Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20
  1. #1
    Rafi-r
    Gość

    Domyślnie pytania o AR159

    Witam, generalnie zdecydowałem się na zakup 159 SW i mam jeszcze kilka pytań z tym faktem związanych.

    1. Fabryczne Navi - jak je oceniacie warto szukać sztuki w nie wyposażonej czy lepiej sobie darować i założyć jakiś fajny zestaw multimedialny? Odtwarza DVD? Ma możliwość podpięcia tel. po bluetoothie, czy kamery? Posiada wbudowany dysk? Jak jest z aktualizacją map?
    2. Jeśli nie fabryczne Navi to czy jest opcja aby sterowanie z kierownicy działało z jakimś dołożonym multimedialnym kombajnem?
    3. Xenony - rozumiem ze nie wszystkie 159 je mają, czy jest opcja instalacji bo rozumiem że muszą być BIXenony.
    4. 120KM vs. 150KM wiem było już sporo na ten temat ale czy ktoś może powiedzieć co ile powinno się w nich wymieniać rozrząd i jaki jest koszt części w jednym i drugim przypadku?
    Ile tak naprawdę pali 120KM, a ile 150KM?
    Zastanawiam się co wybrać dobrze wyposażone 120KM czy uboższe głównie bez skóry 150KM, szukam dodatkowych plusów słabszej wersji.
    5. Jak Alfa radzi sobie z przyczepką? Czasami potrzebuję wsadzić motocykl lub dwa na lawetę
    i polecieć na tor. Zamęczę ją tym czy da sobie radę?


    › Więcej...: pytania o AR159

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    BMW F30 320d Xdrive 184KM automat
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    1. z tego co czytałem to fabryczne NAVI jest słabe i nie warto się tym kierować jako główny atrybut przy zakupie auta - ale do poczytania na forum znajdziesz
    2. szukaj na forum
    3. możesz dołożyć bixenony tylko po co? Jak chcesz to kup z bixenonami a jak chcesz dokładać to będzie trochę kosztów ( zakup reflektorów, zrobienie spryskiwaczy w zderzaku, itd itp )
    4. Chcesz jeździć w miare dynamicznie? to wybierz 150KM. Chcesz się raczej toczyć na drodze - wybierz 120KM
    5. nie wiem
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie BMW F30 320d xdrive automat 184KM

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    fabryczne navi jak jest to nie przeszkadza, ale jakby go nie było to tragedii nie ma...ja mam navi i jego podstawową wadą jest to, że zawsze w czytniku musi być płyta, nie ma osobnego czytnika na nawigację jak to np. w Vectrze C. Sama nawigacja całkiem nieźle prowadzi po trasie, ale nie ma podstawowych elementów które np. ma automapa tj. POI (np. fotoradary) i kilometraża zgodnego ze słupkami (przydatne przy komunikacji przez CB). Duży plus navi to to, że kokpit lepiej wygląda z navi niż ze standardowym radiem

    ja bym nie brał z bixenonami - większy koszt wymiany żarówek. a soczewki cąłkem fajnie oświetlają drogę.

    150KM to według mnie absolutne minimum jeżeli nie chcesz, żeby na światłach odjeżdżało Ci np. clio 1,4

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,603

    Domyślnie

    4. Interwały wymiany rozrządu w silnikach JTDM producent ustalił w pierwszym okresie produkcji 159 na 120 kkm ,a w instrukcjach obsługi bodajże od 2007 lub 2008 jest ten interwał podniesiony do 140 kkm . Mistrz zmianowy w ASO Carserwis Warszawa powiedział że bezpiecznie robić to co 90 kkm.

    Ja bym wybrał dobrze wyposażoną wersję 120 KM i zrobił chiptuning na okolice 150 KM .

    P.S.
    Diesle z ciągnięciem przyczepek radzą sobie nadwyraz dobrze ze wzgledu na wysokie wartości momentu obrotowego .Kolega ma wersję 150 KM i na lawecie na tor regularnie wozi 156-stkę
    Ostatnio edytowane przez rafter ; 18-05-2011 o 13:44
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    P.S. Kolega ma wersję 150 KM i na lawecie na tor regularnie wozi 156-stkę
    OT - kolega admin z forum159.com?
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,603

    Domyślnie

    Cytat Napisał Franek Strzelba Zobacz post
    OT - kolega admin z forum159.com?
    Tak ,Łukasz jeżdzi w ALT-ach regularnie i wozi tą pucharówkę .Byliśmy razem 2 lata temu na poznańskim torze i ten jego zestaw wyglada naprawdę imponująco
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  7. #7
    Budyń
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    4. Chcesz jeździć w miare dynamicznie? to wybierz 150KM. Chcesz się raczej toczyć na drodze - wybierz 120KM
    mimo wszystko jest to krzywdząca opinia tego silnika

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTD 16v
    Postów
    51

    Domyślnie

    Zeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj..
    Dlaczego dolny wahacz do 159 kosztuje 700zl? Na jak dlugo starczaja wahacze?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomas1907
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Ornontowice
    Auto
    BMW 320d, Giulietta
    Postów
    261

    Domyślnie

    Cytat Napisał lutador Zobacz post
    Zeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj..
    Dlaczego dolny wahacz do 159 kosztuje 700zl? Na jak długo starczaja wahacze?
    Według tego co napisali w aktualnym Auto Świecie gdzie jest test używanej 159 to bardzo długo wytrzymują, ponoć nawet 100 tyś, górne 40 tyś ale też są tańsze. A cena z biegiem czasu spadnie tak jak do 156, tez była astronomiczna.

    A co do testu to ku mojemu zaskoczeniu a raczej radości 159 ocenili bardzo dobrze :-)
    Alfa to śmiertelna choroba przenoszona drogą wzrokową

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ludwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159JTDm Sportwagon 8V120KM
    Postów
    33

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzdylu Zobacz post
    fabryczne navi jak jest to nie przeszkadza, ale jakby go nie było to tragedii nie ma...ja mam navi i jego podstawową wadą jest to, że zawsze w czytniku musi być płyta, nie ma osobnego czytnika na nawigację jak to np. w Vectrze C. Sama nawigacja całkiem nieźle prowadzi po trasie, ale nie ma podstawowych elementów które np. ma automapa tj. POI (np. fotoradary) i kilometraża zgodnego ze słupkami (przydatne przy komunikacji przez CB). Duży plus navi to to, że kokpit lepiej wygląda z navi niż ze standardowym radiem

    ja bym nie brał z bixenonami - większy koszt wymiany żarówek. a soczewki cąłkem fajnie oświetlają drogę.

    150KM to według mnie absolutne minimum jeżeli nie chcesz, żeby na światłach odjeżdżało Ci np. clio 1,4

    Zdziwił byś się jakby twoje 150KM zostało z tyłu bo clio miało dobrze przygotowaną skrzynię biegów...
    120 KM do 150 KM przy jeździe z lekkim obciążeniem dużo gorzej nie wypada. Różnica będzie odczuwalna w elastyczności silnika na różnych biegach a w szczególności przy obciążeniu.

    RAFI-R
    Moje 120 KM w zakorkowanej jeździe miejskiej wychodzi na 7,5 l/on na trasie nie ujmując gazu spokojnie na 6,5 l/on
    Tak jak "grzdylu" napisał.. jeśli chcesz mieć dobrą navi to polecam TomTom na szybę a radio zostaw w spokoju.
    Co do haku to Alfa doskonale sobie radzi bez względu na silnik, dieselki są elastyczne i przyczepka to nie problem.
    Wymiana napędy rozrządu a bynajmiej samego paska bo o nim mowa w książce zalecana jest po 150 tyś km lub mnie dłużej niż 5lat.
    Silnik 120KM- ośmiozaworowa głowica, prostsza kostrukcja, tańsza w exploatacji
    Silnik 150KM- 16-to zaworowa głowca a za tym bardziej skomplikowana konstrukcja droższa w exploatacji ale... powinna być sprawniejsza i cichsza.

    Dobrego zakupu. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. AR159 Gdynia
    Utworzone przez 0zek w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-11-2014, 23:06
  2. AR159 1.9 JTM Libiaz
    Utworzone przez sema w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 10:35
  3. [159] Klucz do AR159
    Utworzone przez krebs w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 27-02-2012, 20:58
  4. [159] Naglosnienie AR159 !!!
    Utworzone przez Bllondas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-12-2011, 19:34
  5. AR159 GTA
    Utworzone przez Emenems w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 17-09-2008, 10:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory