Temat: Korekty wtrysków

  1. #2741
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Miałem to samo, zrób wtrysk, bo może by gorzej
    Po niedzieli jestem umówiony na robotę.

  2. #2742
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klonek
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 2.0 JTDm
    Postów
    878

    Domyślnie

    Wklejam dla potomnych, jakie mogą być różnice w korektach, między biegiem jałowym a obciążeniem:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0412.jpg
Wyświetleń:	9
Rozmiar:	148.2 KB
ID:	246179

    Wymieniłem końcówkę wtrysku na nową, ale to nie pomogło (korekty na jałowym zrobiły się -0.8, a przy obciążeniu +3.5). Wróciłem więc do starej końcówki, bo mniejszy rozstrzał jest.
    Teraz spróbuję zamontować inny wtrysk. Zobaczymy co wyjdzie.

    PS.
    Robię to, bo mnie ta korekta denerwuje.
    Auto nie wykazuje żadnych podejrzanych objawów.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	246179d1527588088-korekty_wtryskow-imag0412.jpg
Wyświetleń:	6
Rozmiar:	82.7 KB
ID:	246180  
    Ostatnio edytowane przez Klonek ; 29-05-2018 o 11:11

  3. #2743
    Użytkownik Świeżak Avatar skuler
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    159 SW 2,0jtdm 170KM. Była: 156 SW FL 1,9 jtd 16V
    Postów
    188

    Domyślnie

    Klonek - obserwuje temat z ciekawością bo mam podobnie, ostatnio konsultując temat w jednym z zakładów zajmującym się dieslami / hamownią/ mapami itp otrzymałem taką odpowiedź: "pierwszy parametr z biegu jałowego miarodajny...
    drugi SS - moim skromnym zdaniem to interpolacja urządzenia - nie opierał bym się na tym pomiarze" . Ponoć jedyny sensowny sposób sprawdzenia wtrysków to stół probierczy.

    W związku z tym zastanawiam się czy opieranie się na tych wskazaniach i dążenie do tego żeby na DPF-monitorze pod obciazeneim było ok to właściwa droga.
    Najlepiej gdyby wypowiedział się [MENTION=4833]maly_777[/MENTION] .

  4. #2744
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    727

    Domyślnie

    Też obserwuję temat z zainteresowaniem ponieważ podobnie jak Klonek mam sporą korektę dodatnią na IV cyl. pod obciążeniem (+2,5mm). Lokalny magik stwierdził, że szukam dziury w d... W sieci krążą sprzeczne opinie nt interpretacji korekt pod obciążeniem, a ja chciałbym być pewien na 100%, ponieważ wkrótce planuję auto zawirusować.

  5. #2745
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,731

    Domyślnie

    W sieci krążą różne opinie. Spotkałem się z taką, że korekty służą wyłącznie stabilizacji obrotów biegu jałowego. Zaczynam się do niej przychylać.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  6. #2746
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klonek
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 2.0 JTDm
    Postów
    878

    Domyślnie

    Tyle, że te moje pomiary pod obciążeniem są powtarzalne.
    I zawsze ten jeden wtrysk nie wydala i ma korektę dodatnią, a reszta się do niego dostosowuje (co by suma korekt była zero).

    Zrobiłem też jeden test: podmieniłem wtryski 3 i 4, przeprogramowałem w MES i co?
    Błędna korekta na cylindrze 3. Więc coś z tym wtryskiem ewidentnie nie jest tak.

    Dziś założyłem jeden używany wtrysk (zupełnie inny).
    Ale MES mi się wyłożył i nagle z zarejestrowanej wersji, mam wersję FREE.
    Więc odpaliłem bez zmiany kodu IMA. Korekta -2 na jałowym

    Zaprogramuję go jeszcze i może zmienię końcówkę, bo jedną mam nową.
    Jak to nie pomoże to nic już nie ruszam. i zostaję z tym +2,5 do +3

    Naczytałem się już, że niektóre zakłady tylko regenerują wtrysk (często wymieniając tylko końcówkę) bez nadawania kodu i tak sprzedają (bo maszyna do nadawania kodu droga itd.)
    Duże ryzyko...

    Jak we własnym zakresie nic się nie polepszy, to tak zostawię. Bo auto jeździ bez problemów.

  7. #2747
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klonek
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 2.0 JTDm
    Postów
    878

    Domyślnie

    Update:
    Zakodowałem wtrysk.
    I teraz na jałowych -1.85
    Jak obciążę (nie jeździłem, tylko w garażu dałem obroty na 2500, i jest prawie 0.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0918.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	66.4 KB
ID:	246198

    Więc co lepiej zostawić:
    1. Wtrysk 1
    Zła korekta na obciążeniu (+2.5)
    Na jałowych OK

    2. Wtrysk 2
    Zła korekta na jałowym (-1.85) (przy zimnym silniku było prawie -3)
    Na obciążeniu OK.

    Ktoś ma doświadczenie?
    Jutro jeszcze końcówkę sobie podmienię, choć nie wiem po co
    Ostatnio edytowane przez Klonek ; 29-05-2018 o 19:24

  8. #2748
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    727

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    W sieci krążą różne opinie. Spotkałem się z taką, że korekty służą wyłącznie stabilizacji obrotów biegu jałowego. Zaczynam się do niej przychylać.
    Taką teorię słyszałem w kilku miejscach. Nie wiem co o tym sądzić bo za cienki jestem w te klocki. Zrobiłem sobie w garażu próbę przelewową. Próba wykonana na rozgrzanym, nieobciążonym silniku. Oto wyniki po 5 minutach pracy silnika na biegu jałowym:

    I cylinder: 38 ml

    II cylinder: 46 ml

    III cylinder: 48 ml

    IV cylinder: 46 ml

    Wracając do korekt na obciążonym silniku, czyli w czasie jazdy. U mnie również korekta jest powtarzalna. Ten sam cylinder, te same okoliczności. Do temperatury 74 stopni wszystkie korekty w trakcie przyspieszania oscylują wokół +/-0,5mm3/w. Po przekroczeniu tej temperatury zaczyna rosnąć korekta na IV cyl. dochodząc w stresie do +2,8mm3/w. Na postoju korekty nie przekraczają +/-1,2mm3/w. Po dodaniu gazu na biegu jałowym wszystkie korekty zauważalnie maleją do wartości +/-0,5mm3/w.
    Ostatnio edytowane przez Casio ; 29-05-2018 o 21:26

  9. #2749
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,497

    Domyślnie

    Cytat Napisał skuler Zobacz post
    Klonek - obserwuje temat z ciekawością bo mam podobnie, ostatnio konsultując temat w jednym z zakładów zajmującym się dieslami / hamownią/ mapami itp otrzymałem taką odpowiedź: "pierwszy parametr z biegu jałowego miarodajny...
    drugi SS - moim skromnym zdaniem to interpolacja urządzenia - nie opierał bym się na tym pomiarze" . Ponoć jedyny sensowny sposób sprawdzenia wtrysków to stół probierczy.

    W związku z tym zastanawiam się czy opieranie się na tych wskazaniach i dążenie do tego żeby na DPF-monitorze pod obciazeneim było ok to właściwa droga.
    Najlepiej gdyby wypowiedział się [MENTION=4833]maly_777[/MENTION] .
    Odczytujemy korekty tak jak urządzenie diagnostyczne. Trochę odświeżanie może być wolniejsze bo w tle patrzymy zawsze na DPFa itp.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  10. #2750
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Casio Zobacz post
    Też obserwuję temat z zainteresowaniem ponieważ podobnie jak Klonek mam sporą korektę dodatnią na IV cyl. pod obciążeniem (+2,5mm). Lokalny magik stwierdził, że szukam dziury w d... W sieci krążą sprzeczne opinie nt interpretacji korekt pod obciążeniem, a ja chciałbym być pewien na 100%, ponieważ wkrótce planuję auto zawirusować.
    Zamieszczałem tutaj przykłady złej korekty pod obciążeniem i związane z tym wyniki na hamowni. Z doświadczenia wiem, że przekłada się to bezpośrednio na osiągi. Szczególnie uwidacznia się to w silnikach 2.4 (159). Co więcej, to bardziej wiarygodną metodą diagnostyczną okazuje się pomiar korekt niż diagnostyka wtrysku na stole.
    Kwestia jest jeszcze w umiejętności diagnostyki, bo zła korekta nie koniecznie musi być spowodowana stanem wtrysku. Nie mniej i tak korekta wskazuje na problem.
    Gdyby korekta służyła wyłącznie stabilizacji wolnych obrotów, to byłaby używana tylko w ich zakresie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory