No dobra, jest w tym trochę racjiDodam tylko, że u mnie przy urwanych dwóch gwizdałem jak karetka. Po regeneracji turbo i ogarnięciu szpilek prawie cisza.
Ja niedawno zdiagnozowałem prawdopodobnie właśnie urwaną szpilkę u siebie. Turbo u mnie gwiżdże jak karetka i gwizdało zawsze (odkąd auto przeszło w moje ręce). Ale - kiedyś czasem, teraz regularnie - pojawia się taki gwizd-świst-pisk dodatkowy podczas pierwszych 2-3 wciśnięć gazu po odpaleniu silnika zimnego. Potem się nie pojawia póki ciepły. Albo urwana szpilka i puszcza bokiem a na ciepło się uszczelnia, albo turbo już tak wykolejone że to wirnik dotyka obudowy (turbo gwiżdże na zimno i na ciepło, przy odpuszczaniu gazu szura, puszcza trochę oleju - jednym słowem komplet).
Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była
Zestaw uszczelek i szpilek masz na aledrogo. Wpisz "zestaw uszczelek kolektora alfa159" i bedziesz mial dwa, jeden na 8v, a drugi na 16v. Ja mialem1.9 8v. A jesli czujesz ze slabszy jest czasem, to mialem to samo, zanim pojawily sie gwizdy z kolektora. Teraz nie odczuwam braku mocy, i turbine slychac dyzo mniej niz wcześniej.
OK czyli coś takiego.
http://allegro.pl/elring-703-940-zes...530808147.html
Trzeba się będzie za to wziąć w końcu. Niestety widzę problem z regeneracją turbo - nie ma oryginalnych części. Z drugiej strony nowe to 3k PLN. Z kolei planować kolektor a zostawiać to ledwo żyjące turbo, to się kłóci... Pomyślimy
W 8V sprawa prosta, bo są oryginalne części do regeneracji oraz można kupić turbo fabrycznie regenerowane za ~1800zł. Do 16V nie ma ani jednego ani drugiego a taka regeneracja na chińskich częściach do mnie nie przemawia.
Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była
Problemem urwanych szpilek nie są same szpilki a kolektory - dokładnie to materiał z którego są wykonane... Kolektory pod wpływem nagrzewania się do wysokich temp. i schładzania wykrzywiają się i rwą właśnie szpilki. Dlatego ważne jest aby wykonać planowanie kolektora przy tej robocie żeby za nie długo znowu nie powtarzać roboty. Ostatnio przerabiałem problem w swoim Stilo, uszczelkę wydmuchało a jedna ze szpilek się urwała.
Kolektor jest zrobiony z żeliwa jak w większości samochodów. Problemem jest to, że żeliwo i amelinium w głowicy inaczej reagują na zmiany temperatury. Dwa momenty gdy powstaje miedzy tymi materiałami dysonans...nagrzewanie auta i chłodzenie. Niedopuszczalne jest "pałowanie" na zimnym i szybkie wyłącznie np po wypalaniu DPF. Wszelkie zmiany fabrycznych parametrów (tuning, zaślepianie EGR) może wywoływać takie konsekwencje.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Jak się uda to w tym tygodniu będziemy badać czy to kolektor faktycznie. Kolega sugeruje, że klapa gasząca może dawać taki gwizd (bo miał coś takiego w CDTI). Jak to nieszczelność kolektora to będzie widać, nie ma co gdybać na razie.
Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była
Dzisiaj zakończyłem rozbieranie. Turbina sprawdzona w serwisie, czeka aż splanują kolektor. Zdjęcie kolektora + przegląd wirników, luzów, ciśnienia itd (250zł). Planowanie kolektora 100zł + zestaw uszczelek i szpilek itd. 140zł. Okazało się że ktoś mi już rozwiercał jedną szpilkę i trochę mu to nie wyszło. Gwint był słaby i szpilka się wysunęła ;//. Wwierciłem się jeszcze z 2 cm, nagwintowałem i zobaczymy jak wszystko zmontuje czy się będzie trzymać. Nie jestem przekonany co do tego rozwiązania ale warto spróbować. Jak nie będzie trzymać to rozwierce na większą śrubę i wtedy musi być okRozbierania kupa i problemy z zerdzewiałymi śrubami.