jest prosty sposob na sprawdzenie czy dzialaja wystarczy zrzucic kolektor:-)
https://www.youtube.com/watch?v=xVA4...e_gdata_player
a tak wyglada od srodka
https://www.youtube.com/watch?v=aXo3...e_gdata_player
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
jest prosty sposob na sprawdzenie czy dzialaja wystarczy zrzucic kolektor:-)
https://www.youtube.com/watch?v=xVA4...e_gdata_player
a tak wyglada od srodka
https://www.youtube.com/watch?v=aXo3...e_gdata_player
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ostatnio edytowane przez FISHA159JTDM ; 29-09-2012 o 20:27
"wystarczy zrzucić kolektor" a robiłeś to ?
Bo z tego co wiem to pracy jest bardzo dużo. Zaczynając od zrzucenia rozrządu i pompy CR żeby zrobić sobie dojście. Więc stiwierdzenie "wystarczy" w tym momencie nie bardzo oddaje ogrom pracy i powagę przedsięwzięcia. Jest też sposób żeby go zrzucić bez ściągania rozrządu ale to mi sie wydaje że trzeba cos kombinować z zwieszeniem silnika i go trochę podnosić albo odsuwać od grodzi.
a po co zrzucać kolektor?
Gołym okiem widać, czy kolektor jest sprawny, czy też nie:
- olej w miejscu łożyskowania klap - nieszczelność (czyt. niesprawny),
- zrzucona prowadnica klap - zatarte klapy (czyt. niesprawny).
To tylko dwa podstawowe sposoby.
Pozdrawiam.
- Rafał
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
pisalem z przekasem:-)
nie zdejmowalem rozrzadu ale teraz mysle ze gra nie warta swieczki bo nigdy nie wiadomo czy kolo ulozy sie rowno...
a roboty przy tym od zaj.....
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ostatnio edytowane przez FISHA159JTDM ; 30-09-2012 o 12:13
Mam takie pytanko do Tomek_KRK czy przy urwanej klapie wirowej, badanie szczelności kompresji na cylindrach wykaże spadek ciśnienia? Powiedzieli mi w aso, że pierwsze słyszą żeby te klapy się urywały...i że przyczyną nierównej pracy na powiedzmy letnim silniku jest zawieszający się zawór w silniku...???Czy to możliwe?
Skutki widac na zdjeciach czyli gesta maz zalepiajaca wszystko...
Trzeba leczyc przyczyny a nie tylko czyscic skutki wiec:
egr mozna wyciac i zaslepic ale co z olejem?
i czy pochodzi z odmy, turbiny, czy pierscionki zawory...moze wszystko po trochu:-)
Macie jakies doawiadczenia?
Ps: zalezy jak "wpadnie" jak porysuje gladz to tak a jak plasko to moze sie i zwiekszyc hehe gdybac mozna
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Będziesz miał utratę kompresji, w zależności od tego, na ile "fatalnie" ułoży się klapa na tłoku po wpadnięciu do cylindra. Same silniki są raczej nie do zajechania, nie spotkałem jeszcze uszkodzonego zaworu "samego z siebie" w tym motorze. Za to zrobiłem już kilka remontów po urwaniu się klapki.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
w ASO to nic nie wiedza.A wiedzieli ze ma DPF??Jak ja bylem i pytalem o stopien zatkania DPFU pan bylzdziwiony i zapytal mnie czy to auto ma dpf![]()