Samo-poziomowanie i spryski

Auto
Focus MK3 FL 1.5 TDCI, 159 1.8 FL
Witam.
Byłem na przeglądzie i pracownik powiedział mi że nie muszę mieć samo poziomowanie się świateł i spryski a że ich nie miałem to .......

Jak to jest z tym Samo poziomowaniem się lamp w Xenonach ? Czy jest to wymagane? i czy 166 ma takie coś fabrycznie .. ?

Bo u mnie są lampy soczewkowe ale regulacje świateł wykonuje się ręcznie pokrętłem ( ten obok regulacji natężenia oświetlenia zegarów) Wydaje mi się że musiały być tu wcześniej zamontowane zwykłe światła i poprzedni właściciel wsadził same reflektory pod xenon.

i czy robił ktoś może spryski świateł że tak powiem "nieoryginalnie" ? Jeśli tak to jak takie coś w ogóle zrobić .. ?

Zaznaczam że jestem w tych sprawach zielony więc proszę o wyrozumiałość :)

I czy tak wygląda lampa xenonowa ?
attachment.php

Załączniki

• P1010072.JPG
    P1010072.JPG
    110.6 KB · Wyświetleń: 357
Byłem na przeglądzie i pracownik powiedział mi że nie muszę mieć samo poziomowanie się świateł i spryski a że ich nie miałem to .......

Pierwszy raz słyszę coś takiego! IMO to jakieś bzdury są.
Generalnie w 166 były TYLKO lampy soczewkowe. Zwykłe lub xenony. Różnią się tym, że xenony miały spryski i samopoziomowanie. I nie miały regulacji wysokości z kabiny. Jeżeli masz xenony u siebie, to jest to jakaś doróbka. Albo HID, albo same lampy od wersji xenon (mało prawdopodobne).
Same spryski możesz sobie zamontować. Na allegro masz zestawy typu zbiornik z pompką, przewody i dysze. Do tego kupujesz najlepiej ori spryskiwacze (dobrze spasują się ze zderzakiem) i montujesz. Jest tylko jeden problem: znalezienie miejsca pod maską na ten zbiornik ;)
Całość podłączasz gdzie chcesz, czyli albo pod spryskiwacz szyby, albo pod jakiś osobny przycisk.

Masz zwykłe halogenowe lampy soczewkowe to nie potrzeba spryskiwaczy i poziomowania. Ksenonowe potrzebują.