Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30
  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Wieliczka
    Auto
    W trakcie zmiany...
    Postów
    997

    Domyślnie Lekko ściąga po zmianie felg i założeniu nowych letnich opon

    Po założeniu jakiś czas temu felg z letnimi, nowymi oponami, przy prędkościach autostradowych 120-160 km/h, po puszczeniu kierownicy, samochód leciutko ściąga w prawo. Opony są całkowicie nowe, kierunkowe (o ile to ma znaczenie). Felgi wyważone przed założeniem. Niedługo po założeniu testowałem na obwodnicy i nie ściągało w ogóle. Ostatnio, może tydzień temu zauważyłem, że lekko ciągnie. Jest to naprawdę minimalnie, ale jednak.

    Pytanie: co to może być ?
    - wadliwe opony ?
    - zbieżność ?
    - geometria ?
    - zużyty element zawieszenia ?
    Nie mam pojęcia, nie znam się na tym.

    Dodam, że na felgach z oponami zimowymi, po puszczeniu kierownicy, samochód nie zbaczał z kursu.


    › Więcej...: Lekko ściąga po zmianie felg i założeniu nowych letnich opon
    Ostatnio edytowane przez mariuszoles ; 24-05-2013 o 14:44

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar wit_maj
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Stelvio 2.0 TB, Brera 2.4 jtdm Q-Tronic, 159 1.9 jtdm Q-Tronic, GTV 2.0 T.Spark
    Postów
    182

    Domyślnie

    Hej.

    Ale kierownicą Ci leciutko sam skręca czy musisz mieć o kilka stopni kierownicę w lewo bądź w prawo aby jechać idealnie prosto?
    Jeśli to drugie to zrób geometrię, powinno pomóc, ja tak miałem po zmianie opon z letnich na nowe letnie.
    Zrobiłem geometrię i wszystko cacy.
    Jeśli ten pierwszy problem to niech się wypowiedzą znający lepiej ten temat koledzy.

    Pozdro

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Wieliczka
    Auto
    W trakcie zmiany...
    Postów
    997

    Domyślnie

    Kierownica sama nie skręca - pozostaje w pozycji idealnie prostej a auto jest ściągane w prawo. Żeby jechać idealnie prosto muszę minimalnie kontrować kierownicą w lewo.


    Jeżeli to geometria, to czy mogą się zmienić "sama z siebie" ? Od założenia nowych opon z felgami nie uderzyłem nigdzie autem, nie wjeżdżałem na krawężniki, itp. ?
    Ostatnio edytowane przez mariuszoles ; 24-05-2013 o 19:07

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar wit_maj
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Stelvio 2.0 TB, Brera 2.4 jtdm Q-Tronic, 159 1.9 jtdm Q-Tronic, GTV 2.0 T.Spark
    Postów
    182

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszoles Zobacz post
    Od założenia nowych opon z felgami nie uderzyłem nigdzie autem, nie wjeżdżałem na krawężniki, itp. ?
    Ja też nie, a geometria jednak "uciekła" podczas wymiany opon. Te poprzednie mogły mieć trochę inaczej zużyty bieżnik i już minimalnie inna będzie geometria.
    Miałem taki problem, że jak kierownica była idealnie prosto to autko lekko ściągało w lewo.
    Dopiero jak kierownice ustawiłem pod leciutkim kątem w prawo to jechałem idealnie prosto. Więc musiałem lekko kontrować, z czego wynika, że to ten sam problem co Twój.

    Proponowałbym zajechać na geometrie przodu i tyłu (w porządnym serwisie kosztuje około 100zł), mnie pomogło

    Pozdro

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Wieliczka
    Auto
    W trakcie zmiany...
    Postów
    997

    Domyślnie

    To w takim razie chyba tak zrobię Dzięki serdeczne za pomoc !

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,418

    Domyślnie

    Wystarczy minimalnie "rozjechana" zbieżność i przy szerszych oponach niż miałeś wcześniej efekt ten będzie jeszcze większy. Wyważone masz pewnie dobrze wyważone bo pisałbyś też o wibracjach na kierownicy.
    Sprawdź jeszcze ciśnienie powietrza w oponach (wszystkich 4). Ewentualnie upuść, bądź dopompuj, gdyż z reguły oponiaże olewają ten temat i pompują za dużo.

    Z ciekawości jakie miałeś wczesniej opony, że nie było tego efektu? Możliwe, że nie zauważyłeś?
    Kupię Lancia Y 1.2 - ze zdrową podłogą.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Wieliczka
    Auto
    W trakcie zmiany...
    Postów
    997

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Wystarczy minimalnie "rozjechana" zbieżność i przy szerszych oponach niż miałeś wcześniej efekt ten będzie jeszcze większy. Wyważone masz pewnie dobrze wyważone bo pisałbyś też o wibracjach na kierownicy.
    Sprawdź jeszcze ciśnienie powietrza w oponach (wszystkich 4). Ewentualnie upuść, bądź dopompuj, gdyż z reguły oponiaże olewają ten temat i pompują za dużo.

    Z ciekawości jakie miałeś wczesniej opony, że nie było tego efektu? Możliwe, że nie zauważyłeś?
    Koła zimowe mam w rozmiarze 205/60/R16, natomiast letnie w rozmiarze 225/45/R18 dlatego może być tak jak mówisz. Wibracji faktycznie nie ma, co wskazuje że koła są dobrze wyważone. Co do powietrza sprawdzałem to już. We wszystkich kołach ciśnienie mam dokładnie takie samo, czyli 2,7.

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar wit_maj
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Stelvio 2.0 TB, Brera 2.4 jtdm Q-Tronic, 159 1.9 jtdm Q-Tronic, GTV 2.0 T.Spark
    Postów
    182

    Domyślnie

    I jak tam Twój problem? Rozwiązany?

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Wieliczka
    Auto
    W trakcie zmiany...
    Postów
    997

    Domyślnie

    Pracuję nad tym Auto dzisiaj pojechało do mechanika na geometrię. Próbowałem wcześniej we własnym zakresie przełożyć tylne prawe koło z przednim prawym kołem ale praktycznie nic to nie dało. Może jest ciut lepiej, ale nie jestem przekonany, czy to nie autosugestia . Ostatecznie opony pójdą do reklamacji, jak się okaże że geometria jest w porządku. Sprawdzałem ostatnio zawieszenie i wszystko jest w jak najlepszym porządku - żadnych luzów, więc nie tam leży przyczyna.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Wieliczka
    Auto
    W trakcie zmiany...
    Postów
    997

    Domyślnie

    Dziwna sprawa... Zaczynając od opon - przełożyłem najpierw prawe przednie koło z prawym tylnym i generalnie to samo - dalej ściąga leciutko w prawo. Potem pojechałem do warsztatu oponiarskiego, zrzucili mi z przednich kół opony, założyli w drugą stronę (kierunkowe) i zamienili miejscami. Dalej to samo - leciutko ściąga w prawo. Pojechałem na testy zawieszenia - żadnych luzów, wszystko idealnie. Dzisiaj pojechałem na geometrię komputerową - wszystko idealnie ustawione, nie było nawet co ruszać Postanowiłem, że zrezygnuję z dalszej zabawy i pogodzę się z tym lekkim ściąganiem

Podobne wątki

  1. Auto ściąga - nie wina opon
    Utworzone przez Arbeldes w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-06-2015, 11:43
  2. PIRELLI P6 185 65 R15 88H komplet opon letnich
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2014, 09:28
  3. Wymiana opon letnich - pytania
    Utworzone przez sebastian-wro w dziale Hyde Park
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-11-2013, 09:38
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-08-2012, 09:57
  5. Wybór opon letnich
    Utworzone przez patryk_wey w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 22:21

po zalozeniu nowych opon sciaga

alfa 159 sciaga w lewo po zbieznosci

sciaga po zmianie opon

po zalozeniu letnich samochod

szersza opona ciagnie w druga strone w zakrecie

sciaga po zalozeniu zimowek

zmiany po zalozeniu alufelg

po zalozeniu nowych opon auto sciaga

po geometrii sciaga alfa

pi zmianie alufelg sciaga

zmiana alufelg samo skreca

na nowych oponach sciaga w prawo

po wymianie felg auto delikatnie sciaga w prawo

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory