To co oznaczają symbole? (zrzut ekranu poniżej) - "odmiane" przełożeń w tej samej skrzyni?
To co oznaczają symbole? (zrzut ekranu poniżej) - "odmiane" przełożeń w tej samej skrzyni?
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
W 8V jest skrzynia M32.
https://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=2379156 1.9 JTD 8V 2005 http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1757
159 1.9 8V JTDm 2008 DPF out 136 KM 320 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=872
159 2.4 JTDm 2006 DPF out+ wirus 229KM 520 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1287159 2.4 JTDm 210KM Ti 2008 DPF,EGR out+wirus https://drive.google.com/folderview?...2s&usp=sharingGiulia 2.2 JTDM
ok, dzięki!
EDIT: w 2.2 JTS tez siedzi M32 ...
Ostatnio edytowane przez cra3y ; 19-02-2013 o 20:28
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
Witamwszystkie objawy zgadzają się z moimi, wszystko inne wyeliminowane, szumi skrzynia, ale... rozpędzam się , wyłączam silnik i dalej szumi, pozycja sprzęgła nie ma znaczenia, ruchy lewarkiem nie maja znaczenia na dźwięk. Na co stawiacie ?
Podziele się z wami moją przygodą:
W mojej 159 szumiało na 2, 5 i 6 biegu. Nadmienie że mam 155 tys km przebiegu. Z tym że były to rożne szumy. Na 2 biegu był to dźwięk jak z silnika odrzutowego, natomiast na 5 i 6 biegu był to dokładnie tak jak opisujecie - metaliczny szum - jakby metal o metal ocierał. Brzmiało to przeraźliwie.
Jako że pewne było że są to łożyska w skrzyni biegów - a to dość poważna sprawa - nie chciałem się bawić w regeneracje lub kupowanie używanych skrzyń. Zdecydowałem że załatwię to w serwisie. Zostawiłem auto, na drugi dzień otrzymałem diagnozę: do wymiany 2 łożyska. Pomyślałem, spoko że tylko 2, ale po chwili namysłu zdecydowałem że wymienie wszystkie 5. Oczywiscie sam musiałem kupić łożyska bo w ASO powiedzieli że nie mają na centrali i trzeba czekać 2 tygodnie (sic!). Udało mi się kupić komplet nowych łożysk do skrzyni. Wymieniłem wszystkie 5 bo nie miałbym gwarancji że za jakiś czas jakieś inne nie zacznie szumieć.
Odebrałem swoją belle i jakby ręką odjął - 0 szumówAż przyjemnie było wrzucać 5 i 6 bieg
Całość wyszła mnie: 800 zł za łożyska + 1500 zł robocizna (w tym wliczony olej do skrzyni).
Jak na serwis wydaje się rozsądna kwota. Ale z tego co rozumiem Tobie mechanizm różnicowy nie szumiał ?
Ja nadal nie mam pewności czy to skrzynia. Czy może hałasować przy wyłączonym silniku ? jesli tak to czy to różnicowy ? Bo z tego co tu juz wyczytalem , jesli szumi roznicowka to nie oplaca sie naprawiac skrzyni.
U mnie tylko skrzynia. I ten szum był słyszalny tylko na biegu. Na jałowym było cicho.
W związku z problemem opisanym w tym temcie mam do wymiany skrzynię.
Możecie podpowiedzieć gdzie kupowaliście skrzynię i jaki jest wasz poziom satysfakcji z nowej-starej skrzyni?
Mi szumiało na prawie na każdym biegu i gdy samochód był rozpędzony bez włączonego biegu, szum zanikał dopiero gdy auto zwolniło do około 30 km na godz. Bałem się regeneracji, ale w końcu naprawiłem ją w warsztacie we Wrocławiu, specjalizującym się w skrzyniach biegów. Wymienili mi 5 łożysk, mechanizm różnicowy był ok. Zapłaciłem 2100 zł. Teraz przejechałem 7 tys. km. i jest cisza.
Ostatnio edytowane przez Romek ; 01-08-2013 o 12:46
Jestem po kolejnych konsultacjach i ja także zdecyduje się na remont/regenerację.
Problem jest taki ze nigdy nie wiadomo co się kupi a gwarancja rozruchowa albo gwarancja 3 miesięczna z alledrogo mnie wogóle nie interesuje. Koszty montażu/demontażu skrzyni i tak ponosimy potem MY. Najważniejsze to aby ten sam zakład montował skrzynie i ją naprawiał, wtedy gwarancje mamy na całość usługi.
Jeden mechanik od skrzyń troszkę mnie tylko zaniepokoił, powiedział ze spotkał sie ze skrzyniami które nie trzymały parametrów fabrycznych i nowe łożyska ich nie wyciszały. Ale są to rzadkie przypadki.