Strona 67 z 176 PierwszyPierwszy ... 17575859606162636465666768697071727374757677117167 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 661 do 670 z 1751

Temat: Klocki i tarcze

  1. #661
    Użytkownik Świeżak Avatar mario0066
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    alfa romeo 159 1,9 JTDM ti , 159 2.4 JTDM
    Postów
    103

    Domyślnie

    Witam wszystkich , w bardzo niedługim okresie będę wymieniał tarcze i klocki (przód) w moim autku i zastanawiam się nad wyborem jednego z dwóch kompletów. 1. Tarcze zimmermann sport nawiercane plus klocki zimmermann lub 2. Tarcze gładkie ate plus klocki ate ceramic . Który z w/w zestawów wybrać ?

  2. #662
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał mario0066 Zobacz post
    Witam wszystkich , w bardzo niedługim okresie będę wymieniał tarcze i klocki (przód) w moim autku i zastanawiam się nad wyborem jednego z dwóch kompletów. 1. Tarcze zimmermann sport nawiercane plus klocki zimmermann lub 2. Tarcze gładkie ate plus klocki ate ceramic . Który z w/w zestawów wybrać ?

    Te drugie no chyba, że chcesz niebawem wymieniać klocki.

  3. #663
    Użytkownik Świeżak Avatar mario0066
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    alfa romeo 159 1,9 JTDM ti , 159 2.4 JTDM
    Postów
    103

    Domyślnie

    ATE będzie trwalszy ?

  4. #664
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał mario0066 Zobacz post
    ATE będzie trwalszy ?
    Nawiercanki szybko zużywają klocki, może nie tak jak nacinane no ale zawsze.

    - - - Updated - - -

    A no i jeszcze jedno - w nawiercankach lubią się pojawiać pęknięcia tarczy szczególnie po przegrzaniu.

  5. #665
    Użytkownik Świeżak Avatar mario0066
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    alfa romeo 159 1,9 JTDM ti , 159 2.4 JTDM
    Postów
    103

    Domyślnie

    Masz rację , chyba zdecyduję się na ATE

  6. #666
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Alfa 166
    Postów
    45

    Domyślnie

    Cytat Napisał mario0066 Zobacz post
    Witam wszystkich , w bardzo niedługim okresie będę wymieniał tarcze i klocki (przód) w moim autku i zastanawiam się nad wyborem jednego z dwóch kompletów. 1. Tarcze zimmermann sport nawiercane plus klocki zimmermann lub 2. Tarcze gładkie ate plus klocki ate ceramic . Który z w/w zestawów wybrać ?

    Dwa zupełnie inne zestawy, to tak jakbyś prosił o radę czy kupić auto rodzinne czy sportowe ;D

    1 to zestaw modyfikowany z górnej półki mający na celu poprawę skuteczności, pytanie czy jest CI to potrzebne.
    2 to zestaw tradycyjny tyle, że w cenie nie adekwatnej. Taniej a lepiej będzie jeśli wybierzesz tarcze standardowe Zimmermann z klockami Ferodo lub Zimmermann. A jak chcesz ceramiczne to Jurid White

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Nawiercanki szybko zużywają klocki, może nie tak jak nacinane no ale zawsze.

    - - - Updated - - -

    A no i jeszcze jedno - w nawiercankach lubią się pojawiać pęknięcia tarczy szczególnie po przegrzaniu.

    Szybko ? Na pewno szybciej ale zapewniam, że jak robisz rocznie w granicach 30k km to nie zauważysz tego. Poza tym chyba normalną rzeczą jest, że poprawa skutecznośći niesie za sobą utratę trwałości. No i chyba lepiej mieć dobre hamulce, które zapewnią nam bezpieczeństwo niż takie, które będą się wolno zużywały ale nie zapewnią nam bezp.

    Pęknięcia pojawią się w momencie jak zastosujesz nieodpowiednie klocki, niestety wielu sprzedawców ma z tym problem i stąd potem takie opinie

  7. #667
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adam Zobacz post
    Dwa zupełnie inne zestawy, to tak jakbyś prosił o radę czy kupić auto rodzinne czy sportowe ;D

    1 to zestaw modyfikowany z górnej półki mający na celu poprawę skuteczności, pytanie czy jest CI to potrzebne.
    2 to zestaw tradycyjny tyle, że w cenie nie adekwatnej. Taniej a lepiej będzie jeśli wybierzesz tarcze standardowe Zimmermann z klockami Ferodo lub Zimmermann. A jak chcesz ceramiczne to Jurid White

    - - - Updated - - -




    Szybko ? Na pewno szybciej ale zapewniam, że jak robisz rocznie w granicach 30k km to nie zauważysz tego. Poza tym chyba normalną rzeczą jest, że poprawa skutecznośći niesie za sobą utratę trwałości. No i chyba lepiej mieć dobre hamulce, które zapewnią nam bezpieczeństwo niż takie, które będą się wolno zużywały ale nie zapewnią nam bezp.

    Pęknięcia pojawią się w momencie jak zastosujesz nieodpowiednie klocki, niestety wielu sprzedawców ma z tym problem i stąd potem takie opinie
    Wiedziałem, że ktoś się odezwie co ma inne zdanie

    Tak jak napisałem cięte tarcze zjadają klocki moment, wiercone wolniej ale mają wadę powstają mikro pękniecia. A co do skuteczności to nie przesadzajmy ja mam gładkie i auto staje w miejscu demba. Na rajdach nie jeździsz tylko po ulicy więc po co sobie dokładać kosztów .... no i to pylenie klocków można wścieku dostać.


    ps. A tu masz ocene kolesia, który ma nacinane tarcze i co o nich sądzi :-)

    .... Nacinane tarcze to lipa mam takie tarcze i klocki ferrodo miałem od miękkich po twarde nic nie pomaga wszystkie szybciej lub wolniej zjada taka jest róznica ze nacinana tarcza zawsze ciut klocka utnie przy hamowaniu czego zwykła tarcza nie robi !!
    Dodatkowy - to taki ze czesto szarpie na kierownicy przy mocnym hamowaniu zaczyna drzeć kiera nie jest to przyjemne , jak przy heblu ze 180 km/h masz wibracje jakbyś wiertarke trzymał i nie gadać mi tu że jak tarcza dobrze jest załozona nie ma prawa byc takiego efektu bo były i było to sprawdzane przylegały idealnie.
    Kolejny minus to taki ze przy hamowaniu awaryjnym moga się tarcze zwichrować nacinane częściej niż zwykłe i po zabawie................



    No ale co ja tam wiem

  8. #668
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Ris, bez urazy ale powielanie bzdurnych wpisów osób, którym ktoś coś doradził, lub kolega kolegi miał i u niego popękało....;-)
    Jeżdżę od 2007 roku na zestawach wierconych od Zimmermanna. W autach o różnych mocach. Od 130 koni po 440. Jeżdżę w trasie, na torze, po mieście. I Nigdy nie miałem sytuacji aby tarcze mi popękały. Zgadzam się tutaj z Adamem w 1000%. Jak źle odbierzesz klocki to nie ma zmiłuj.
    Co do skuteczności. Piszesz że mamy nie przesadzać. Sytuacji awaryjnych jest na drogach coraz więcej, tak samo jak coraz więcej "inteligentnych" kierowców. Dobre, albo nawet bardzo dobre hamulce to podstawa. Dlatego np. założyłem zacisk Brembo w Alfie. Dlatego w aucie którym jeżdżę na codzień, mam tarcze 365 mm a nie 288. Dlatego w drugim aucie na trasy mam tarcze 380 i 6 tloczkow, a nie 365 jak w serii. I nie chodzi tutaj o fanaberie, tylko o bezpieczeństwo. Aby była jasność. Jeździsz na gładkich tarczach ok. Dla Ciebie są wystarczające, nie neguje. Jednak proszę nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka i nie nazywaj przesadzaniem czegoś co ma nam zapewnić bezpieczeństwo w sytuacjach awaryjnych. Szczerze, wolę nie kupić nakładek na pedały, radia i głośników, a założyć dobry zestaw. Czasami te 2 metry mogą zaważyć;-)

    P.s Mario bierz Zimmermanna, do tego dobry klocek a gwarantuje że poczujesz różnicę.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez marti ; 29-05-2015 o 17:57

  9. #669
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Ris, bez urazy ale powielanie bzdurnych wpisów osób, którym ktoś coś doradził, lub kolega kolegi miał i u niego popękało....;-)
    Jeżdżę od 2007 roku na zestawach wierconych od Zimmermanna. W autach o różnych mocach. Od 130 koni po 440. Jeżdżę w trasie, na torze, po mieście. I Nigdy nie miałem sytuacji aby tarcze mi popękały. Zgadzam się tutaj z Adamem w 1000%. Jak źle odbierzesz klocki to nie ma zmiłuj.
    Co do skuteczności. Piszesz że mamy nie przesadzać. Sytuacji awaryjnych jest na drogach coraz więcej, tak samo jak coraz więcej "inteligentnych" kierowców. Dobre, albo nawet bardzo dobre hamulce to podstawa. Dlatego np. założyłem zacisk Brembo w Alfie. Dlatego w aucie którym jeżdżę na codzień, mam tarcze 365 mm a nie 288. Dlatego w drugim aucie na trasy mam tarcze 380 i 6 tloczkow, a nie 365 jak w serii. I nie chodzi tutaj o fanaberie, tylko o bezpieczeństwo. Aby była jasność. Jeździsz na gładkich tarczach ok. Dla Ciebie są wystarczające, nie neguje. Jednak proszę nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka i nie nazywaj przesadzaniem czegoś co ma nam zapewnić bezpieczeństwo w sytuacjach awaryjnych. Szczerze, wolę nie kupić nakładek na pedały, radia i głośników, a założyć dobry zestaw. Czasami te 2 metry mogą zaważyć;-)

    P.s Mario bierz Zimmermanna, do tego dobry klocek a gwarantuje że poczujesz różnicę.

    Pozdrawiam
    Kolego, to był przykład z życia. Podstawowy wyznacznikiem efektywnego hamowania jest : masa pojadu, droga hamowania dla różnych prędkości i stanu oraz rodzaju nawierzchni oraz stan tarcz, klocków oraz amortyzatorów. Faktem jest, żedługość drogi hamowania zmniejsza się jeśli średnica tarcz hamulcowych jest większa i im większe tarcze, tym hamulce mogą szybciej wyhamować samochód.
    Bezwarunkowa wiara w rozmiar tarcz czy ilość tłoków w zacisku jest nie do końca prawdą. Większe tarcze więcej tłoczków to pomaga to w sytuacjach ciągłego szybkiego dohamowywania np. co 15 sekund jazdy w wysokich alpach itd. Natomiast w większości przypadków decydujące są czynniki, które wymieniłem na wstępie. Powstaje też pytanie Czy montując sportowe klocki można poprawić skuteczność hamulców?
    Otóż nie, ponieważ wyczynowe klocki hamulcowe nie nadają się do stosowania w ruchu ulicznym. Ich sprawność zależy od nagrzania i utrzxymywania wysokiej termiki, a przy tym błyskawicznie się zużywają. W zwykłym aucie po prostu należy stosować klocki bardzo dobrej jakości, ale seryjne.

    A na deser fotki w poniższym linku :

    http://forum.samnaprawiam.com/jakie-...zod-vt6289.htm


    No ale co ja tam wiem

  10. #670
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    159
    Postów
    104

    Domyślnie

    Koledzy proszę o pomoc w wyborze klocków na przód po nr VIN, nie myślałem, że aż tak dużo odmian klocków na przód do 159 istnieje.
    VIN:ZAR93900007143604

Podobne wątki

  1. Tarcze + klocki TRW???
    Utworzone przez bat25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 15:28
  2. klocki i tarcze tył
    Utworzone przez Morton w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 13:22
  3. [155] Tarcze i klocki
    Utworzone przez eryk84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-05-2009, 12:30
  4. [145] Klocki i tarcze
    Utworzone przez Pingwin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 13-07-2008, 21:04
  5. [156] Tarcze i klocki.
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 26-05-2008, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory