Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Pisk przy wkręcaniu się na obroty

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Tak, wygląda na to, że przy kolektorze wydechowym. Starałem się sprawdzić skąd dobiega ten dźwięk, mocno się rozchodzi i jest ciężko dokładnie zlokalizować jego źródło, ale jestem niemal pewny, że pochodzi z przedniej strony silnika z prawej strony, tak samo jak i okopcenie.

  2. #12
    piotr89
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    Witam, z dnia na dzień pojawił się okropny pisk podczas wchodzenia na obroty. Film prezentuje problem: http://www.youtube.com/watch?v=Xm4LvHnwk8k
    Prawdopodobnie będzie to pasek alternatora. Pisk nie występuje podczas odpalania samochodu. Samochód pali normalnie, nie ma żadnych problemów. Piszczy głownie po naciśnięciu mocno pedału gazu, głównie piszczy w zakresie obrotów od 1500 do 3000, powyżej zdaje się ustępować. Tak samo piszczy na rozgrzanym silniku jak i na zimnym. Ponieważ musze koniecznie naprawić to przed piątkiem, bardzo proszę o potwierdzenie czy rzeczywiście będzie to ten pasek.
    Prosiłbym także o porady, czy operacja zmiany tego paska jest jakaś wybitnie skomplikowana czy powinienem sobie dać rade w garażu? Na co zwrócić uwagę? Na co uważać? Pasek kupie jak najszybciej, pierwszy lepszy jaki będzie dostępny. Może operacja nie jest szalenie droga do przeprowadzenia w ASO?

    Witam kolego. Mam golfa 4 i w zeszlym roku regenerowalem trubo. Zaraz po zalozeniu turbo mialem podobny pisk tak jak jest w przypadki Twojej slicznotki. Obawialem sie ze zle zrobili mi turbo ale okazalo sie uszczelka pod EGR w miejscu laczenia sie z kolektroem wydechowym byla juz do wymiany. Pierwszy raz jak wyciagnalem turbo nie wymienialem zadnych uszczelek. Za drogim razem kupilem juz wszyskie i ten dzwiek znikl. Mam nadzieje ze poge jakos tym postem. Najlepiej jakby druga osoba stala przy komorze silnika i wsluchiwala sie dokladnie zkad dochodzi ten pisk. Pozdrawiam i mam nadzieje ze niedlugo dolacze do rodziny ALFAHOLIKOW

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Też się jej przyjrzę, ale to już w poniedziałek, teraz wyjeżdżam odpocząć i Belli odpoczynek też się przyda. Pozdrawiam i dziękuję za porady, miłego weekendu! Po powrocie będę kontynuował tę historię. Też mam nadzieję, że do alfaholików dołączysz i moja przygoda Cię od tego nie odciągnie

  4. #14
    piotr89
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    Też się jej przyjrzę, ale to już w poniedziałek, teraz wyjeżdżam odpocząć i Belli odpoczynek też się przyda. Pozdrawiam i dziękuję za porady, miłego weekendu! Po powrocie będę kontynuował tę historię. Też mam nadzieję, że do alfaholików dołączysz i moja przygoda Cię od tego nie odciągnie
    Twoja odpowiedz napewno nie odciagnie mnie od Alfy 159 bo poprostu zakochalem sie w tym aucie. Kazdy mi mowi co ty robisz od mechanika nie wyjedziesz. Ale ja wiem co robie. Pozdrawiam wszystkich
    Ostatnio edytowane przez piotr89 ; 02-05-2013 o 21:45

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Urwana była szpilka w kolektorze wydechowym. Już przed rozebraniem samochodu było widać, że jej brakuje po prawej stronie. To okopcenie to tak jak stwierdzono poprzednio wina właśnie tej nieszczelności. Część szpilki oczywiście została wewnątrz, ale ta sprawa jest już ogarnięta. Przód samochodu oczywiście cały ściągnięty. Sam kolektor wykrzywiony jest o niemal 3mm i to uszczelka w tej szczelinie odgrywała tutaj rolę gwizdka.

    Jest chwilowo problem z zeszlifowaniem kolektora tak, by nie trzeba było rozbierać turbiny, która jest jakby z nim zintegrowana i uniemożliwia odpowiedni dostęp maszynie. Jest na oku jeden serwis, który być może da rade się tym zająć. Jak nie da rady, to turbina do rozkręcenia i wtedy można szlifować.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    ja to zrobiłem za 30 zł tez miałem to samo kupiłem głowice do wiertarki do wiercenia kątowego i bez demontażu rozwierciłem urwaną szpilkę i wkręciłem nową śrubę z szerszym gwintem i to bez gwintowania trzyma jak diabeł sołtysa do dziś wszystko zajęło mi 90 minut, myślę ze to przesada żeby brać się za planowanie kolektora ale pewnie zostanę za to zjechany
    Ostatnio edytowane przez CINEKX81 ; 20-10-2013 o 18:35

  7. #17
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    nie zostaniesz zjechany, Twój samochód i Twoja kasa, możesz sobie robic z nim co chcesz, zadaj sobie tylko jedno pytanie-dlaczego urwała sie szpilka?
    usunąłeś efekt, a nie przyczyne awarii.


    pzd.
    Ostatnio edytowane przez george11 ; 20-10-2013 o 18:58

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    dlaczego urwała sie szpilka?
    jakaś wada materiału tą co wkręciłem nie ma bata pęknąć, chyba nie chcesz powiedzieć ze tam powstaje takie ciśnienie ze rozrywa śruby
    Ostatnio edytowane przez CINEKX81 ; 20-10-2013 o 19:00

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał CINEKX81 Zobacz post
    jakaś wada materiału tą co wkręciłem nie ma bata pęknąć, chyba nie chcesz powiedzieć ze tam powstaje takie ciśnienie ze rozrywa śruby
    Moj kolektor byl wygiety na 4mm od prawidlowej plaszczyzny. Nie wiem jak mozna tego nie splanowac.

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    nie wiem na prawdę nie wiem, ale nie jest to możliwe żeby podciśnienie wygięło kolektor choć by o milimetr, 3 lata miałem wytrzymałość materiałów na studiach i na nich nie spałem i wiem przynajmniej w stopniu dostatecznym ile wytrzyma śruba do momentu zerwania jest to po prostu wada materiału wykorzystana do budowy śruby i multi wysoka temperatura ją załatwi a że to zerwie podciśnienie jest to praktycznie niemożliwe oczywiście to mój punkt widzenia i mogę się myli

Podobne wątki

  1. Pisk przy domykaniu drzwi
    Utworzone przez Mikas89 w dziale Kosmetyka
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-08-2015, 11:15
  2. pisk przy otwieraniu szyb tył
    Utworzone przez 1mmaattii w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-07-2015, 18:56
  3. świst rolki przy wkręcaniu się na obroty
    Utworzone przez kaczo w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-08-2010, 07:31
  4. [146] Pisk przy gwałtownym przyspieszaniu.
    Utworzone przez mnemesis w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-06-2009, 14:58
  5. [156] pisk przy rozruchu
    Utworzone przez Szef w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-12-2008, 09:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory