten już wymieniłem na oryginał bosch)- niestety pudło - tu uwaga o rzekomym micie, iż jeżeli po odłączeniu silnik zaczyna śmigać to znaczy że przepływka - u mnie właśnie tak się zachował, wiec ucieszony szybką i trafną diagnozą poleciałem po nowy przepływomierz i niestety po wymianie okazało się że dalej lipa i 740 pln w plecy

    - druga rzecz to sterowanie turbiny - ta była regenerowana przez ponoć najlepszych szpeniów w Poznaniu - tak przynajmniej zapewniał mnie sprzedający - specjalnie czekałem ponad tydzień na to aby doprowadził ją do kultury - (na pewno przestała gwizdać i ciec co do reszty nie mam pewności)

    - egr - (ten po podłączeniu do FES-a pokazuje jakieś wartości ale właśnie nie wiem czy poprawne)

    z góry dzięki za pomoc


    › Więcej...: Jak sprawdzić EGR
    Ostatnio edytowane przez kuchpat ; 04-05-2011 o 21:48

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał kuchpat Zobacz post
    Tym razem mam pytanie o EGR - jak sprawdzić go FES-em - jakie wartości powinien pokazywać FES jeżeli chodzi o stopień otwarcia w poszczególnych partiach obrotów ???

    Mam problem z mocą na niskich obrotach - strasznie muli do 2000-2300 obr. a potem wali jak z procy - trochę poczytałem podobne posty i ciężko było wyłonić jednoznacznego winowajcę takiej sytuacji

    ogólnie jako podejrzani występują:

    - przepływomierz - (ten już wymieniłem na oryginał bosch)- niestety pudło - tu uwaga o rzekomym micie, iż jeżeli po odłączeniu silnik zaczyna śmigać to znaczy że przepływka - u mnie właśnie tak się zachował, wiec ucieszony szybką i trafną diagnozą poleciałem po nowy przepływomierz i niestety po wymianie okazało się że dalej lipa i 740 pln w plecy

    - druga rzecz to sterowanie turbiny - ta była regenerowana przez ponoć najlepszych szpeniów w Poznaniu - tak przynajmniej zapewniał mnie sprzedający - specjalnie czekałem ponad tydzień na to aby doprowadził ją do kultury - (na pewno przestała gwizdać i ciec co do reszty nie mam pewności)

    - egr - (ten po podłączeniu do FES-a pokazuje jakieś wartości ale właśnie nie wiem czy poprawne)

    z góry dzięki za pomoc
    EGR nie ma co sprawdzać na FES-ie, bo raz na kilka cykli będzie się przycinał i jak będziesz miał pecha to trafisz akurat na moment jego prawidłowej pracy. Trzeba go rozebrać na kawałki i zregenerować tak jak bozia przykazała, sprawdzając poprawność pracy "na stole". Da się zamknąć tą operację w 300 PLN i z mojego doświadczenia wiem, że EGR dobrze zregenerowany niczym nie odbiega parametrami pracy od nowego.
    Co do turbiny - trzeba bezwzględnie sprawdzić przy Twoich objawach pracę zaworu sterującego położeniem kierownic. Jeśli kierownice nie zmieniają położenia - to masz winowajcę dziwnego zachowania się samochodu. Przy czym same kierownice mogą być sprawne, a leżeć będzie sterowanie ich pracą (dziura w przewodzie, uwalony zawór, itp.).

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gontek
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    67

    Domyślnie

    Ja mam te same objawy, u mnie dla ciekawości po odpięciu przepływki nie wstaje turbo. Z przepływką chodzi ale wkręca się dopiero powyzej 2000 tyś. Po samej wymianie filtra powietrza dostała kopa ogromnego - był zasyfiony, niestety 2 tygodnie zabawy i dalej zamulanie. Czyszczone było wszystko,przewody wymienione, błędów brak. Ja podejrzewam EGR, tylko pytanie czy regeneracja za 300 zł ma sens jak na aledrogo jest ory nowy za 460 z gwarancją.

  4. #4
    sebol75
    Gość

    Domyślnie

    miałem dokładnie te same objawy do 2000 samochód nie jechał, a zdarzało się że musiałem ruszać na półsprzęgle bo nie chciał nawet ruszyć, powyżej 2000 wsio ok
    sprawdzałem parametry egra FESem ale pokazywał dwie wartości podczas testu...
    wyjąłem, wyczyściłem, założyłem zaslepke - ale nic to nie dało
    podłączyłem Fesa i się przejechałem - okazało się że zawór cały czas ma 4% - czyli uwalony
    wymieniłaem egr (allegro 460zł) i cieszę się znów poprawnie działającym silnikiem.

  5. #5
    kuchpat
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebol75 Zobacz post
    miałem dokładnie te same objawy do 2000 samochód nie jechał, a zdarzało się że musiałem ruszać na półsprzęgle bo nie chciał nawet ruszyć, powyżej 2000 wsio ok
    sprawdzałem parametry egra FESem ale pokazywał dwie wartości podczas testu...
    wyjąłem, wyczyściłem, założyłem zaslepke - ale nic to nie dało
    podłączyłem Fesa i się przejechałem - okazało się że zawór cały czas ma 4% - czyli uwalony
    wymieniłaem egr (allegro 460zł) i cieszę się znów poprawnie działającym silnikiem.
    No właśnie - mam zamiar jeszcze przetestować go w trakcie jazdy - jak będzie 4% tak jak u Ciebie to pokuszę się o wymianę - wolę sprawdzić co się da żeby nie poszaleć za szybko tak jak z to zrobiłem z przepływomierzem i nie zainwestować kolejnych czterech stówek bez potrzeby

    przy okazji co sądzicie o tej aukcji - tu EGR-y są po 399pln - Oryginał ???
    http://allegro.pl/nowy-egr-alfa-romeo-147-156-159-1-9jtd-2-4jtd-i1576699107.html

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Ja za 200 PLN robię wysyłkowo regenerację EGR (musiałbyś mi wysłać wymontowany zawór kompletny). I nie ma myślenia, czy kupiłeś zawór oryginalny, czy chiński, czy bóg wie co A z doświadczenia wiem, że po regeneracji te EGR-y żyją tyle co nowy zawór.

  7. #7
    kuchpat
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za propozycję Tomek_KRK ale raczej będę skłonny do zakupu nowego.

    Dziś po pracy podpiąłem lapka i odpaliłem FES-a w drodze powrotnej z pracy - przejechałem z dziesięć kilometrów starając się zahaczyć jak najwięcej świateł - ruszanie i stop ruszanie i stop - w Wa-wie to akurat nie trudne :-)

    - na co najmniej kilkadziesiąt takich manewrów - może z pięć razy widziałem że na moment EGR mrugnął na ON i pokazał jakąś wartość inną niż 4% które pokazuje przy zamknięciu - sebol75 wygląda na to że objawy są raczej takie same jak u Ciebie - nie wiem co inni znawcy tematu myślą ale wydaje mi się że raczej EGR jest do luftu skoro praktycznie się nie otwiera.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Przede wszystkim nie dotykaj EGR-a, jeśli nie zgłasza on błędu. Uszkodzenie EGR, polegające na jego nie otwieraniu się, wyłapywane jest przez centralkę 159-ki i zgłaszany jest błąd ilości przepływu spalin przez ten zawór.

  9. #9
    kuchpat
    Gość

    Domyślnie

    Tomek_KRK- patrz jaka to natura sprzeczna jest - Ty piszesz nie ruszaj - inni piszą ---mi pomogło !!!!!

    Ogólnie powiem tyle - na przesyt informacji na tym forum narzekać nie mogę - myślałem iż ludzi tu zebranych łączy pasja która pozwala na wspólne rozwiązywanie pojawiających się problemów - chyba jednak nie - może kiedyś - teraz w to wątpię.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    1. EGR podany w linku z 5 posta na pewno nie jest do ALFY. Nie będzie pasował ani do 1.9 jtd ani do 2.4
    (może za to pasuje do Alfy "157" o której wspomina sprzedający... Na pewno nie było jednakowych EGRów w 146 bo tam nie było diesla z czterema zaworami na cylinder. Zresztą EGRy były różne w zależności od silnika... 8v czy 16v czy 10v czy 20v
    2. @ kuchpat - nie napisałeś co masz za silnik? 8v 16v czy 20v
    3. Zanim zabierzesz się za wymianę, zacznij od czyszczenia EGR + zaślepka za 10zł
    4. Przepływki 4 pinowe tak łatwo nie padają. W zasadzie odłączanie przepływek jako ich diagnoza dotyczy jedynie diesli i jedynie tych do 2006 roku czyli 5 pinowych.
    4 pinowe są już cyfrowe i nie ma z nimi problemu, poza tym kosztują ok 200zł a nie ponad 700
    5. Nowy, niezapchany zawór pokazuje na biegu jałowym w FES ok 95%. Potem zwiększając obroty i/lub obciążenie silnika procenty spadają.
    6. Oprócz EGR sprawdziłbym też overboost czyli ten tłoczek przyczepiony do pasa przedniego od którego idą trzy wężyki (odpowiada za zmienną geometrię turbiny)
    7. @ Tomek_KRK - na czym polega ta Twoja regeneracja EGR za 200zł?

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Jak sprawdzić czy działa Q2?
    Utworzone przez TheRealDeal w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 04-06-2019, 08:16
  2. [159] jak sprawdzić a może gdzie sprawdzić turbine?
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 11:31
  3. Co można sprawdzić po nr. VIN?
    Utworzone przez Jino w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 14-10-2012, 12:42
  4. [145] Jak sprawdzić grzałke??
    Utworzone przez Slades w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 21:01
  5. [145] Jak sprawdzić wtryskiwacze?
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 01-07-2008, 14:05

alfa 159 egr objawy

jak naprawić egr

regeneracja egr opel

egr objawy

uszkodzony egr objawy

objawy uszkodzenia zaworu egr opel

objawy uszkodzonego zaworu EGR Alfa 159 diesel

2.4 jtd 20v zepsuty egr objawy

2 0 jtdm uszkodzony egr

alfa romeo 159 egr objawy

jak sprawdzić zawór egr astra g

jak sprawdzić egr 2 0 opel

czym objawia sie uszkodzony egr jtd

astra g jak sprawdzić egr

uszkodzony egr

egr jakie objawy naprawa

uszkodzony zawór egr objawy tdi

popsuty egr objawy 1.9 jtd 16v 150km

praca egropel vectra problem z moca 1 9 disel egrjakie wartosci egr 159zamulanie przez niesprawny egrstopien otwarcia egr 2.4jtdsprawfzrnie cewki egr 1.9 jtduszkodzony egr 159 objawyzepsuty egr alfa objawyprzyczyny zepsutego zaworu egr alfa 156 jtdEGR 159alfa romeo 159 egrczy to napewno egr alfa romeo 159naprawa zaworuegropel zafira poznanegr objawy 159czy klapka egr ma sie ruszac forumgiulietta zawor egr gdzie jestegr jtd jak powinien chodzicOpel Vectra B uszkodzony zawor egralfa 159 egr obiawy otwarty egr objawy alfa romeopadniety egr jtdalfa 147 egr napiecie1.9 jtd-m 16v how to know its regeneratingerg.klapn na opel h deistviefes test egrjak sprawdzic zawor egr alfa 156 1.9uszkodzony objawy egr alfa 159alfa 159 objawy uszkodzonego egralfa 159 uszkodzony egrzawor egr alfa romeo 159 1.9 oznakialfa 156 2.4 uszkodzony egrobjawy nie dzialajacego egr astra h 1.9

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory