Strona 14 z 24 PierwszyPierwszy ... 4567891011121314151617181920212223 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 232

Temat: urwane szpilki kolektora wydechowego.

  1. #131
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Cytat Napisał Carlo Zobacz post
    Nie jestem praktykującym mechanikiem, ale przez PKM przeszedłem, gdzie pewien "słynny" doktor z AGH od tego przedmiotu opowiadał różne historie, m.in. o tym, jak uratował jakąś maszynę wsadzając oryginalnie dobrane szpilki Wsadzałbym dokładnie o takiej twardości i granicy plastyczności jak oryginalne. Inżynierowie FCA raczej wiedzieli co robią dobierając konkretną klasę.
    Gdyby wiedzieli, to by się nie urywały w prawie każdej 159
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  2. #132
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120+ KM
    Postów
    63

    Domyślnie

    No dobra, jest w tym trochę racji Dodam tylko, że u mnie przy urwanych dwóch gwizdałem jak karetka. Po regeneracji turbo i ogarnięciu szpilek prawie cisza.

  3. #133
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Ja niedawno zdiagnozowałem prawdopodobnie właśnie urwaną szpilkę u siebie. Turbo u mnie gwiżdże jak karetka i gwizdało zawsze (odkąd auto przeszło w moje ręce). Ale - kiedyś czasem, teraz regularnie - pojawia się taki gwizd-świst-pisk dodatkowy podczas pierwszych 2-3 wciśnięć gazu po odpaleniu silnika zimnego. Potem się nie pojawia póki ciepły. Albo urwana szpilka i puszcza bokiem a na ciepło się uszczelnia, albo turbo już tak wykolejone że to wirnik dotyka obudowy (turbo gwiżdże na zimno i na ciepło, przy odpuszczaniu gazu szura, puszcza trochę oleju - jednym słowem komplet).
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  4. #134
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo159 Jtdm
    Postów
    10

    Domyślnie

    Zestaw uszczelek i szpilek masz na aledrogo. Wpisz "zestaw uszczelek kolektora alfa159" i bedziesz mial dwa, jeden na 8v, a drugi na 16v. Ja mialem1.9 8v. A jesli czujesz ze slabszy jest czasem, to mialem to samo, zanim pojawily sie gwizdy z kolektora. Teraz nie odczuwam braku mocy, i turbine slychac dyzo mniej niz wcześniej.

  5. #135
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    OK czyli coś takiego.
    http://allegro.pl/elring-703-940-zes...530808147.html

    Trzeba się będzie za to wziąć w końcu. Niestety widzę problem z regeneracją turbo - nie ma oryginalnych części. Z drugiej strony nowe to 3k PLN. Z kolei planować kolektor a zostawiać to ledwo żyjące turbo, to się kłóci... Pomyślimy
    W 8V sprawa prosta, bo są oryginalne części do regeneracji oraz można kupić turbo fabrycznie regenerowane za ~1800zł. Do 16V nie ma ani jednego ani drugiego a taka regeneracja na chińskich częściach do mnie nie przemawia.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  6. #136
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MaRo
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v
    Postów
    220

    Domyślnie

    Problemem urwanych szpilek nie są same szpilki a kolektory - dokładnie to materiał z którego są wykonane... Kolektory pod wpływem nagrzewania się do wysokich temp. i schładzania wykrzywiają się i rwą właśnie szpilki. Dlatego ważne jest aby wykonać planowanie kolektora przy tej robocie żeby za nie długo znowu nie powtarzać roboty. Ostatnio przerabiałem problem w swoim Stilo, uszczelkę wydmuchało a jedna ze szpilek się urwała.

  7. #137
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Kolektor jest zrobiony z żeliwa jak w większości samochodów. Problemem jest to, że żeliwo i amelinium w głowicy inaczej reagują na zmiany temperatury. Dwa momenty gdy powstaje miedzy tymi materiałami dysonans...nagrzewanie auta i chłodzenie. Niedopuszczalne jest "pałowanie" na zimnym i szybkie wyłącznie np po wypalaniu DPF. Wszelkie zmiany fabrycznych parametrów (tuning, zaślepianie EGR) może wywoływać takie konsekwencje.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  8. #138
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Jak się uda to w tym tygodniu będziemy badać czy to kolektor faktycznie. Kolega sugeruje, że klapa gasząca może dawać taki gwizd (bo miał coś takiego w CDTI). Jak to nieszczelność kolektora to będzie widać, nie ma co gdybać na razie.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  9. #139
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa romeo 159 1.9 JTDm 186KM
    Postów
    54

    Domyślnie

    Dzisiaj zakończyłem rozbieranie. Turbina sprawdzona w serwisie, czeka aż splanują kolektor. Zdjęcie kolektora + przegląd wirników, luzów, ciśnienia itd (250zł). Planowanie kolektora 100zł + zestaw uszczelek i szpilek itd. 140zł. Okazało się że ktoś mi już rozwiercał jedną szpilkę i trochę mu to nie wyszło. Gwint był słaby i szpilka się wysunęła ;//. Wwierciłem się jeszcze z 2 cm, nagwintowałem i zobaczymy jak wszystko zmontuje czy się będzie trzymać. Nie jestem przekonany co do tego rozwiązania ale warto spróbować. Jak nie będzie trzymać to rozwierce na większą śrubę i wtedy musi być ok Rozbierania kupa i problemy z zerdzewiałymi śrubami.

  10. #140
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Kolektor jest zrobiony z żeliwa jak w większości samochodów. Problemem jest to, że żeliwo i amelinium w głowicy inaczej reagują na zmiany temperatury. Dwa momenty gdy powstaje miedzy tymi materiałami dysonans...nagrzewanie auta i chłodzenie. Niedopuszczalne jest "pałowanie" na zimnym i szybkie wyłącznie np po wypalaniu DPF. Wszelkie zmiany fabrycznych parametrów (tuning, zaślepianie EGR) może wywoływać takie konsekwencje.
    Problemem jest DPF. Słyszałeś aby tak się urywały szpilki w 6tce? 90% problemów dotyczy 9tki.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. Demontaż kolektora wydechowego 3.0 V6
    Utworzone przez lampart214 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-03-2017, 17:50
  2. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-10-2014, 15:59
  3. Demontaż kolektora wydechowego
    Utworzone przez teck1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 23:48
  4. [145] polerowanie kolektora wydechowego
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-04-2009, 17:38
  5. [33] Rura kolektora wydechowego
    Utworzone przez lord_wojt w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 03-11-2008, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory