Strona 67 z 131 PierwszyPierwszy ... 17575859606162636465666768697071727374757677117 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 661 do 670 z 1304

Temat: Usunięcie DPF filtra cząstek stałych

  1. #661
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    Nie ma. EGR też nie ma.

    Generalnie w momencie jak kupiłem to auto regeneracja była średnio co 320 kilometrów, ale właściciel przyznał, że generalnie jeździ tylko krótkie odcinki.
    A wtryski w jakiej kondycji?

  2. #662
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Teoretycznie w dobrej, ale tak naprawdę to cholera wie.

    Byłem dwa razy we Wrocławskim Irbisie, i mówili że wtryskiwacze chodzą jak należy. Na jałowych korekty są eleganckie, pod pełnym butem zauważalnie rosną.
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  3. #663
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Przyczyna częstego wypalania nie musi być kończący się DPF. Możliwe, ze auto sra sadza z jakiegoś powodu, czego przy DPF oczywiscie nie widać, dlatego szybko się zapycha.

  4. #664
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Każde wypalanie powoduje rozrzedzenie oleju. To żaden wyznacznik.
    Wiercenie polega na przewierceniu się również przez katalizator. Jeśli nie, to katalizator najczęściej ulega uszkodzeniu (do przewiercenia trzeba się dobrze przyłożyć), zostają odpady itp. To zła metoda, a właściwie partactwo proszące się o problemy (...)
    Trzymajcie się z dala od partaczy wiercących DPF. Albo cięcie od góry albo dobry spawacz i cięcie na rancie.

    Poza tym budowa DPF-a nie pozwala na wyjęcie w nienaruszalnej formie wkładu bez widocznego przy diagnostyce cięcia. Jeśli ktoś twierdzi inaczej, to albo jest magikiem albo nie widział tego nigdy na oczy. Aby tego dokonać trzeba by praktycznie w strzępy pociąć obudowę. Nawet po rozcięciu na rantach DPF trzeba wykruszać udarem, bo tak jest osadzony w puszce.
    Na poniższym filmie świetnie widać jak zbudowana jest puszka DPF+Kat.



    Dla speca, który wie co robi i ma do tego odpowiedni sprzęt przewiercenie samego wkładu DPF'a z pozostawieniem nieuszkodzonego katalizatora nie powinno stanowić problemu. Oczywiście mam na myśli DPF'y takie jak ten, z kilkucentymetrową dylatacją pomiędzy filtrami. Czy jest to dobre rozwiązanie czy złe, nie mam pojęcia. Po prostu o czymś takim słyszałem, a techniczne wydaje mi się to możliwe.

  5. #665
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Casio Zobacz post
    Na poniższym filmie świetnie widać jak zbudowana jest puszka DPF+Kat.

    Dla speca, który wie co robi i ma do tego odpowiedni sprzęt przewiercenie samego wkładu DPF'a z pozostawieniem nieuszkodzonego katalizatora nie powinno stanowić problemu. Oczywiście mam na myśli DPF'y takie jak ten, z kilkucentymetrową dylatacją pomiędzy filtrami. Czy jest to dobre rozwiązanie czy złe, nie mam pojęcia. Po prostu o czymś takim słyszałem, a techniczne wydaje mi się to możliwe.
    Nie trzeba puszki otwierać, bo ile jest przestrzeni widać po obudowie. My to poprawiamy non stop, więc z doświadczenia wiem jak zachowują się i jak są wykonywane przewierty. Spróbuj DPF-a przewiercić na co najmniej średnicę rury. Zrozumiesz, że to partactwo fachowość i ze specem nie ma to nic wspólnego.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #666
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo GT (planowane)
    Postów
    95

    Domyślnie

    Kazde wypalenie powoduje rozrzedzenie oleju....dobrze wiedziec!
    Musze ten moj DPF ogarnac bo mi zaczyna juz krew psuc Wypala sie co 350km, czujnik podaje 16-17mBar (czasami 14) na jalowym wiec.....
    Wiedzac ze zatkanie bylo 82% pojechalem dzisiaj na autostrade zeby go ladnie przepalic. Doszedl do 85%, potem sie wypalil (jechalem na 3jce 80kmh przez cale wypalanie) i elegancko wszystko spadlo na 20% i regeneracja sie zakonczyla. Zajezdzam pod dom a ten.....mi wywala 'Change engine oil' :O Myslalem ze cos sie mu 'pomylilo', pierwszy raz takie cos w ogole widzialem u niej.
    Zgasilem, odpalilem znowu i ujechalem 50m i znowu ten sam komunikat na centralnym ekranie (potem jak znika ten komunikat to w prawym rogu tego ekranu jest ten symbol oleju caly czas).
    Zalaczam foty:
    http://tufotki.pl/N0Nf8
    'Wskaznik stopnia zuzycia oleju' w Multiecuscan mowi 0.000% czyli jest w calosci ten olej juz zuzyty?
    Kodow bledow nie wywala zadnych (opcja F3 w Multiecuscan) - absolutnie zadnych to jest najlepsze.

    Przejezdzilem na tym oleju 6000km od polowy lipca (jak zakupilem moja ukochana GyTy) i chyba z 90-95% wszystko w cyklu pozamiejskim jezdzac naprawde normalnie/przepisowo (dbajac o motor/auto, nie meczac silnika na zimnym, zwalnianie turbiny przed wylaczeniem itp itd). To mega dobry olej Motul 8100 X-clean 5w30 FE specjalny do DPFa czyli niskipopiol.
    Sprawdzilem bagnetem i tego oleju jest duzo....ale/i jest on bardzo ciemny, wrecz czarny - jak wytarlem na reczniku papierowym to widac jaki on jest na zdjeciach. Jak powachalem z bliska ten recznik z tym olejem to zalatuje won nafty jakby!

    Czy fakt ze DPF mi sie wypala srednio co 350km spowodowal to ze ja ten olej tak zniszczylem/zajechalem i naprawde musze go wymienic juz po 6000km (a nie jak Pan Bog przykazal po 8000-10000kkm) ? ?
    Czy ten 'Wskaznik stopnia zuzycia oleju' jest miarodajny/mierzy prawidlowo zuzycie oleju i nalezy sie nim naprawde sugerowac czy to tylko jakis bzdurny parametr ktory komp sobie oblicza z powietrza?
    Dziwi mnie tez to ze na desce mi krzyczy o nowy olej a kodow bledow po podlaczeniu kompa nie ma zadnych. O co kaman w ogole.

    Tak, zdaje sobie sprawe ze po wywaleniu DPFa zalecana jest wymiana oleju odrazu wiec i tak nowy olej ja czeka chyba ale nie moge uwierzyc ze auto sie zbuntowalo po 6000kkm i chce nowego oleju.....gdzie ja taki dobry olej zalalem i naprawde wyjezdzilem te 6000 na 6tce jezdzac 100-110kmh miedzy miastami.
    Jedyne co inne co mi przychodzi do glowy to to ze ten olej........nie zostal wymieniony w lipcu (nie bylem obecny przy wymianie/naprawie) i jest mega stary i dlatego teraz auto sie naprawde juz prosi o nowy olej?
    Kurcze nie znam sie na tym i nie potrafie ocenic oleju po jego wygladzie, konsystencji, lepkosci itd. wiec nei wiem o co chodzi mojemu Alfonsowi

    prosze poradzcie

    ps. auto nie ma klap fiz i prog, nie ma egr blaszka + prog, + jest skrecone na 190/400 od 3 tygodni
    Ostatnio edytowane przez Mico ; 12-11-2016 o 20:00 Powód: dodanie informacji

  7. #667
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Olej wymieniony pewnie był, tylko prawdopodobnie obsługa serwisu nie zarejestrowała tego w sterowniku silnika i jego przebieg zliczał się od poprzednio zarejestrowanej wymiany. Zużycie oleju wyliczane jest przez sterownik silnika na podstawie odpaleń, długości tras, dopaleń filtra DPF. Nie ma tam żadnego fizycznego czujnika, który sprawdzałby jakość oleju także jego wymianę należy wykonać ręcznie przez program diagnostyczny typu Multiecuscan. Dla pewności możesz jednak olej wymienić. U mnie olej też się robi brunatno czarny po jakimś czasie. To raczej normalne w dieslu.

  8. #668
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo GT (planowane)
    Postów
    95

    Domyślnie

    dzieki za info, ze tam nie ma zadnego fizycznego czujnika i to jest wyliczane na podstawie pewnych danych (pewnie jeszcze sterownik bierze pod uwage odczyty 'temperatur' z roznych czujnikow przy odpalaniu - olej dostaje chyba bardziej pod dupie jak jest rozgrzewany np. od temp 0 stopni temp na zew. niz 25 stopni prawda?).

    Nic nie bylo resetowane napewno bo nawet nie podlaczali kompa przy serwisie ani mi nie powiedzieli ze musze to zrobic. No coz, czlowiek sie uczy na bledach hehe.
    Teraz mam ELMa to sobie zrobie zresetuje ten olej.

    Zastanawia mnie tez na maxa.......wymiana DPFa przy 201kkm jak na tej focie. W ogole juz nie jarze klimatu.
    Kupilem ja przy 199.5kkm i odrazu dalem do mega serwisu. Teraz mam 206.5kkm. Nic nie grzebalem przy DPFie nigdy wiec skad to mi sie tam wzielo wymiana DPFu przy takim przebiegu?

  9. #669
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Parametr "Przebieg przy ostatniej wymianie dpf'a" w przypadku nietkniętego, fabrycznego filtra powinien się pokrywać mniej więcej z tym na desce, także wszystko masz raczej ok. Sprawdź sobie jeszcze przebieg w parametrze Hodometr.

  10. #670
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo GT (planowane)
    Postów
    95

    Domyślnie

    ahaaaa, ale ja jestem glupi
    Czyli wymiana DPFa byla 201kkm temu a nie przy 201kkm. Czyli sie w miare zgadza bo na desce mam 206k.
    super, dzieki

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy i szarpanie przy wypalaniu DPF (filtra cząstek stałych)
    Utworzone przez Alfabeta w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 29-11-2018, 16:18
  2. [159] Błąd P2085 - Czujnik temp. na wejściu filtra cząstek stałych.
    Utworzone przez psotnick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 17:36
  3. [159] Zmywacz filtra cząstek stałych
    Utworzone przez marcingoleniow w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 15:23
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 22:09
  5. [159] Słyszeliście o 'zapchaniu filtra cząstek stałych'?
    Utworzone przez marekkas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory