Strona 70 z 94 PierwszyPierwszy ... 20606162636465666768697071727374757677787980 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 691 do 700 z 936

Temat: usunięcie klap wirowych - wady i zalety

  1. #691
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTD-M
    Postów
    88

    Domyślnie

    Dzięki o to mi właśnie chodziło

    Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

  2. #692
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,552

    Domyślnie

    no raczej więcej to już ciężko byłoby napisać

  3. #693
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTD-M
    Postów
    88

    Domyślnie

    Sprawdziłem i mam wersje aluminiową. Czyli co ruszać to czy nie ?

  4. #694
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,552

    Domyślnie

    ale jaki masz silnik 16V czy 8V, bo na to nie raczyłeś odpowiedzieć . piszemy tylko o 16V. nawet jak masz 16V, to masz jeszce listwę i klapy, używane auta często mają to już pousuwane?

    aluminiowy nie grozi urwaniem klap, ale ma inne problemy z nimi związane - bo spada listwa i klapy są w losowych pozycjach (silnik może mniej poprawnie/efektywnie pracować) a dodatkowo rozszczelnia się na ośiach i ucieka część ciśnienia z dolotu co dodatkowo pogarsza działanie silnika. więc z różnych powodów ale i jeden i drugi trzeba zrobić, z tym że plastikowe w trybie pilnym a aluminiowe jak pasuje.

    wyjmowanie kolektora to zdjęcie paska rozrządu, jeśli termin się zbiliża to od razu robi się to z całym rozrządem, a jak nie to chociaż sprawdzić czy jest wszystko OK i jeśli tak to wymienić sam pasek, a jak nie to jednak wszystko.

  5. #695
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTD-M
    Postów
    88

    Domyślnie

    16V . Sęk w tym że robiłem rozrzad 20 dni temu więc dlatego rozważam sens ingerowania w te klapy teraz. Serwis który robił mi rozrząd nie zajmuje się wycinaniem klap.
    Więc póki działa to chyba nie będę się za to zabierał

  6. #696
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,552

    Domyślnie

    rozumiem że jesteś pewien że masz klapy jeszcze, bo jakoś nie odpisujesz w pełni, a że wiedzą jak narazie się nie popisałeś to Cię muszę sprawdzać.

    jeśli jednak masz ciągle klapy. kolektory kupuje się zaślepione a na wymianę oddaje się swój z klapami, albo jedzie do kogoś kto spawa aluminim żeby otwory zaspawał (klapki byś sobie sam wyjął), albo wywala się klapy/ośki, gwintuje otwory i na na kleju odpowiednim wkręca śruby albo kupuje się kolektor z np niektórych Alf 156 albo Fiatów Stilo albo jeszcze innych aut które miały silnik 16V ale bez tego wynalazku. tak naprawdę nie widzę powodu dla którego którymkolwiek sposobem obecy Twój mechanik Ci tego nie ogarnął - już zniechęca do korzystania z ich usług w przyszłości - widać tylko raz dwa wymienić i nic ponad nie robić (naprawa/przeróbki), a to potencjalnie podejście z wyciąganiem kasy z kieszeni niepotrzebnie. albo sam sobie to mogłeś zrobić. aż grzech nie zrobić z tym porządku przy wymianie rozrządu - teraz to musisz dać mechanikowi ok 300-400zł za samą robotę, bo właściwie to tyle prawie samo pracy co z wymianą rozrządu.

    jeśli listwa utrzymuje się na miejscu a wokół osiek nie masz mazi/olejistej substancji, to narazie jeździj. parę razy w roku rzuć okiem czy stan rzeczy się nie zmienił i jeśli się zmieni to weź się za klapy.

  7. #697
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jambo
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    wyspy
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD 16V -195HP
    Postów
    367

    Domyślnie

    Przecież nie ma potrzeby zdejmowania paska rozrządu przy wyjmowaniu kolektora.

  8. #698
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,552

    Domyślnie

    z tego co wiem to da sie z czesciowym zdjeciem paska, ale wielu mechanikow uwaza ze wiecej z tym kłopotu niz oszczednosci czasu i woli zdejmowac

  9. #699
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jambo
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    wyspy
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD 16V -195HP
    Postów
    367

    Domyślnie

    Da się bez zdejmowania, no plastikową osłone trzeba odkręcić , a potem należy zablokować koło pompy wysokiego ciśnienia poprzez wkręcenie do niej dwóch śrub (chyba m8)
    I tym sposobem możemy zdjąć pompę bez ruszania rozrządu .

    Tutaj widać o czym mowa :

  10. #700
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTD-M
    Postów
    88

    Domyślnie

    Nie wiem czy mam klapy czy nie. Mam ta alfe od niedawna. Rozrzad zrobilem a pozniej pomyślałem o klapach niestety...
    Z tego co widziałem to nie ma żadnych wycieków więc wezme sie za to jak pojawią się jakieś objawy.
    Skoro nie urywają sie w wersji aluminiowej to narazie nie ruszam.

Podobne wątki

  1. usunięcie klap wirowych
    Utworzone przez marcinsw w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 02-04-2017, 18:24
  2. usunięcie klap wirowych w Poznaniu?
    Utworzone przez qooba w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 12:34
  3. [159] Samodzielne usunięcie EGR, DPF i KLAP WIROWYCH
    Utworzone przez Freak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 10:40
  4. [159] Usunięcie klap wirowych Warszawa?
    Utworzone przez AlfRomeo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 10:33
  5. Usunięcie klap wirowych woj. lubelskie?
    Utworzone przez Cinekk1988 w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory