Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 55

Temat: "Vechicle system protect not available"...

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie "Vechicle system protect not available"...

    Po wsadzeniu kluczyka do stacyjki a czasem nawet przed pojawia mi się od czasu do czasu komunikat "Vehicle system protect not available". Po czym po zapaleniu samochodu pojawia się kontrolka o braku dostępności ABS.

    Zazwyczaj jest tak, że po wyciągnięciu i ponownym włożeniu kluczyka problem ustępuje. Nawet jak komunikat się wyświetla to nie ma problemów z odpaleniem samochodu.

    Myślę, że to może być problem z akumulatorem. Auto jest z 2006 roku i jeszcze z tego co wiem, to nie był wymieniany...

    Co o tym sądzicie ?
    Ostatnio edytowane przez mariuszoles ; 25-06-2011 o 11:44

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar YonasH
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Brerrrrra V6
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    "Znikający" na czas rozruchu ABS jak najbardziej pasuje do słabej baterii. Ja właśnie mam taki problem. Poza tym czasem załącza się alarm oraz zawiesza navi. Objawy tylko po wielu dniach krótkich przebiegów.
    Podjedź do jakiegoś punktu z akumulatorami lub ASO i poproś o zmierzenie aku.

    ...brzmienie V6 - bezcenne!

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Zastanawiam się jeszcze nad jednym problemem. Mianowicie było już na forum o wadliwie działającym czujniku położenia sprzęgła. Co do akumulatora to pokrywałoby się z tym, co mówi YonasH - autem jeżdżę codziennie do pracy 4 kilometry w jedną stronę i cztery kilometry w drugą.

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    XJ
    Postów
    155

    Domyślnie

    159 są czułe na spadki napiecia przy rozruchu spowodowane starym aku, objawia sie to dziwnymi komunikatami jak również samochód potrafi odpalac z wielkim nazwijmy to tłuczeniem, a wszystko to jest opisane na naszym forum i w większości przypadków spowodowane własnie aku.
    proponuje podjechac do jakiego elektryka zeby sprawdził ci aku pod katem jego wydajnosci koszt około 20 zł ale bedziesz wiedział czy wymienic na nowy - jesli chodzi o mnie ja u siebie czteroletnie aku wymienilem bez sprawdzania uważam że jak na diesla to i tak juz troche dlugo popracował.

    ---------- Post added at 08:17 ---------- Previous post was at 08:16 ----------

    Cytat Napisał YonasH Zobacz post
    "Znikający" na czas rozruchu ABS jak najbardziej pasuje do słabej baterii. Ja właśnie mam taki problem. Poza tym czasem załącza się alarm oraz zawiesza navi. Objawy tylko po wielu dniach krótkich przebiegów.
    Podjedź do jakiegoś punktu z akumulatorami lub ASO i poproś o zmierzenie aku.
    potwierdzam to co pisze YonasH
    ___________________________
    (_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
    JESTEŚ SERCA BICIEM

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    a tak dopytam, co to znaczy sprawdzić wydajność akumulatora? i gdzie to można w Wa-wie sprawdzić. Ja mam aku od Niemca, cholera wie kiedy był zmieniany. Ogólnie mam wszystkie objawy jak telepiący start (w porównaniu z innymi dieslami którymi jeżdzę to moja 159 odpala jak Jelcz ) no i ten błąd z tematu. Podejrzewam, że aku już się kończy mimo, że to Varta.

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    XJ
    Postów
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzdylu Zobacz post
    a tak dopytam, co to znaczy sprawdzić wydajność akumulatora? i gdzie to można w Wa-wie sprawdzić. Ja mam aku od Niemca, cholera wie kiedy był zmieniany. Ogólnie mam wszystkie objawy jak telepiący start (w porównaniu z innymi dieslami którymi jeżdzę to moja 159 odpala jak Jelcz ) no i ten błąd z tematu. Podejrzewam, że aku już się kończy mimo, że to Varta.
    Ja w wawie robiłem to u elektryka który znajduje sie po sąsiedzku serwisu Autogeoserwis przy ul. Omulewskiej 13 na pradze płd, na pewno jak sie tam pojawisz to znajdziesz tego elektryka bo ma szyld.
    Tak na marginesie polecam Autogeoserwis np do zrobienia geometrii w naszych AR duzo moim zdaniem nie biorą np. za zbieżność przodu to kwota 80 zł.
    ___________________________
    (_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
    JESTEŚ SERCA BICIEM

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Odnośnie tego błędu "Vehicle system protect..." - chciałbym jeszcze dodać, że czasem jest tak, że po dwukrotnym wsadzeniu i wyjęciu klucza ze stacyjki błąd ustępuje i się nie wyświetla w ogóle. Błąd nie pojawia się też nigdy, w przypadku kiedy po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyka ze stacyjki zblokuję kierownicę (włączy się po prostu blokada kierownicy).

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    mam tak samo...i głownie wtedy gdy auto stoi jakiś czas na słońcu ( nie wiem czy ma to jakieś znaczenie)

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzdylu Zobacz post
    mam tak samo...i głownie wtedy gdy auto stoi jakiś czas na słońcu ( nie wiem czy ma to jakieś znaczenie)
    Myślisz, że to może być wina akumulatora ? Czy może jednak problem leży gdzie indziej ?

    Autem jeżdżę dwa tygodnie. Dopiero od jakiegoś tygodnia mi się to zaczęło robić.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    nie wiem...podejrzewam, że to może być aku. Bo dodatkowo mam jeszcze lekkie telepanie przy rozruchu (nie jest to rozruch jak np. w silnikach D4D Toyoty gdzie nie da się wyczuć, że to diesel) a to też czytałem związane może być z aku. Jadę do ASO w środę z inną sprawą, ale zwrócę im na uwagę na te dwa powyższe objawy...może coś powiedzą.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 12-11-2015, 22:00
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 21:06
  3. [159] Komunikat "System Code" na wyswietlaczu miedzy zegarami
    Utworzone przez Falcon40 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-04-2012, 08:21
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-08-2011, 09:47
  5. 156 gta "Motor Control System Failure" Kody usterek
    Utworzone przez bedziora w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-09-2010, 14:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory