Modna awaria ostatnio.U mnie skończyło się wymianą koła, rolek oraz paska.
Modna awaria ostatnio.U mnie skończyło się wymianą koła, rolek oraz paska.
Też to miesiąc temu przerabiałem... a wcześniej ze 4 lata temu
Teraz zapłaciłem 500zł za koło.... oby starczyło na dłużej.
Co za szajs te koła pasowe.... a najśmieszniejsze jest to, że tylko założyłem koło pasowe to padł alternator! W 2.4!!(a w elearn stoi: "krok 1- wyjmij silnik" - no ale oczywiście obyło się bez tego)
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Problemów ciąg dalszy. Po zmianie koła pasowego, rolek i paska samochód bardzo ciężko odpala, tzn raz odpala, raz nie ale zawsze z wielkim trudem. Jak się po odpaleniu rozgrzeje to jeździ, jeśli ruszy się nim na zimnym to od razu gaśnie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, gdzie szukać przyczyny? Czy w wyniku awarii koła pasowego mógł się przestawić rozrząd?
Wlasnie będę oddawać Alfę na serwis olejowy a przy okazji chciałbym sprawdzić hamulce, wahacze i byc może koło pasowe.
Teraz pytanie: czy podczas przeglądu mozna ocenić czy koło jest Ok czy tez może lepiej profilaktycznie je wymienić pomimo stanu w jakim wydaje sie byc obecnie, aby uniknąć przykrych niespodzianek w postaci dobrze rokującego a mimo to skłonnego sie rozpaść koła?
Alfa 159 1.9 jtdm 8v z grudnia 2009. 260k przebiegu, z czego 180k w pierwszych dwoch latach użytkowania na autostradach Beneluxu a pozostałe 80k km przez 6.5 roku użytkowana w Polsce w mieszance warszawskich korków na przemian z trasami pod Warszawę, do Trojmiasta czy Wrocławia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli guma jest spękana to wymieniaj
Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
EGR - OFF
klapki - OUT
DPF - ON
Panowie, próbuję uporać się z lekkim drganiem całeJ karoserii auta na wolnych obrotach - podczas jazdy jest ok, czy uszkodzone koło pasowe może się do tego przyczyniać? Czasami na zimnym silniku coś lekko popiskuje przez jakieś 20 sekund, w momencie dużego obciążenia alternatora ( włączyłem światła, klimę, ogrzewanie tylnej szyby ) nie zanotowałem żadnych zmian. Podejrzewałem, którąś z poduszek silnika aczkolwiek nie jestem pewny czy to nie właśnie te koło pasowe. Auto - 159 2.4 jtdm 210km 160 tyś przebiegu.
Popiskuje Ci zapewne krótki pasek alternator-sprężarka... sam raczej tego nie wymienisz bo pasek elastyczny jest tylko z nazwy. Dla kumatego mechanika to jest 15 minut roboty. Sam pasek ze 20-30 zł kosztuje.
Ale żeby drgania od koła pasowego? Wątpię... prędzej bym zwalił winę na koło dwumasowe.
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Tak czy siak, zdejmę koło i osłony i zobaczę jak wygląda koło pasowe, dwumas raczej wątpię, nie wydaje żadnych stuków i te drgania raczej nie pasują do uszkodzonego dwumasu ( jeździłem nie raz autem z rozwalonym dwumasem i jednak inaczej te drgania odczuwałem) pozostaje jeszcze weryfikacja poduszek silnika..
Przymierzam się do wymiany koła pasowego i chcę zamówić części. Pamiętam, że jak rozmawiałem z mechanikiem to mówił coś o samym kole jak i o "osprzęcie". No właśnie, co będzie wchodzić w ten osprzęt, jakieś rolki, paski? Poradzi ktoś co zamówić jeszcze żeby potem nie wydłużać naprawy przez oczekiwanie na części?