Strona 24 z 26 PierwszyPierwszy ... 14151617181920212223242526 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 231 do 240 z 253

Temat: 2,4 JTDM nierówna praca silnika

  1. #231
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Kolega miał kiedyś w tdi podobny problem z pracą silnika i u niego walnięty był przepływomierz. Też go tak dusiło i nie równo pracował. Możesz spróbować odpiąć kostkę i zobaczyć czy coś sie poprawi w temacie.

  2. #232
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    106

    Domyślnie

    Witam koledzy Mam problem z moja Alfą Silnik 2,4 jtd 2007 rok Cięzko odpala zimny i jak jest zimny to bardzo nierówno pracuje i dymi Chodzi tak jakby nie na wszyskie cylindry Problem znika po rozgrzaniu silnika Teraz powiem co było diagnozowane Na komputerze zadnych błedów Korekta 5 wtrysku nawet + 5 po właczeniu EGRu Wtrysk zregenerowany pozostałe sprawdzone ( podobno) w dobrym serwisie Boscha Nastepnie był załozony na probe nowy zawór EGR oryginalny Problem nie zniknął Nastepnie został zaslepiony EGR i jest prawie idealnie poza ciagle kiepskim rozruchem zimnego no i swieci konrolka silnika Ma ktos jakis pomysł ? Mechanik mówi ze klapy raczej nie maja wplywu na prace na wolnych obrotach Sinik jakby dusi sie spalinami Dodam ze do egr jest wstawiona ta blacha z otworami Jakby któs mial jakis pomysl to prosze o wskazówki

  3. #233
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Biały dymek przy odpalaniu zimnego 2.4, nierówna praca, krztuszenie się silnika. To typowy objaw problemów z klapami wirowymi w 2.4.... No ale ja się nie znam, może ktoś kto rozwiązał problem potwierdzi... W każdym razie tutaj na forum mnóstwo osób miało ten problem i rozwiązało go modyfikując kolektor dolotowy (poprzez usunięcie klap) oraz wstawiając pełną zaślepkę EGR (żeby nie brudzić powtórnie kolektora). Po tych zabiegach auto odpala jak nowe.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 24-09-2015 o 10:53

  4. #234
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    106

    Domyślnie

    Czyli wstawiając pełną zaślepke musze zrobic cos jescze żeby kontrolka sie nie zapalała ?

  5. #235
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Lublin/Warszawa
    Auto
    159 2.4 Q-Tronic 2009, Giulia MY24 Tributo Italiano
    Postów
    328

    Domyślnie

    Wyłączyć programowo Egr, kosztuje to kilkaset złotych podobno.

    Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

  6. #236
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Oczekujesz pomocy, a nadal nie zamieściłeś korekt wtryskiwaczy.
    Ja mam korekty (wolne obroty) 4 cyl -5, a 5 cyl +5 i silnik chodzi równiutko. Chodził nierówno gdy miałem nieszczelne klapy. Były nieszczelne pomimo, że kolektor był czyściutki (widocznie mam dobrą turbinę i się nie poci).


    Problem z odpalaniem? U mnie komputer nie pokazuje żadnego błędu świec żarowych , ale podwójne podgrzanie powoduje że silnik zapala od dotknięcia przycisku. Bez podgrzania kręci ze 3 sekundy.

    Silnik zaprezentowany na filmie musi łapać lewe powietrze. Gdzie? Najprawdopodobniej przy klapach wirowych. Jeśli klapy są zdemontowane, zaślepione to być może kolektor jest "zwichrowany" i tam łapie. Ja bym go dobrze osłuchał przy zwiększaniu obrotów, może gdzieś da się usłyszeć syk powietrza.

  7. #237
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Lublin/Warszawa
    Auto
    159 2.4 Q-Tronic 2009, Giulia MY24 Tributo Italiano
    Postów
    328

    Domyślnie

    Klapy są, mialem je wywalić przy okazji rozrządu ale jakoś wyszło że zostały. Teraz chyba je wrzucę, szkoda tylko podwójnej roboty z tym.

    Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

  8. #238
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    106

    Domyślnie

    Tylko jest takie pytanie dlaczego jak jest cieply to chodzi równo Przeciez wtedy ewentualna awaria klap tez by powodowala szarpanie Byc moze sie myle

  9. #239
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał Daniel75 Zobacz post
    Tylko jest takie pytanie dlaczego jak jest cieply to chodzi równo Przeciez wtedy ewentualna awaria klap tez by powodowala szarpanie Byc moze sie myle
    U mnie przed wywaleniem klap chodził nierówno tylko na ...ciepłym silniku. Zimny chodził idealnie. Na ciepłym potrafił właśnie wejść w taką delikatną fazę kołysania znaną mi z silników benzynowych gdzie lewe powietrze zawsze dostawało się przez jakąś nieszczelną gumę lub wężyk podciśnienia.

  10. #240
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Daniel75 Zobacz post
    Tylko jest takie pytanie dlaczego jak jest cieply to chodzi równo Przeciez wtedy ewentualna awaria klap tez by powodowala szarpanie Byc moze sie myle
    Teoria to jedno, praktyka to drugie. W praktyce wielu narzekało tak jak ty i rozwiązali problem usuwając klapy wirowe i zaślepiając EGR, przy okazji czyszcząc wszystko z sadzy.

    Cytat Napisał Szkaradnik Zobacz post
    Klapy są, mialem je wywalić przy okazji rozrządu ale jakoś wyszło że zostały. Teraz chyba je wrzucę, szkoda tylko podwójnej roboty z tym.
    Na pewno nie zaszkodzi. Gorzej dla portfela jeśli nie pomoże. Jak u Ciebie zapala silnik? Jest duży dymek biały?
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 24-09-2015 o 11:37

Podobne wątki

  1. 1,6 TS nierówna praca silnika
    Utworzone przez czesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 21:09
  2. AR [166] nierówna praca silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez duda1989 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:35
  3. [156] NIERÓWNA PRACA SILNIKA 1.8 TS
    Utworzone przez vr6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 16:54
  4. [166] nierówna praca silnika
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory