Strona 10 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 116

Temat: klapy wirowe

  1. #91
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar p_r_z_e_m_k_o
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    kościan WLKP
    Auto
    AR 155 2.0 8v TS / AR GT JTDm / AR 164 3.0 V6 / AR Giulietta 1.4 TJet
    Postów
    455

    Domyślnie

    Panowie, już się totalnie pogubiłem. Najpierw przeczytałem cały temat, w którym wszyscy bronili zasadności klap wirowych.

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...eksowo-12.html

    A teraz nawet Tomek_KRK pisze że lepiej je usunąć. To jak to w końcu jest, bo sam stoję przed wyborem regenerować kolektor czy usuwać klapy.

  2. #92
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    sam zdecyduj.Ja teraz od razu bym wywalil klapy.Moje po regeneracji wytrzymaly ok.6 tys.km i puscily uszczelnienia.Jak ktoś zrobi Ci profesjonalnie naprawdę dobrze jak np.Mariuszolesz robil to wytrzyma pewnie długo ale tez nie chciałbym już tego przezywac i co jakiś czas zagladac ze strachem pod pokrywe silnika czy wszystko jest OK.Jeszcze jedno ajki masz kolektor aluminiowy czy plastikowy??Jeżeli aluminiowy to smialo możesz regenerowa ale ja polecam wywalić klapy bo z tego co wiadomo nic one nie daja,a w innych silnikach fiat zrezygnowal z tego wynalazku

  3. #93
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Moja Alfa z listopada 2006r ma już kolektor plastikowy, kiedy został on rozebrany celem usunięcia klap, okazało się , że poprzedni właściciel już je usunął, pozostawiając tylko ośki i tak już zostało. Ośki można było usunąć i uszczelnić otwory po mechanizmie...ale tak na prawdę...to po co?, nieszczelności nie zauważyłem. Może minimalne okopcenie osiek - na pewno nie są w 100 proc szczelne w kolektorze to oczywiste, ale wątpię by tak mała nieszczelność miała jakiekolwiek konsekwencje.
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  4. #94
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    159 1.9 JTDm 150KM 2006r.
    Postów
    137

    Domyślnie

    Jaki może być powód uszkodzenia klap wirowych? Dziś podczas czyszczenia kolektora dolotowego zauważyłem, że dwie z nich (nr 2 i 3) są częściowo uszkodzone - wgląda jak by były stopione i brakuje z jednej strony ok. 30-40% Dodatkowo jest też nadtopiona plastikowa część czujnika doładowania- ta która wchodzi w kolektor.

  5. #95
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    Alfa Romeo GT Q2 180KM @Cinsoft
    Postów
    61

    Domyślnie

    Witam
    Sorry ze wskrzeszam stary wątek lecz nie chce zakładać następnego nowego. Lecz przejdźmy do sedna sprawy, najprawdopodobniej mam urwana jedna klapę w cylindrze, tłok ją sprawował, tyle ze w alfie gt '08 1.9jtd . Na jakiego rzędu koszta trzeba się przygotować jak sie ten scenariusz sprawdzi . Cinek z Cinsoftu twierdzi ze będą to dość spore koszty mogące nawet dojść do 10 tys zalezy jakie spustoszenie jest tam narobione, tak nawiasem mówiąc będzie to robił za niedługo . Ale przyjmijmy ze w jednym cylindrze tylko sprasowało klapkę jakie mniej więcej koszty mogą być takiego remontu , mieliście już podobna sytuacje a jeśli tak to ile was to mniei więcej wyniosło ?
    Pozdrawiam

  6. #96
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Przy dużych uszkodzeniach musisz zmienić cały słupek silnika, turbosprężarkę i wtryskiwacz (tam gdzie klapa wpadła). Jeśli klapa nie wypadła jeszcze z silnika to turbo ocalało. Wszystko zależy od tego za ile kupisz sprawny silnik. Naprawa w skrajnych przypadkach jest po prostu niemożliwa, w mniej skrajnych możliwa ale nieopłacalna.

    Niestety urwana klapa jest największym koszmarem jaki może wydarzyć się użytkownikowi tego modelu.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 15-03-2017 o 12:30

  7. #97
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    Alfa Romeo GT Q2 180KM @Cinsoft
    Postów
    61

    Domyślnie

    Co do turbo to było juz robione niedawno temu, cały środek wymieniony bo dość spore luzy były. W auto juz tyle pieniędzy włożyłem (będzie to juz prawie 10tys.) ze nawet nie biorę pod uwagę myśli ze auto na sprzedaż bym musiał wystawić i to zapewne za śmieszne pieniądze ... tylko remont ... przy uszkodzeniach "najmniej" katastrofalnych w skutkach tzn dajmy ze do 4 cylindra wpadła ta klapka, tłok ją sprasował i przy remoncie takiego "jednego cylindra" tzn tlok do wymiany itd zamkne sie w 5 tys z robotą ? Sorry za takie mega amatorskie pytania no ale przyznam ze się na tym nie znam tzn piąte przez dziesiąte
    Ostatnio edytowane przez fatal1ty ; 15-03-2017 o 13:09

  8. #98
    Użytkownik Świeżak Avatar vego77
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 16v
    Postów
    124

    Domyślnie

    Cytat Napisał fatal1ty Zobacz post
    Co do turbo to było juz robione niedawno temu, cały środek wymieniony bo dość spore luzy były. W auto juz tyle pieniędzy włożyłem (będzie to juz prawie 10tys.) ze nawet nie biorę pod uwagę myśli ze auto na sprzedaż bym musiał wystawić i to zapewne za śmieszne pieniądze ... tylko remont ... przy uszkodzeniach "najmniej" katastrofalnych w skutkach tzn dajmy ze do 4 cylindra wpadła ta klapka, tłok ją sprasował i przy remoncie takiego "jednego cylindra" tzn tlok do wymiany itd zamkne sie w 5 tys z robotą ? Sorry za takie mega amatorskie pytania no ale przyznam ze się na tym nie znam tzn piąte przez dziesiąte
    tak naprawdę to dopóki nie zdjęta głowica to wróżenie z fusów. Jakie są objawy ? Jeśli klapa tylko przykleiła się do tłoka i się go trzyma to może nie być tragedii, jak ją zmieniło to mogło porysować gładź cylindra, pogiąć zawory, rozwalić końcówkę wtrysku i ewentualnie turbo. Więc najpierw głowica do góry i ocena strat. Jak gładź jest porysowana to chyba lepiej szukać nowego bloku. Chociaż klapy w nowym kolektorze są bardzo cienkie, byłem przy ich demontażu i aż nie wierzyłem że to takie delikatne.

  9. #99
    Użytkownik Świeżak Avatar Rejuvenate
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 AT 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    66

    Domyślnie

    Cytat Napisał fatal1ty Zobacz post
    Witam
    Sorry ze wskrzeszam stary wątek lecz nie chce zakładać następnego nowego. Lecz przejdźmy do sedna sprawy, najprawdopodobniej mam urwana jedna klapę w cylindrze, tłok ją sprawował, tyle ze w alfie gt '08 1.9jtd . Na jakiego rzędu koszta trzeba się przygotować jak sie ten scenariusz sprawdzi . Cinek z Cinsoftu twierdzi ze będą to dość spore koszty mogące nawet dojść do 10 tys zalezy jakie spustoszenie jest tam narobione, tak nawiasem mówiąc będzie to robił za niedługo . Ale przyjmijmy ze w jednym cylindrze tylko sprasowało klapkę jakie mniej więcej koszty mogą być takiego remontu , mieliście już podobna sytuacje a jeśli tak to ile was to mniei więcej wyniosło ?
    Pozdrawiam
    Skąd wiesz, że masz urwaną ?

    Ja profilaktycznie usuwałem klapy wirowe i były tylko dwie ? a dwie pozostałe chyba zostały zmielone i wyplute... wydaje mi się, że jak klapa siądzie na płasko to raczej niema żadnych strat a jak już urwie się jakoś niefortunnie to straty są ogromne...

    Słyszałem, że są bardzo cieniutkie.

  10. #100
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał fatal1ty Zobacz post
    przy uszkodzeniach "najmniej" katastrofalnych w skutkach tzn dajmy ze do 4 cylindra wpadła ta klapka, tłok ją sprasował i przy remoncie takiego "jednego cylindra" tzn tlok do wymiany itd zamkne sie w 5 tys z robotą ?
    Szukaj słupka silnika w dobrej cenie i w dobrym stanie. Dołóż do tego 1000-2000 zł za przełożenie oraz serwis startowy i masz cenę za naprawę. Możesz przy okazji trzymać kciuki, żeby turbosprężarka była cała.
    Acha, robisz to po zdjęciu głowicy, bo te nasze diagnozy przez internet mogą być nic nie warte.

    Cytat Napisał Rejuvenate Zobacz post
    a dwie pozostałe chyba zostały zmielone i wyplute...
    Wyplucie klapy oznacza, że wpada ona do turbosprężarki i niszczy wirnik. Dla mnie do dzisiaj jest zagadką jak to możliwe, że czasem klapy nie udaje się znaleźć i nie ma widocznych zniszczeń w silniku.

Podobne wątki

  1. Klapy Wirowe
    Utworzone przez nietyx w dziale GT
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 18-04-2017, 20:37
  2. [159] DPF, EGR, klapy wirowe- ceny?
    Utworzone przez mates14 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 15:40
  3. [159] Klapy wirowe
    Utworzone przez Mrhiacynt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2015, 20:11
  4. [159] Klapy wirowe
    Utworzone przez ario w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 23-03-2014, 20:55
  5. 156 2.4 20v klapy wirowe ?
    Utworzone przez lisek10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 21:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory