Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: Napięcie paska alternatora w 2.4 JTDm

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Dzięki za poradę.

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Witam.
    Tak czytam właśnie, ze jest problem z tym paskiem, a mianowicie jego założeniem.

    ma ktoś może jakieś foto jak to założyć ?
    Będę coś takiego składał i pytam wcześniej po prostu.


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Tego nie założysz w 2.4 jeśli jest w aucie silnik Co więcej w 2.4 jest podwójna bieżnia. Nawet na patencie z contitecha pisze, że nie do alfy 2.4 .
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Masz rację, chyba wyraziłem się nieprecyzyjnie. Chodziło mi o zadziałanie na wyobraźnie w którym kierunku należy iść i co wykombinować żeby to założyć.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pirat159
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Finlandia
    Auto
    Alfa Romeo SW 2.4 JTDm q-troniq
    Postów
    306

    Domyślnie

    Sam się z tym borykalem. Problemem jest brak miejsca na jakiekolwiek działanie. Niestety najlepiej jest mieć zdjęty zderzak i obowiązkowo pompę od wspomagania. Tu nie ma specjalnych narzędzi bo nawet AR nie przewiduje do tej operacji jakiś pomocy. Poza wyjmowaniem silnika popuszczenie klimy bez zdejmownia zderzaka to jakąś masakra o ile w ogóle wykonalna. Trzeba podejść do tematu inaczej. Potrzebujesz odrobinę wyobraźni i masę wolnego czasu i cierpliwości wręcz anielskiej. Bo łatwo nie będz ie. Na początek zdejm osłonę na rolce alternatora i dopasuj klucz by moc nią obracać o ile dobrze pamiętam 10mm potem musisz mieć taka nasadke i ramię by swobodnie wykonać obrót 360 rolka i nie trafić na przeszkodę. Sprawdź: nowy pasek (dokładnie jaki znajdziesz w temacie o wymianie alternatora tam podałem jego nr) powinien wejść bez problemu na zewnętrzną bieznie koła od klimy oraz na rant rolki alternatora. Zaimprowizuj osłonę metalową na klucz, którym będziesz kręcił tak by chroniła pasek przed zsunieciem się z tego rantu. Potem jakiś srubokret, breszka i kręcąc rolka naciagasz pasek na ddruga bieznie klimy a potem na rolke alternatora. Wiem może niezbyyt to czytelne ale jak się znasz trochę na mechanice to powinieneś załapać o co chodzi. A jak sie nie znasz to lepiej oddaj auto do mechanika. Poszukaj tematu o alternatorze w 2.4 w którym się udzielalm jest tam kilka fotek.

    - - - Updated - - -

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._2_4_jtdm.html

Podobne wątki

  1. [159] drganie napinacza paska alternatora 1.9 jtdm
    Utworzone przez kizior w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-09-2013, 16:18
  2. Grzechot z okolic paska lub alternatora
    Utworzone przez godol w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 05-07-2012, 15:07
  3. [155] Wymiana paska napędu alternatora
    Utworzone przez Jerry1 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 19:44
  4. [145] termostat, napinacz paska od alternatora
    Utworzone przez archibaldi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 15:40
  5. wymiana paska alternatora 155
    Utworzone przez jonio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-05-2007, 23:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory