Temat: Korekty wtrysków

  1. #1881
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2,4 JTDm
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Nie wiem jak u ciebie z fachowcami ale u mnie to dramat do czasu znalezienia warsztatu Autoklinika w Łodzi. To oni odnaleźli przyczynę. Nawet zleciłem nagranie jak jest ustawiony bo 3 miesiące wcześniej, przeskoczył mi rozrząd za sprawą urwanego koła pasowego, gdzie kawałek gumy wpadł pod pasek. Warsztat (Kuba serwisuje) gdzie niestety trafilem koło wymienili i ustawili rozrząd. Niestety pieniędzy za spier....ną robotę zwrócić nie chcieli bo jak twierdzą skąd mają pewność czy sam czegoś nie robiłem. Poniżej link jak ustawili rozrząd niech będzie przestrogą przed tym serwisem

    Z tak przedstawionym rozrządem jeździłem i kombinowalem z wtryskami. Zawsze pierwszy był na minusie na zimnym na luzie -1,7 po rozgrzaniu na jałowym pierwszy był -0,7 drugi wtrysk korygowal 3 i 4 były idealne. Auto miało moc i jeździło normalnie nie dymiło. Na dynamicznej próbie na zimnym silniku ( na zewnątrz było poniżej zera) pierwszy wtrysk dochodził do -5,2 drugi +4 pozostałe powiedzmy w normie.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    Witam
    Jak tak patrzę na twój wpis to myślę, że ja też mam przestawiony rozrząd. Moja Alfa ma klapki wymontowane zaślepiony EGR i wycięty DPF, zremapowana do 250 KM. Chyba podczas wymontowywania kolektora dolotowego musiał się przestawić. czy możecie zobaczyć na mój wykres korekcji wtrysków i potwierdzić przypuszczenia? o.. nie mogę dodać zdjęcia.... ok wtrysk pierwszy -2,52 drugi 5,10 trzeci 4,04 czwarty -1,96 piąty -4,78

  2. #1882
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    u mnie w spoczynku korekty max do +0,3 i -0,5 ... pzeważnie poakzuje 0,01, 0,00... Ale podczas obciążenia dwa potrafią dość do +2.2 i -2.3
    Alfa Romeo

    145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM

  3. #1883
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Ja mam na biegu jałowym (temp. wody = 90 stopni) jakoś tak:
    1. cyl: +0,3
    2. cyl: -1,6
    3. cyl +1,6
    4. cyl -0,3

    W miarę dodawania gazu wygląda to mniej więcej tak:
    1. cyl: 0
    2. cyl: +0,5
    3. cyl: -0,5
    4. cyl: 0

    3 Baki na LM 2666 nie pomogły. Testy pod obciążeniem robiłem jakieś pół roku temu to na drugim i trzecim cylindrze dochodziło do 2,2. Na razie tak jeżdżę i niczym się nie przejmuję. Powinienem z tym coś zrobić? Autko odpala i gasi normalnie, nierównych symptomów pracy silnika też nie zauważyłem.
    Ostatnio edytowane przez djrobertos ; 09-04-2016 o 13:16

  4. #1884
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Na razie tak jeżdżę i niczym się nie przejmuję.
    I tak trzymaj
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #1885
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar MaciejGTC
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Astra GTC 1.9 CDTI/JTD 16v
    Postów
    5

    Domyślnie

    Cytat Napisał MaciejGTC Zobacz post
    Od jakiś dwóch tygodni mam problem z moją Astrą. Rano, na zimnym silniku pracuje nierówno i kopci, taka praca trwa z 10-60 sekund (zależy od dnia) po czym przestaje i jest wszystko ok. Samochód przyspiesza normalnie, rano samo odpalenie również jest bezproblemowe, tylko ta nierówna praca. Raz się zdarzyło, że troche poszarpywał podczas przyspieszania, ale tylko raz przez kilka sekund. Spalanie się nie zmieniło, mam wrażenie, że przy "butowaniu" zaczął trochę kopcić, a wcześniej prawie w ogóle nie puszczał dymka. Choć tego nie jestem pewien, ponieważ jak było wszystko ok to nie wypatrywałem kopcenia tak bardzo jak teraz...

    na wolnych obrotach:
    cyl1: -0,68
    cyl2: -1,26
    cyl3: -0,78
    cyl4: 2,73

    przy 2200 rpm
    cyl1: -1,00
    cyl2: -5,07
    cyl3: 0,97
    cyl4: 5,08
    Witam ponownie po małej przerwie
    a więc zrobiłem w końcu kolektor, zdecydowałem się na usunięcie klapek. Roboty było sporo, ale się opłacało, auto zaczęło lepiej pracować (tak jakby gładziej, delikatniej, ciężko to określić), osiągi mam wrażenie trochę się poprawiły i spalanie nieco spadło.

    Na zimnym silniku nierówna praca prawie zniknęła, choć jest delikatnie wyczuwalna, ale znacznie mniej. Niestety korekty wtrysków się nie poprawiły...

    Czyli chyba jednak wtrysk nr 4 do wymiany... :/

  6. #1886
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Najpierw to ty podkładkę uszczelniającą pod wtryskiem sprawdź.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #1887
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar MaciejGTC
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Astra GTC 1.9 CDTI/JTD 16v
    Postów
    5

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Najpierw to ty podkładkę uszczelniającą pod wtryskiem sprawdź.
    podkładka była ok tzn żadne ciśnienie z pod wtryku nie wychodziło.

    Wtrysk wczoraj wymieniony i nierówna praca się skończyłą silniczek wreszcie ładnie, równiutko klekocze
    osiągi bez zmian, zobaczymy jak ze spalaniem.

    tylko męczy mnie to kodowanie, otóż moim opcomem nie chciało się zakodować, wyskakiwał błąd, że nie chce się zapisać w pamięci. ale auto odpaliło i działa prawidłowo, check się nie pali, wszystko ok, więc chyba sobie to kodowanie odpuszczę...

    Wtrysk wyszedł beż większych problemów, wymiana w sumie prosta, dojście doskonałe. tylko jest jeden problem, mianowicie żeby wyjąc wtrysk trzeba wyjąc tą "stopke" przyciskającą go. no i to jest tak chyba zaprojektowane żeby wyciągać wtryski od 1 do 4. ja miałem do wymiany wtryskiwacz nr 4. i jego samego się nie da wyciągnąc bo wychodzi z 2-3cm do góry i stopka blokuje się o wtrysk nr3. a więc musiałem poluzowac nr3 podnieśc te 2-3cm i dopiero mogłem wyciągnąc czwórkę. problem jest taki, że nr3 naruszyłem i nie wiem czy teraz ze starą podkładką będzie szczelnie. no ale zobaczymy, może będzie ok

  8. #1888
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Częstochowa - okolice
    Auto
    AR 159 SW 2,4 JTDm 2006, AR GTV 1,8 TS 1999
    Postów
    66

    Domyślnie

    Cytat Napisał MaciejGTC Zobacz post
    tylko męczy mnie to kodowanie, otóż moim opcomem nie chciało się zakodować, wyskakiwał błąd, że nie chce się zapisać w pamięci. ale auto odpaliło i działa prawidłowo, check się nie pali, wszystko ok, więc chyba sobie to kodowanie odpuszczę...
    Ja też kombinowałem z wpisaniem wtryskiwaczy po ich wymianie a pożyczonym KkL-em (i MES-em) poszło bez najmniejszych problemów. KKL jest dość popularny!

  9. #1889
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie

    witam,

    mam pytanie - jakie sa akceptowalne odchylenia korekt podczas dynamicznego przyśpieszania ? Na jalowaym mam wszytkie od 0,0 do 0,5 ale jak daje buta to czasem mi odjadą do 1,5. z gory dzieki

  10. #1890
    Użytkownik Romeo Avatar gar_krk
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    159 / MiTo
    Postów
    642

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hesus88 Zobacz post
    witam,

    mam pytanie - jakie sa akceptowalne odchylenia korekt podczas dynamicznego przyśpieszania ? Na jalowaym mam wszytkie od 0,0 do 0,5 ale jak daje buta to czasem mi odjadą do 1,5. z gory dzieki
    To masz dobre korekty
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 163KM | 345Nm
    Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155km

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory