Oczywiście nadal są. Sam się nad nimi zastanawiam https://mtstechnik.com/pl/products/s...159-15894.html
Oczywiście nadal są. Sam się nad nimi zastanawiam https://mtstechnik.com/pl/products/s...159-15894.html
Pozwolę sobie wrzucić zdjęcie śruby sworznia oryginalnego wahacza. Akurat przedliftowy, z mojej 3.2. Poliftowy wygląda podobnie, różni się zbieżnością stożka. Zwróćcie uwagę na wcięcie na śrubie.
To zdjęcie porównawcze zapożyczone z Alfaowners:
Daje to trochę do myślenia przed założeniem używanego wahacza
Wahacz poliftowy ma ciut bardziej wyraźne wcięcie.
Dla porównania zdjęcie śruby nowego wahacza Meyle HD, polift
Śruba jest wyraźnie mniej "obrobiona" za gwintem.
Przy okazji, niczego nie reklamuję.
Ostatnio edytowane przez magil ; 25-07-2020 o 19:59
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Magil mam od Ciebie wahacze dolne po regeneracji, które powoli będę musiał wymienić. (AR159 przed lift 1,9 8v.)
Czy jak wziąłbym teraz nowe od Ciebie to te które mam mogę Ci oddać do ponownej regeneracji?
Dodam, ze zbliżam się w 3 lata po wymianie do 90tys km na wahaczach od kolegi Magil. I na lewym diagnosta znalazł mały luz... więc jeszcze spokojnie 10tys zrobie
Wahacze masz od jasio79 przecież. A drugi raz ponoć oryginalnych się już nie da regenerować.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
Nawiązując do postu [MENTION=25095]magil[/MENTION] wyżej, chciałem dopełnić trochę informacji.
Mam auto poliftowe, z aluminiowymi zwrotnicami. Produkcja lipiec 2008.
Wg katalogu części zamiennych, do lutego 2009 w 159 występował stary typ wahacza ze stożkiem sworznia 1:10, natomiast później nowy ze stożkiem sworznia 1:6.
Sprawdziłem w ePerze jakie mam zamontowane części w aucie, teoria zdaje się potwierdzać - w aucie rzekomo zamontowane są wahacze górne o numerach:
Wg katalogu zamienników są to wahacze przedzmianowe.
1 51817623 SWINGING ARM LH C12544 01 1 51817624 SWINGING ARM RH C12544 01
Zakupiłem więc, ślepo wierząc katalogom wahacze przedliftowe: Delphi TC2359 i TC2360. Postanowiłem sprawdzić, na razie bez montażu, czy rzeczywiście pasują. Podniosłem auto, rozpiąłem sworzeń. Oczywiście NIE pasowały.
Skręcając stary sworzeń z nastawionym kluczem dynamometrycznym nie wyczułem kiedy kliknął. Pół obrotu za daleko i... zerwałem gwint.
W hurtowni szybko ogarnąłem zwrot tamtych Delphi, wziąłem poliftowe Meyle HD, ze względu na dostępność. Są to wg katalogów zamienniki następujących wahaczy, które w ePerze są wykreślone dla mojego VINu:
1 51835397 SWINGING ARM LH D12544 01 1 51835398 SWINGING ARM RH D12544 01
Przystąpiłem do wymiany, wszystko poszło gładko. Próbowałem odnaleźć numery na oryginalnych częściach. Ku mojemu zdziwieniu, zostały sfrezowane. Na prawym delikatnie, na lewym widać wyraźny ślad freza palcowego, który zebrał odlany numer. Tak więc nie wiem, co było oryginalnie. Czy ktoś wie, dlaczego tak jest? Skąd ten bałagan w katalogach?
Foto gdzie był numer i go nie ma. Na gumie od sworznia jest napis TRW, część na bank z pierwszego montażu.
Oo kolejny ktory urwal gwint/ukrecil sworzen. Niestety w poliftach jest to nagminne raz z racji tego ze sworzen jest cienszy niz w przedlifcie a dwa z racji materialu. Sworzen w polifcie jest hartowany powierzchiowo(dlatego jest czarny), sprawia to ze jest twardszy ale niestety mniej odporny na ukrecenie. Chcieli dobrze wyszło jak zwykle...
Co do katalogu zamiennikow jest w nich blad. Zmiana wahaczy byla w toku 2008.
Najprosciej sprawdzic to po vin. Zar939000072***** to polift
Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka
No następny, a Ty nadal sprzedajesz ludziom wahacze z używanymi i nie wiadomo ile razy dokręcanymi sworzniami, nie poczuwając się przy tym do odpowiedzialności.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10