Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Macieja
    Gość

    Domyślnie Trzaski w konsoli przedniej

    Witam wszystkich, od kilku miesięcy posiadam 159 Jtdm. Od jakiegoś czasu nasilają się trzaski w konsoli, dokładnie w okolicach zegarów. Początkowo były niewielkie, a teraz są bardzo głośne i niedowytrzymania. Mam pytanko czy w okolicach łodzi jest jakiś warsztat, który może to naprawić, czy może samemu jakoś próbować? Podpowiedzcie coś

    Pozdrawiam


    › Więcej...: Trzaski w konsoli przedniej

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Murray
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Brańsk
    Auto
    ...Na zawsze Mazda 323 F BP i kiedyś Alfa Romeo159 JTD lub MPI...
    Postów
    120

    Domyślnie

    Poszukaj w necie jak idą śruby czy też plastikowe zatrzaski i spróbuj sam rozbierać. Szkoda kasy na mechaników i ich czas a mogą jeszcze coś połamać. Odnośnie odgłosów może poprostu coś sie poluzowało, opadło. Druga sprawa może to coś z układem kierowniczym. Trzeba będzie rozbierać i wylukać potem ewentualnie przesmarować, podłożyć gąbeczkę, przykleić, dokręcić.
    <<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>

  3. #3
    pitt24
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Macieja Zobacz post
    Witam wszystkich, od kilku miesięcy posiadam 159 Jtdm. Od jakiegoś czasu nasilają się trzaski w konsoli, dokładnie w okolicach zegarów. Początkowo były niewielkie, a teraz są bardzo głośne i niedowytrzymania. Mam pytanko czy w okolicach łodzi jest jakiś warsztat, który może to naprawić, czy może samemu jakoś próbować? Podpowiedzcie coś

    Pozdrawiam
    musiałbyś scharakteryzować precyzyjniej co to za trzaski,stuka?drga? przy uruchamianiu? w trakcie jazdy? metaliczne? .Ja mam do demontażu środkową konsolę. Podczas jazdy po nierównościach i przy uruchamianiu silnika silnika daje się słyszeć jakby ktoś wrzucił śrut do plastikowego kubka i nim trząsł.W ASO niby stawiali,że puszka od filtra rezonuje, albo tłumik na zużytych gumach - ale to nie to. Odkryłem,że stuki pochodzą właśnie z konsoli środkowej,tak,że czeka mnie zabawa...

  4. #4
    Macieja
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za podpowiedz, jeśli chodzi o szczegóły to przy mocniejszym przyśpieszaniu coś drga, a przy jezdzie po nierównościach trzaski takie typowe dla plastików tarcie. Czy wiecie może jak się do tego zabrać tzn. gdzie są śruby i od czego zacząć?

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Murray
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Brańsk
    Auto
    ...Na zawsze Mazda 323 F BP i kiedyś Alfa Romeo159 JTD lub MPI...
    Postów
    120

    Domyślnie

    Wejdź na ePER: potem części zamienne, Alfa Romeo 159, wybierasz na dole 705 Wyposażenie wnętrze i teraz przeglądaj rysunki kokpitu...
    http://eper.fiatforum.com
    <<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>

  6. #6
    Macieja
    Gość

    Domyślnie

    Po obejrzeniu tych rysunków widzę, że to niełatwe zadanie, śruby są dobrze ukryte i nie bardzo wiem jak zacząć

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Murray
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Brańsk
    Auto
    ...Na zawsze Mazda 323 F BP i kiedyś Alfa Romeo159 JTD lub MPI...
    Postów
    120

    Domyślnie

    Nie śpiesz się przemyśl a napewno tego nie zepsujesz. Lepiej zrób sam z kilkoma podejściami na spokojnie niż ma to zrobić mechanik mający mało czasu nie znający 159.
    <<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Różne Alfy... i nie tylko :)
    Postów
    122

    Domyślnie

    Sam demontaż tego elementu nie jest skomplikowany - trzyma się dokładnie na sześciu śrubach w przypadku jeśli masz oryginalne radio, ale żeby się do nich dostać, trzeba:
    - wyjąć kratki nawiewów z panelu środkowego (3sztuki) - one są po prostu na wcisk, trzeba je jakimiś szczypcami, kombinerkami albo czymś podobnym wyciągać uważając przy tym, żeby ich nie połamać, o co wbrew pozorom nie jest tak bardzo trudno. Słowem delikatnie i z namaszczeniem
    - wyjąć radio
    - zdjąć ozdobnik wokół gałki skrzyni biegów (podnosząc go do góry, jest na spinkach wpięty).

    Ogólnie jak się wie jak, to szybka sprawa, za pierwszym razem możesz się trochę nagimnastykować. Jak bywasz w W-wie to możesz podjechać, pokażę Ci co i jak, albo za jakiś dobry bro pomogę Ci z tematem Jakby co, pisz na PW.
    Pozdrawiam Camil

Podobne wątki

  1. [155] Dziwne trzaski w zawieszeniu
    Utworzone przez dyzio663 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 09-01-2012, 02:06
  2. Trzaski i dym
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 23:48
  3. Trzaski pod maską :)
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-09-2011, 12:55
  4. 2.4 JTD trzaski na zimnym
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-05-2009, 18:11
  5. trzaski z tapicerki
    Utworzone przez Mateusz w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-11-2007, 01:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory