Wszystko fajnie z tym PU. Tylko pytanie. Jeśli polowa zawiasu będzie na tych tulejach to nie zrobi się zbyt twardo?
Wszystko fajnie z tym PU. Tylko pytanie. Jeśli polowa zawiasu będzie na tych tulejach to nie zrobi się zbyt twardo?
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
Jakaś firma regenerująca wahacze wprasowuje w tylny wahacz zamiast tulei wahliwej zwykłą pływającą z Cinquecento na siatce metalowej, niby kolega co tam wahacz oddawał sobie chwali. Jest o tym w którymś podwieszonym temacie o zawieszeniu. A chcąc komfort to tulejek PU chyba nie ma sensu stosować. Na autostradzie się to sprawdzi, będzie szła jak po sznurku. Ale na dołkach może łupać, i jak niektórzy piszą, skrzypieć.
Ostatnio edytowane przez starykot ; 20-09-2014 o 09:28
masz gdzies namiar na te firme ?
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
Już podjąłem decyzję.. Te w belkę wprasuję od opla co wyjdzie mnie +/- 120zł za 4 tuleje
Natomiast co z wahaczami dolnymi ? Byłem jeszcze raz na szarpakach i od razu napisali mi co jest do wymiany...
Do wahacza tuleje od czegoś innego pasują?
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
Do wahaczy dolnych kup tedgumy, najtaniej na allegro ma je arekautko. Nie ma co cudować i wybrzydzać, te tuleje są bardzo dobrze wykonane, trzymają wymiary, nie ma żadnego problemu z ich wprasowaniem i późniejszym montażem do samochodu. Wytrzymują po polskich drogach spokojnie 30 tyś. km. Na forum jest sporo negatywnych opinii ale są to wypowiedzi sprzed paru lat, obecnie tedgum je wzmocnił.
Fakt, są te tedgumy, ktoś już to zakładał i pisał że rozleciało się totot po kilku tysiącach kilometrów, i że bez tokarza się nie obeszło, bo miały za dużą średnicę. Może jakość się poprawiła, jeśli tak to dobrze.
Ciekawe jest to co piszesz, bo u mnie przednie na dolnych wahaczach wytrzymały całe 7k km / 1,5 roku i się rozleciały. Zanim się zorientowałem to rozpier.. mi resztę zawiasu z amorkami na czele.
Co do stwierdzenia że zawias na kilku tulejach PU jest za sztywny to wszystko zależy które wsadzimy. Ja zakładałem czerwone, czyli zbliżone twardością do gumy i nie ma problemu.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
To co niby mam do wymiany to tuleja wahacza poprzecznego 33zł tedgum, potem tuleja wahacza dolnego - 110zł (to jest ta od belki ?) i tuleja kołyski tył 96zł.
idzie te ceny jakoś "zminimalizowac" czy nie da rady ?
Znajdę kogoś z presą i sprasuje na tych od opla![]()
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
Demontowałem dolny wahacz po przebiegu 30tyś km i tuleje tedgum, te na dłuższym ramieniu były jak nowe. Na pewno były dociągane pod obciążeniem gdy samochód stał na kołach?
A już twierdzenie, że zużyte tuleje rozwaliły amortyzatory jest kompletnie nierealne, to żużytu amortyzator przyśpiesza degradacje pozostałej części zawieszenie, nie na odwrót.
KaaC, poczytaj jeszcze dużo ze zrozumieniem na temat budowy tylnego zawieszenia w 166, bo kompletnie nie wiadomo o co ci chodzi.
Ostatnio edytowane przez Dominik2 ; 20-09-2014 o 16:37