Strona 7 z 87 PierwszyPierwszy 123456789101112131415161757 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 868

Temat: Jaki wahacz dolny?

  1. #61
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Za jakis czas tez mnie bedzie czekala wymiana wahaczy, wiec sledze ten temat i nasuwa mi sie jedno pytanie: czy warto wymieniac jeden wahacz?
    Prawdopodobnie za kilka miesiecy i tak do wymiany bedzie drugi, wiec dwa razy trzeba bedzie jechac do warsztatu i dwa razy ustawiac geometrie. Do tej pory w 145 i 156 zawsze wymienialem wahacze parami. Co przemawia za tym, poza ewentulanym brakiem kasy w danym momencie, zeby w 159 to rozdzielac?

    Chodzi mi oczywiscie o wymiane wyeksploatowanego wahacza, a nie wahacza uszkodzonego np po wpadnieciu w dziure.

  2. #62
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    512

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gary Zobacz post
    Co przemawia za tym, poza ewentulanym brakiem kasy w danym momencie, zeby w 159 to rozdzielac?

    Chodzi mi oczywiscie o wymiane wyeksploatowanego wahacza, a nie wahacza uszkodzonego np po wpadnieciu w dziure.
    W takim wypadku... nie przemawia nic- lepiej to zrobić od razu z obu stron. tak też zrobiłem z wahaczami górnymi kilka miesięcy temu. W moim przypadku wymieniałem tylko prawy dół, gdyż wahacz nie złapał luzów, lecz zaczął niemiłosiernie skrzypieć sworzeń wskutek uszkodzenia gumowej osłony i po prostu miałem dosyć smarowania co 2 tygodnie, skoro wymiana i tak była nieunikniona. Lewy ma osłonę nieuszkodzoną i luzów brak- więc po co wymieniać?
    Zbieżności z tego co wiem to mi nie ustawiano, choć może o czymś nie wiem. W sumie nie rusza się przy tej operacji drążków kierowniczych więc niby nic się nie powinno zmienić w tej kwestii ale licho wie...

  3. #63
    Użytkownik Romeo Avatar YonasH
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Brerrrrra V6
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Zależy od przebiegu. Jeśli ten jeden padł ze starości, to może rzeczywiście warto wymienić oba. Ja wymieniłem jeden, bo przy ~55k rozerwana została guma sworznia.

    ...brzmienie V6 - bezcenne!

  4. #64
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Generalnie w 159 zawieszenie jest bardzo trwałe. Jeśli uszkodzeniu uległa osłona sworznia to wahacz musiał się rozlecieć. Moim zdaniem wymiana wahaczy kompletami nie ma logicznego uzasadnienia.

  5. #65
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Generalnie w 159 zawieszenie jest bardzo trwałe. Jeśli uszkodzeniu uległa osłona sworznia to wahacz musiał się rozlecieć. Moim zdaniem wymiana wahaczy kompletami nie ma logicznego uzasadnienia.
    Damian, zgadzam sie z Toba, ze zawieszenie w 159 jest trwale ale przeciez w koncu i tak sie zuzyje. Powiedzmy, ze mamy do czynienia z autem, ktore przejechalo 130 tys km po polskich drogach i ma luzy na gornym prawym wahaczu. Wymieniamy go i jak dlugo damy rade pojezdzic do momentu, az luzy bedzie mial lewy?

  6. #66
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    To jest wróżenie z fusów. Zazwyczaj pierwsza pada prawa strona bo z prawej strony (krawędź jezdni) jest więcej nierówności i dziur.
    Miałem do tej pory 3 159 i Brerę - nigdy nie wymieniałem wahaczy - auta pochodziły z niemiec i nie udało mi się uszkodzić nawet łącznika stabilizatora.
    Mój kolega ma od kilku lat Brerę 2.4 JTDM i właśnie zamówił u mnie 2 w historii wahacz prawy górny. Lewego nigdy nie wymieniał.
    Może ten fakt da Ci do myślenia.

  7. #67
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Miałem do tej pory 3 159 i Brerę - nigdy nie wymieniałem wahaczy - auta pochodziły z niemiec i nie udało mi się uszkodzić nawet łącznika stabilizatora.
    Mój kolega ma od kilku lat Brerę 2.4 JTDM i właśnie zamówił u mnie 2 w historii wahacz prawy górny. Lewego nigdy nie wymieniał.
    Damian, nie napisales, jakie przebiegi mialy Twoje Alfy i Alfa Twojego kolegi. Zakladajac, ze duze jest to kolejny argument za trwaloscia zawieszenia w 159, a co do tego się przeciez zgadzamy. Tak samo, jak co do tego, ze zwykle szybciej zuzywa się prawa strona.
    Pytanie brzmi, jak szybko po to tej prawej stronie siadzie lewa.

    Zeby odpowiedziec potrzebne sa przyklady osob, które wymienily tylko jedna strone i przejechaly od wymiany kilkanascie – kilkadziesiat tysiecy. Wedlug mnie dopiero, jak będziemy mieli takie przyklady bedzie mozna stwierdzic, czy warto wymieniac wahacze pojedynczo, czy lepiej od razu oba.

  8. #68
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Węgorz
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Skoczów
    Auto
    Ibiza TDI i AR 159 SW 1.9 16V 2007
    Postów
    426

    Domyślnie

    Mój przykład - 130 tyś. km (wahacze oryg.) i prawy górny zdecydowanie muszę wymienić a lewy jest w nieco lepszym ale nie idealnym stanie więc wymienię naraz oba. Co do producenta - ostatnio pojawiło się sporo podróbek TRW na które mój mechanik otrzymywał już reklamacje i sam sugerował mi zakup LEM - ów.

  9. #69
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Gary - moim zdaniem wahacz nalezy wymienić wtedy kiedy wykazuje oznaki zużycia lub uszkodzenia. Nie wydaje mi się by ktoś znał odpowiedź na pytanie kiedy padnie lewa strona.

    Po zakupie 156 GTA wymieniłem z założenia wszystkie wahacze przednie + elementy stabilizatora bo chciałem mieć na 2 lata spokój. Problemy z zawiasem w 156 są powszechnie znane. 159 to zupełnie inna bajka i moim zdaniem wymiana kompletu to nadgorliwość.

  10. #70
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170KM - 2010
    Postów
    13

    Domyślnie

    Witajcie, moja 159 SW ma już przelatane 139 tysięcy km, kupiona rok temu u Tomka. Zawieszenie wygląda, że oryginalne, nieruszane, po polskich drogach przejechało 20 kkm. Powoli duże tylne tuleje przednich dolnych wahaczy się kończą i chyba będę sam je wymieniał, reszta bez luzów i większych śladów zużycia, więc całych wahaczy nie będę wymieniał.

    Tuleje można kupić za 130zł za sztukę, może ktoś z Was wie ile kosztuje w jakimś warsztacie wymiana tych tulei (zdjęcie poniżej), bo nie wiem czy bawić się samemu czy jednak oddać do mechanika (ale tu mam zawsze obawy), na oko czas wymiany to 1,5 - 2 godziny roboty na stronę.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3400808377.jpg
Wyświetleń:	223
Rozmiar:	41.3 KB
ID:	102987


    Może nawet Tomek by się odezwał ile taka robota kosztuje bo może przy okazji jakbym był w Krakowie to może by to ogarnął w pół dnia
    Ostatnio edytowane przez Jarosław ; 24-07-2013 o 20:53

Podobne wątki

  1. [156] Wahacz dolny
    Utworzone przez Bladositto w dziale 156
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 12-12-2017, 11:58
  2. Dolny wahacz !
    Utworzone przez Zymek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-12-2014, 08:48
  3. Wahacz dolny
    Utworzone przez Robert_P w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2010, 13:41
  4. [166] wahacz dolny tył
    Utworzone przez Italiano w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-09-2008, 09:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory