Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: JTD 16V Nagła duża utrata mocy

  1. #1
    maalek
    Gość

    Domyślnie JTD 16V Nagła duża utrata mocy

    Dziś jadąc doświadczyłem nagłej utraty mocy (coś jakby nagle w silniku się zacięło) auto nie bardzo chce odpalać i bardzo słabo jedzie (utrata mocy około 70%). Wcześniej oczywiście wszystko było OK. Co prawda samochód świeżo sprowadzony z Belgii i nie mam z nim większego doświadczenia (jeżdżę nim od jakiś 2 msc.) W poniedziałek postaram się go zaprowadzić do mechanika (nie wiem czy mogę o własnych siłach czy szukać holu od razu). Na jałowym biegu pracuje dość równo. Żadne kontrolki się nie palą. Na pierwszy rzut oka wszystko jest ok tylko mocy brak. Nie obejdzie się pewnie bez podpięcia pod komputer i szukania dziury w całym. Ale może bardziej doświadczeni koledzy podpowiedzą w kilku punktach od czego zacząć poszukiwania winnego.
    Ostatnio edytowane przez maalek ; 28-04-2012 o 12:58

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Może to jakiś problem z EGR-em ?

  3. #3
    maalek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszoles Zobacz post
    Może to jakiś problem z EGR-em ?
    Nie wiem jakie są obiawy uszkodzonego/zapchanego EGR-a - być może - w każdym razie utrata mocy była bardzo nagła. Przed chwilą wsiadłem do auta i próbowałem je odpalić - bez skutku (co prawda nie męczyłem jej za długo).

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotralfa
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 2001
    Postów
    31

    Domyślnie

    Podepnij się z nią pod kompa tak na początek.

    A wcześniej zapalała ładnie i miała moc?

  5. #5
    edi
    Gość

    Domyślnie

    A masz dpf może coś z turbem i momentalnie zalepiło dpf

  6. #6
    maalek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotralfa Zobacz post
    Podepnij się z nią pod kompa tak na początek.

    A wcześniej zapalała ładnie i miała moc?
    Oczywiście. Wszystko do dzisiejszego poranka było OK. Dziś rano zapaliła również poprawnie. Przejechałem raptem kilkaset metrów i straciła moc na tyle drastycznie że zawróciłem natychmiast do domu bo wiedziałem że jazdy z tego nie będzie. Dosłownie jakby samochód nie dostawał paliwa choć całkowite odcięcie to nie mogło być bo nadal pracowała i to całkiem równo. Na razie koledzy podpowiedzieli tylko sprawdzenie EGR-a. Jakiś główny podejrzany przy tych objawach może jeszcze (może filtr paliwa ?) ?

    ---------- Post added at 22:18 ---------- Previous post was at 22:13 ----------

    Cytat Napisał edi Zobacz post
    A masz dpf może coś z turbem i momentalnie zalepiło dpf
    Hmmmm nie mam pojęcia - być może - ale co to mogło by być - jedyne co mogę sobie wyobrazić to nagłe rozszczelnienie turbiny i olej w dpf'a, ale turbina wydaje sie pracować poprawnie tzn. samochód stracił moc, bardzo wolno się wkręca na obroty ale jak już osiągnie odpowiednie to wskazówka doładowania turbiny porusza się w tym samym zakresie co przed awarią.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotralfa
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 2001
    Postów
    31

    Domyślnie

    Hmm przyczyn może być kilka, pytanie od czego zacząć??
    Filtr paliwa to podstawa warto go sprawdzić albo wymienić, sprawdzić dopływ paliwa czy dochodzi czy gdzieś się coś przypadkiem nie zanieczyściło zatkało itp.

    EGRa możesz spróbować przeczyścić, choć na EGRa powinien odpalać poprawnie.

    Napisz dokładnie od jakich obrotów silnika ci się nie chce wkręca na obroty od dołu?

  8. #8
    maalek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotralfa Zobacz post
    Napisz dokładnie od jakich obrotów silnika ci się nie chce wkręca na obroty od dołu?
    Muli w pełnym zakresie obrotów. Nie ma nagłych skoków mocy.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał maalek Zobacz post
    Muli w pełnym zakresie obrotów. Nie ma nagłych skoków mocy.
    To na 99% zaciął Ci się EGR w pozycji częściowo otwartej. Auto wtedy nie ma mocy, są trudności z odpalaniem, itp.
    "Na szybko" można to naprawić tak, że całkowicie zaślepiasz EGR-a. Trzeba włożyć kawałek blachy pomiędzy zawór a kolektor ssący (tylko nie blaszki z puszki z piwa, tylko blachy conajmniej 1 mm grubej) i tyle. Auto odzyska wigor, po chwili wywali checka na desce, ale nic poza tym złego dziać się nie będzie. W ten sposób dojeździsz do momentu, kiedy zdecydujesz się albo zawór naprawić, albo wymienić.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #10
    maalek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    To na 99% zaciął Ci się EGR w pozycji częściowo otwartej.
    Dziś sprawdzałem. Wymontowałem EGR z auta. Owszem było tam trochę sadzy ale nic strasznego (najwięcej od strony wykonawczej się jej wysypało). Oczywiście umyłem dokładnie mimo wszystko. Po zmontowaniu wszystkiego auto nadal nie chce zapalić. W środę jednak muszę ją odholować do mechanika. Możemy więc rozpocząć ponowne głosowanie.

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. chwilowa utrata mocy w JTD
    Utworzone przez wojtaak w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-05-2013, 12:29
  3. Przerywanie utrata mocy co to????
    Utworzone przez Szwejk73 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-01-2010, 13:54
  4. Utrata mocy 19.jtd
    Utworzone przez sebaaaaaaaa w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-10-2009, 17:11
  5. nagła utrata mocy alfa156 1.8 ts
    Utworzone przez wrafi2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 31-07-2009, 06:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory