Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 48

Temat: 2.4 JTDM - zatkany DPF - brak turbo - obroty do 3tys.

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Indy
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 Distinct., 2.4 JTDM, 210KM
    Postów
    110

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    Niestety nie ma czegos takiego jak kontrolka DPF, jest check engine
    W instrukcji do AR jest coś takiego jak kontrolka DPF:

    http://autokacik.pl/files/286180194-...ie(Custom).JPG

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Tyle, że ta kontrolka nie pokazuje, że DPF jest zapchany, tylko że ileś razy nie udał się proces normalnego wypalania i trzeba zrobić rundkę, żeby aktualny się zakończył, bo będzie nieprzyjemnie.

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Indy
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 Distinct., 2.4 JTDM, 210KM
    Postów
    110

    Domyślnie

    Cytat Napisał prymie Zobacz post
    No to czeka Cię zabawa z serwisowym wypalaniem Jaki kod błędu otrzymałeś?
    W ASO - stwierdzono co następuje ;-) :

    P0238 - Ciśnienie turbo (poniżej wartości docelowej)
    P1206 - Filtr cząstek stałych (Filtr zatkany)

    Następnie zostało wykonane wymuszone wypalanie filtra DPF.
    Otrzymałem info, że zatkanie było spowodowany tym, że jakiś przewód z turbo był luźny.

    Na wydruku z Examinera otrzymałem:

    1) Kontrola EGR OFF
    2) Otwarcie zaworu EGR - 3%
    3) Wskaźnik degradacji oleju - 96%
    4) Ciśnienie czujników różnicowych - 1mbar
    5) Zatkanie filtra cząstek stałych - 70%
    6) Stan filtra cząstek stałych - zatkany normalnie
    7) Numer regen. z opor. przy przepływie - nierozporzadzalny

    Mam pytanie dlaczego po wymuszonym wypaleniu zatkanie filtra to 70%?
    Co oznaczają punkty 1) i 2) ?
    ... i pozostałe ;-) ?

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Bo wymuszone wypalenie ma ci pozwolić na normalne wypalenie w trasie #2 to wartość normalna oidp, #1 nie wiem

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Maki280
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon. 2006 2.4 JTDm
    Postów
    48

    Domyślnie

    Co do kontrolki to u mnie jest .
    Moge ją zobaczyc jak robie test w FES'ie.
    Pokazuje sie na wyswietlaczu.

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał Indy Zobacz post
    W ASO - stwierdzono co następuje ;-) :

    P0238 - Ciśnienie turbo (poniżej wartości docelowej)
    P1206 - Filtr cząstek stałych (Filtr zatkany)

    Następnie zostało wykonane wymuszone wypalanie filtra DPF.
    Otrzymałem info, że zatkanie było spowodowany tym, że jakiś przewód z turbo był luźny.

    Na wydruku z Examinera otrzymałem:

    1) Kontrola EGR OFF
    2) Otwarcie zaworu EGR - 3%
    3) Wskaźnik degradacji oleju - 96%
    4) Ciśnienie czujników różnicowych - 1mbar
    5) Zatkanie filtra cząstek stałych - 70%
    6) Stan filtra cząstek stałych - zatkany normalnie
    7) Numer regen. z opor. przy przepływie - nierozporzadzalny

    Mam pytanie dlaczego po wymuszonym wypaleniu zatkanie filtra to 70%?
    Co oznaczają punkty 1) i 2) ?
    ... i pozostałe ;-) ?
    Dokładnie taką samą zabawę miałem ostatnio. Najpierw niedoładowanie, później błąd dot.DPF. Serwisowe wypalanie, później w trasę i wypalić resztę do 15-20%. O jakim przewodzie turbo mówili Ci w ASO
    Punkty z wydruku egzaminera masz w porządku.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    o kurde prawie spadlem z krzesla faktycznie jest

    Cytat Napisał Indy Zobacz post
    W instrukcji do AR jest coś takiego jak kontrolka DPF:

    http://autokacik.pl/files/286180194-...ie(Custom).JPG

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Indy
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 Distinct., 2.4 JTDM, 210KM
    Postów
    110

    Domyślnie

    Cytat Napisał prymie Zobacz post
    O jakim przewodzie turbo mówili Ci w ASO.
    Niestety dokładnie nie pamiętam, możliwe, ze to chodziło o przewód związany z czujnikiem ciśnienia doładowania.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    DPF (o dziwo !) może być zapchany do 115% i wcale nie oznacza, że trzeba wymuszać jego wypalanie...pewnie po podłączeniu owego przewodu turbiny zaraz rozpoczął by Ci się proces wypalania.
    Born to be wild.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Oczywiście że jest tak, jak grzdylu napisal. Wymuszone wypalanie DPF to ostatecznosc.
    Indy, sprobuj zorganizowac te informacje co do tego przewodu. Bylbym wdzieczny.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

Podobne wątki

  1. Brak mocy 1.9 jtdm. Nie wkręca się na obroty.
    Utworzone przez belchatowianin w dziale 147
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 23-04-2018, 19:35
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 18:54
  3. Obroty a turbo
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-07-2010, 10:52
  4. Brak mocy do 3tys. obrotow
    Utworzone przez lukas2602 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-03-2010, 17:20
  5. [75]Obroty w 1.8 turbo
    Utworzone przez dav13 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-04-2009, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory