W instrukcji do AR jest coś takiego jak kontrolka DPF:
http://autokacik.pl/files/286180194-...ie(Custom).JPG
W instrukcji do AR jest coś takiego jak kontrolka DPF:
http://autokacik.pl/files/286180194-...ie(Custom).JPG
Tyle, że ta kontrolka nie pokazuje, że DPF jest zapchany, tylko że ileś razy nie udał się proces normalnego wypalania i trzeba zrobić rundkę, żeby aktualny się zakończył, bo będzie nieprzyjemnie.
W ASO - stwierdzono co następuje ;-) :
P0238 - Ciśnienie turbo (poniżej wartości docelowej)
P1206 - Filtr cząstek stałych (Filtr zatkany)
Następnie zostało wykonane wymuszone wypalanie filtra DPF.
Otrzymałem info, że zatkanie było spowodowany tym, że jakiś przewód z turbo był luźny.
Na wydruku z Examinera otrzymałem:
1) Kontrola EGR OFF
2) Otwarcie zaworu EGR - 3%
3) Wskaźnik degradacji oleju - 96%
4) Ciśnienie czujników różnicowych - 1mbar
5) Zatkanie filtra cząstek stałych - 70%
6) Stan filtra cząstek stałych - zatkany normalnie
7) Numer regen. z opor. przy przepływie - nierozporzadzalny
Mam pytanie dlaczego po wymuszonym wypaleniu zatkanie filtra to 70%?
Co oznaczają punkty 1) i 2) ?
... i pozostałe ;-) ?
Bo wymuszone wypalenie ma ci pozwolić na normalne wypalenie w trasie #2 to wartość normalna oidp, #1 nie wiem
Co do kontrolki to u mnie jest .
Moge ją zobaczyc jak robie test w FES'ie.
Pokazuje sie na wyswietlaczu.
Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17
DPF (o dziwo !) może być zapchany do 115% i wcale nie oznacza, że trzeba wymuszać jego wypalanie...pewnie po podłączeniu owego przewodu turbiny zaraz rozpoczął by Ci się proces wypalania.
Born to be wild.
Oczywiście że jest tak, jak grzdylu napisal. Wymuszone wypalanie DPF to ostatecznosc.
Indy, sprobuj zorganizowac te informacje co do tego przewodu. Bylbym wdzieczny.
Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17