Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 47

Temat: Kolektor 159 1.9 JTD 16V - opis problemu

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał multiply Zobacz post
    a jakie konkretnie są objawy awarii kolektora?
    Praktycznie żadnych istotnych zmian nie zauważysz - auto jest odrobinę mniej dynamiczne (w zależności od tego, w jakiej pozycji zostaną zablokowane klapy), komputer nie pokazuje błędu, spalanie rośnie średnio o 1 litr / 100 km. Przydławienie o którym piszesz to może być zacinający się EGR, bo klapy płynnie się otwierają wraz ze wzrostem obrotów.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #22
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Pozwólcie, że wtrącę swoje 5 groszy w tej sprawie iż na co dzień wymieniam te kolektory ze strony http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/kat/1____wstEp.
    Przede wszystkim wymiana kolektora NIE wymaga demontażu rozrządu - jest na to pewien patencik który umożliwia taką wymianę bez zdejmowania paska rozrządu.
    Kolektor od http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/kat/1____wstEp jest zregenerowany w troszkę inny sposób niż ten przedstawiony tutaj a mianowicie w tym zregenerowanym kolektorze stary jest tylko... kolektor i listwa. Wszystko oprócz kolektora i listwy jest nowe, nowe są klapy, nowe są całkowicie metalowe elementy łożyskujące klapy, po prostu cała konstrukcja klap jest nowa. Dodatkowo całą listwa jest przykręcona do klap dzięki czemu nie ma możliwości spadnięcia. Klapy i wszystkie inne elementy wycinane są na maszynach CNC więc domyślam się że nie każdy ma w domu CNC aby sam sobie mógł to zrobić. W tym kolektorze po prostu nie ma się co zepsuć. Dodatkowo do tego kolektora dokładana jest GRATIS blaszka z małymi otworami pod EGRa.
    Zapewne wiele osób uzna ten post za reklamę, owszem poniekąd jest to reklama ale jest to reklama elementu wykonanego dobrze ale głównie post ten napisałem przede wszystkim w celu przedstawienia jak wygląda cała sytuacja z tymi kolektorami i że nie ma możliwości wykonania tego metodami domowymi i niestety nie ma w tym przypadku półśrodków.
    Gdyby ktoś sam chciał wymienić sobie kolektor, służę pomocą na PW ale muszę uprzedzić iż nie jest to łatwe zadanie i w trakcie wymiany jest kilka bardzo upierdliwych spraw na które szczególnie trzeba zwrócić uwagę i dla kogoś kto tego nigdy nie robił może to być zadanie nie do wykonania.
    Pozdrawiam
    YaSIuVKP

  3. #23
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    a czy w wersjach 120 konnych 8v tez jest ten problem,chodzi o 159 z 2006 roku

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Nie ma tego problemu.

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Seweryn80
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Brzękowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16v JTD 140 KM 159 1,9 Giulietta x2 2,0 190 KM, Stelvio Q4 280KM
    Postów
    458

    Domyślnie

    Demontuje kolektor mam starego typu listwa leży z boku i z 2 klapek wycieka maź, Mam plan zaspawać otwory po klapkach i wyciąć programowo, zda to egzamin czy robi to jakąś większą robotę.

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Wystarczy jak zaspawasz otwory po klapach a silniczek sterujący nimi zostawisz podłączony żeby sobie pracował na pusto. W takim wypadku nie musisz nic wycinać programowo.

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał YaSIuVKP Zobacz post
    Pozwólcie, że wtrącę swoje 5 groszy w tej sprawie iż na co dzień wymieniam te kolektory ze strony http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/kat/1____wstEp.
    wszystko ładnie pięknie panie kolego , ale są problemy ze szczelnością owych zregenerowanych kolektorów , o czym kolega już nie wspomina , tak więc najlepiej po prostu wywalić klapy i zaspawać dziury , albo kupić kolektor z alfy 156 lub stilo 1,9 16v 140KM który tych klap nie posiada , a pasuje P&P
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  8. #28
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    wszystko ładnie pięknie panie kolego , ale są problemy ze szczelnością owych zregenerowanych kolektorów , o czym kolega już nie wspomina , tak więc najlepiej po prostu wywalić klapy i zaspawać dziury
    Potwierdzam – mam kolektor z kolektorycdti i po 25 kkm już jest nieszczelny i przymierzam się do ponownej wymiany – tym razem na kolektor bez klap. Szkoda pieniędzy na to rozwiązanie.

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Seweryn80
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Brzękowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16v JTD 140 KM 159 1,9 Giulietta x2 2,0 190 KM, Stelvio Q4 280KM
    Postów
    458

    Domyślnie

    haha to zrobiliście reklamę firmie i dobrze
    Ja w swojej otwory rozwierciłem na 16 mm i gwintownikiem M18 x 1,5 nagwintowałem i wkręciłem tam korki na imbusa z oringiem użyłem kleju do śrub, dolna ma wymiar 10 mm gwint na M12x 1,5 i też korek z tym że trzeba obciąć taki rant ogranicznik otwarcia klapki i korek skrócić do około 8 mm bo będzie wystawał w otworze. Jutro składam całość.

  10. #30
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    obecnie Warszawa
    Auto
    alfa 166 2.4 JTD
    Postów
    10

    Domyślnie

    Witam
    Jestem tu nowy w jakich jednostkach jest problem z klapami i lu konne maj ten problem?
    Wiem że na pewno 1.9 150 konne jeszcze jakieś?
    z góry dziękuję za odpowiedz.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 16-11-2013, 19:26
  2. telefony 17 do 156, podejdą bez problemu?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 15:58
  3. Problemu z temperatura cieczy
    Utworzone przez navc21 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-09-2012, 22:16
  4. [159] Rozwiązanie problemu hałasujacego słupka
    Utworzone przez Yorgu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-12-2011, 09:47
  5. [145] Problem ze znalezieniem przyczyny problemu - pomóżcie!
    Utworzone przez qb41side w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-04-2009, 03:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory