Strona 7 z 23 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 223

Temat: linka hamulca ręcznego

  1. #61
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Napisz proszę trutorial....bylibyśmy wdzięczni.
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  2. #62
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    ALFO ROMEO 159 SW 1.9
    Postów
    82

    Domyślnie

    Mnie ASO skasowało jeśli dobrze pamiętam 260 zł więc nie ma tragedii. Samochód wstawiłem po 8 a o 13 dostałem smsa że jest gotowy i zdążyli w międzyczasie wymienić płyn hamulcowy więc pewnie wymiana linek zajęła im ok 4 h.

  3. #63
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas83 Zobacz post
    Napisz proszę trutorial....bylibyśmy wdzięczni.
    Proszę bardzo
    Opis krok po kroku:
    - delikatnie podważamy osłonę lewarka zmiany biegów, pod nim są 4 śruby krzyżakowe
    - odkręcamy śruby pod osłoną
    - zdejmujemy czarne zaślepki po bokach tunelu
    - ustawiamy fotele w odpowiedniej pozycji żeby odkręcić śrubę mocującą tunel z boku(klucz nasadowy 10 na dłuuuugiej przedłużce) lub jak się komuś chce odkręcamy fotele(dobrze jest zdjąć przynajmniej jeden, będzie łatwiej odsunąć wykładzinę).
    - przy demontażu foteli trzeba rozpiąć kostkę airbagu i trzeba pamiętać żeby nie włączać zapłonu bo będziemy mieli błąd
    - zdejmujemy osłonę lewarka zmiany biegów
    - ciągniemy tunel w tył, następnie delikatnie w górę
    - rozpinamy kostkę od zapalniczki
    - odkładamy tunel na bok
    - rozpinamy linki od dźwigni hamulca ręcznego
    - demontujemy tylną kanape(jest mocowana na zatrzask-niestety jednorazowy), w mniej więcej jednej czwartej szerokości jest zaczep, możemy ciągnąć w górę lub czymś podważyć
    - demontujemy plastiki na progach i kołki mocujące wykładzinę
    - podnosimy wykładzinę,linka mocowana jest zaczepami na środku tunelu i po jego bokach, odkręcamy kluczem 10
    - wchodzimy pod auto, odkręcamy plastikowe osłony pod wahaczami
    - odkręcamy mocowanie pod osłoną i mocowanie linki do wahacza
    - wydłubujemy osłony gumowe i wyciągamy linki z kabiny i z zacisków
    Przy składaniu jest trochę więcej zabawy
    - najpierw wkładamy linki w dziurki w nadwoziu
    - mocujemy gumowe osłony w nadwozie(przydaje się do tego szeroki wkrętak
    - wkładamy linki w zaciski uważając żeby nie uszkodzić gumek na końcach
    - dopinamy linki do dźwigni hamulca ręcznego
    - w kabinie układamy linki i mocujemy do opasek pod kanapą i na tunelu
    - wstępnie regulujemy naciąg linek
    - dopiero teraz dokręcamy linkę do wahacza
    - przykręcamy osłony pod autem
    - montujemy tunel - przydaje się podłożyć pod prowadnice foteli jakiś duży kawałek papieru gdyż jak wpadnie nam śruba albo klucz czeka nas demontaż fotela
    - skręcamy osłony plastikowe na progach
    - układamy wykładzine
    - montujemy fotele i tylną kanape
    - regulujemy naciąg linki
    otwieramy 4 pak, zaoszczędziliśmy 500 zł
    Mi całość zajęła 6,5 godziny w pojedynke

  4. #64
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzystof Zobacz post
    Ja tak właśnie robiłem zajeło mi to jakieś 4,5 godz. więc myślę że nie warto chyba wyciągać fotela a rzeżby nie ma tak wcale dużo. Ta wycena ASO 600 zł. za robociznę to chyba z Szwajcari całkiem ich pogieło.

    Napiszesz podobny trutorial do kolegi powyżej?
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  5. #65
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Obiecuję, że jak się wezmę za to to zrobię tutorial ze zdjęciami i wrzucę do działu ZRÓB TO SAM Ale miesiąc minimum, bo mnie wysyłają w delegację :/
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  6. #66
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas83 Zobacz post
    Napiszesz podobny trutorial do kolegi powyżej?
    Lucas ten trutorial co jest wyżej opisany jest taki sam różni się tylko tym że nie wyciągamy fotela.
    Pełen szacun dla kolegi za tak szczegółowy opis ja to powiem szczerze bym z takimi szczegółami nie opisał tej całej procedury.
    p.s
    Uwaga na zamienniki są nie do końca dopasowane w jednym miejscu, tam gdzie je się mocuje do uchwytu przy dźwigni lewarka. W oryginalnych końcówki linki są ładnie zakończone a w zamiennikach troszkę wystają i to powoduję że nie pasują trzeba wtedy ładnie zeszlifować na szlifierce i jest git ja tak miałem ot taki mały szczególik ale może się komuś przyda taka wiadomość.

  7. #67
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    Panowie ,"Mój macher" z wymianą termostatu przy okazji robił to bez wyciągania foteli .Trochę go nakierowałem mądrzejszy o wiedzę z forum i zajęło mu to jakieś 3 godziny .Wymiana linek i termostat ,wiem co piszę bo byłem przy tym cały czas ,ale koleś nie pieprzył za przeproszeniem tylko się przykłada do roboty i teraz najlepsze -robota za obie usługi 150 ):
    No ale kinki i termostat to już musiałem sam kupić ,
    Ostatnio edytowane przez Pawelek_S ; 07-03-2015 o 00:26

  8. #68
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Dzięki Panowie!

    Mi ręczny łapie jedno koło, muszę to sprawdzić.
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  9. #69
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzystof Zobacz post
    Lucas ten trutorial co jest wyżej opisany jest taki sam różni się tylko tym że nie wyciągamy fotela.
    Pełen szacun dla kolegi za tak szczegółowy opis ja to powiem szczerze bym z takimi szczegółami nie opisał tej całej procedury.
    p.s
    Uwaga na zamienniki są nie do końca dopasowane w jednym miejscu, tam gdzie je się mocuje do uchwytu przy dźwigni lewarka. W oryginalnych końcówki linki są ładnie zakończone a w zamiennikach troszkę wystają i to powoduję że nie pasują trzeba wtedy ładnie zeszlifować na szlifierce i jest git ja tak miałem ot taki mały szczególik ale może się komuś przyda taka wiadomość.
    A dziękuję, robiłem na bieżąco bezpośrednio po wymianie dlatego pamiętałem szczegóły.
    Linki kupiłem Bosch-a, pasowały idealnie bez najmniejszych problemów.

    Dzisiaj jestem świeżo po wymianie tarcz i klocków z tyłu, musze tylko podregulować ręczny jak sie klocki dotrą

  10. #70
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Węgrzce Wielkie / Kraków
    Auto
    159 JTD 8v SW
    Postów
    72

    Domyślnie

    Tutorial elegancki. Dzięki. Mi zeszło jakieś 5 h. Najwięcej czasu zeszło mi z:
    - kanapą - jak nie chciała zejść sposobami wszelakimi, to w końcu wziąłem dużego "francuza" i podważyłem kanapę i france puściły (jedna spinka przeżyła )
    - zaczepienie linki przy zacisku - mimo naciągu poluzowanego na minimum przy dźwigni, to i tak ciężko było ją zahaczyć (linka firmy adriaauto).

    Wstępnie naciągnąłem linki i ręczny działa, ale dziś zmieniam tarcze i klocki i stąd pytanie - czy do regulacji ręcznego trzeba za kazdym razem demontować tunel czy można jakoś się tam dostać, np. wyjmując tą małą półeczkę pod nawiewem na tył?

Podobne wątki

  1. Linka hamulca ręcznego do wymiany?
    Utworzone przez siapek w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 06:44
  2. [145] Docisk hamulca + kontrolka hamulca ręcznego
    Utworzone przez alfaholic145JTD w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-11-2010, 23:31
  3. [155] linka hamulca ręcznego
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-08-2010, 19:05
  4. Linka hamulca ręcznego??
    Utworzone przez Kromek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 18:09
  5. [166] Linka(i) hamulca ręcznego.
    Utworzone przez Kayrol w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-01-2009, 19:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory