Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: problem z turbiną

  1. #1
    sebol75
    Gość

    Domyślnie problem z turbina - rozwiazany

    Witam
    przebieg 155000
    dopadł mnie niestety problem z turbo
    wskazówka pokazująca doładowanie rusza się dopiero powyżej 2200 obr i dochodzi tylko do pierwszej kreski
    nie widze nieszczelności - może nie wiem gdzie szukać
    po przegazowaniu do 3500 obr wywala mi błąd P0238 - Cisnienie turbo Boost Pressure sensor A circuit high

    dodatkowo pojawia mi się błąd P0401 - Zawór EGR,
    a zawór wymieniłem na nowy 3 miesiące temu i założyłem częściową zaślepke

    do pracy dojeżdżam tylko 3km więc profilaktycznie raz na jakiś czas wjeżdżam na autostrade żeby alfe troche przegonić

    mam nadzieję że to nieszczelność ale nie wiem gdzie mam jej poszukać
    odkąd mam alfe (od początku roku) przy zimnym silniku słychać było gwizd turbiny, po kilkuset metrach turbiny już nie słyszałem

    mam interfejs i fiatecu co ewentualnie mam jeszcze sprawdzić
    Ostatnio edytowane przez sebol75 ; 31-08-2011 o 21:31

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    codziennie dystans 3 km dla diesla jest zabójczy - silnik niezdąży nawet nabrać właściwej temperatury pracy, a już go gasisz...Nie lepiej rowerem albo KM dojeżdzać?

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar hump.O
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszaw Opoczno
    Auto
    Byly AR 156, AR GT. Jest Lexus IS 350
    Postów
    155

    Domyślnie

    Kolego bez paniki.. miałem te same błędy i te same objawy i również problem pojawił sie krótko po częściowym zaślepieniu egr. Pomogła wymiana zaworka overboost 250 zł.

    Tu masz mój post: http://www.forum.alfaholicy.org/gt/5...baj_baj-2.html
    Ostatnio edytowane przez hump.O ; 31-08-2011 o 13:24

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebol75 Zobacz post
    przy zimnym silniku słychać było gwizd turbiny
    o czym to świadczy?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    sebol75
    Gość

    Domyślnie

    no to uffff
    jednak okazalo sie ze problemem byl overboost i nadpeknieta jedna z rurek gumowych, overboost po oczyszczeniu dziala prawidlowo, rurka wymieniona i turbina znow sie prawidlowo wkreca na obroty
    gwizd przy nienagrzanym silniku pozostal, ale planuje przyjzec sie w wolnym czasie wszystkim mozliwym polaczeniom moze gdzies jest jeszcze przedmuch, ktory generuje owy swist

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Zauważyłem dzisiaj pewien problem z turbiną.
    Jechałem i było lekko pod górkę, więc zredukowałem z V na IV i dodałem gazu, wskazówka od doładowania powędrowała za kreskę 1.4 bara i przez dłuższą chwilę (kilka sekund) nie opadała mimo, że pedał gazu nie był wciśnięty do oporu. Zazwyczaj jest tak, że przekracza 1,4 i zaraz opada mimo naciskania na gaz. Potem obserwując co się będzie działo powtórzyłem zmianę biegów, ale tym razem z IV na III i wskazówka najpierw powędrowała na około 1,0 bara chwilę się zatrzymała, po czym nagle wskoczyła na 1,4 przy czym czuć było szarpnięcie do przodu (pedał gazu wciśnięty cały czas jednakowo).
    Co może być nie tak? Geometria się przycina? Czy może to wpływ ujemnych temperatur?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #7
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Geometria się przycina?
    Tak rowniez sobie pomyslalem

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Z tego co wiem, przy mocniejszym dodaniu gazu wskazówka od doładowania powinna powędrować na około 1,4 bara i zaraz potem opaść mimo, że pedał gazu nadal jest wciśnięty.
    Co powoduje, że ciśnienie spada? Jest jakiś zawór upustowy, czy coś w tym rodzaju? Pytam, bo u mnie teraz przy tych mrozach jest tak, że wskazówka powędruje ponad 1,4, prawie na 1,5 bara (!) i jeśli nie zdejmę nogi z gazu to nie chce spaść. Dopiero po chwili opada przy czym czasem czuć szarpnięcie. Nie dzieje się tak zawsze, ale często. Nigdy wcześniej tego nie zaobserwowałem, dopiero od kilku dni, kiedy taki mróz nastał (dzisiaj -21*C).
    Coś się przycina, czy może zamarza?
    Mile widziane wskazówki/pomoc doświadczonych alfaholików.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Ostatnio edytowane przez alces1 ; 08-02-2012 o 11:28

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Nikt nie jest w stanie mi pomóc?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    159 2,4
    Postów
    124

    Domyślnie

    Cisnienie spada bo podczas wkrecania silnika na wyższe obroty podawana jest znacznie większa ilość paliwa niz jak już silnik żądane obroty osiągnie.Możesz to zaobserwować jadąc samochodem i obserwować wskazania chwilowego zużycia paliwa podczas rozpedzania samochodu i porównać wynik jak juz samochód rozpędzi sie do żądanej prędkości.Co do Twojego drugiego problemu to nie jestem w stanie Ci pomóc.

    ---------- Post added at 13:04 ---------- Previous post was at 13:00 ----------

    Mogę jednak zasugerować że ja tej zimy też obserwuję dziwne zachowanie sie mojej turbiny(lekkie skoki ciśnienia doładowania)ale w moim przypadku mogło to być spowodowane lekkim uszkodzeniem turbiny po przedostaniu sie przez nią oleju do układu wydechowego przy zatkanej odmie.

Podobne wątki

  1. [159] Problem z Turbiną na A1 - help!
    Utworzone przez altexperte w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 12:47
  2. [156 1.9 JTD] Czy to problem z turbiną ?
    Utworzone przez radiofm w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 22:53
  3. [159] problem z turbiną w 159...
    Utworzone przez Daniel159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 21:08
  4. [159] Problem z turbiną ?
    Utworzone przez gaco2ouf w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 08-03-2014, 10:18
  5. Problem z turbiną
    Utworzone przez scorpion_71 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-06-2013, 15:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory