Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Układ hamulcowy. Przebieg przewodów. Pytanie o "schemat".

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Question Układ hamulcowy. Przebieg przewodów. Pytanie o "schemat".

    Witam wszystkich.

    Proszę o krótki opis, bądź wskazanie tematu na forum (nie znalazłem niczego podobnego). Pytanie dotyczy układu hamulcowego. Jak mniej więcej wygląda droga płynu hamulcowego od zbiorniczka do cylinderków?

    Miałem dziś niemiłą przygodę:
    Po ok. 1 km podróży okazało się, że hamulców brak. Szczęśliwie przy minimalnej prędkości. Pedał stał się miękki i wlazł w podłogę bez efektu hamowania. Odstawiłem auto na parking z pomocą holownika. Oględziny nocne dały mi tyle, że stwierdziłem wyciek płynu w okolicy zbiorniczka/pompy, ale nie widziałem dokładnie.

    Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej, zanim to rozbiorę, bo może mógłbym nabyć od razu jakieś produkty: na pewno płyn hamulcowy, ale może przewody elastyczne, bądź jakieś złączki?

    Będę wdzięczny za krótkie objaśnienie, co tam znajdę.

    Pozdrawiam oczywiście! :-)

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    I tak musisz zlokalizować wyciek. Nie będziesz przecież od razu kupować wszystkich przewodów. A i tak kupienie oryginałów już pogiętych będzie trudne/drogie albo nawet niewykonalne. Pozostaje Ci kupić elastyczne. W sklepach motoryzacyjnych z łatwością i za niewielkie pieniądze kupisz przewody miedziane już z zarobionymi typowymi końcówkami. Kwestia zmierzenia od złącza do złącza ile potrzebujesz (pi x drzwi) i zakup. Kupujesz zawsze trochę więcej bo możesz sobie gdzieś podwinąć czy zawinąć w razie potrzeby.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Nie będziesz przecież od razu kupować wszystkich przewodów.
    Pewnie, że nie!

    Bardziej zastanawia mnie, co tam znajdę pod maską, bo choć ostatnio robiłem sobie pompę sprzęgła, to nie przyjrzałem się szczegółom hamulcowym. Samochód stoi na parkingu pod pracą, więc mógłbym się lepiej przygotować, zabierając jakieś nietypowe narzędzia, czy coś - stąd moje pytanie.



    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    W sklepach motoryzacyjnych z łatwością i za niewielkie pieniądze kupisz przewody miedziane już z zarobionymi typowymi końcówkami.
    O! A to dla mnie cenna wskazówka. Dzięki. Bo przeglądając wstępnie allegro i sklepy wczoraj, widziałem przewody miedziane "na metry" i zastanawiałem się, co z końcówkami.

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Kupuje się gotowe, mają dużo do wyboru, chyba nawet co 10cm. Łatwo się to układa nawet w trudno dostępnych miejscach. A jak Ci zostanie to robisz gdzieś ślimaka i już. Z pompy jak dobrze pamiętam wychodzą stalowe ale jakoś nie chce mi się wierzyć że to tam wyciekło. Pewnie coś na podwoziu.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    166 3.0 automat 2004.
    Postów
    45

    Domyślnie

    Mi kiedyś (za czasów preAlfa) trachnął właśnie miedziany przewód, elastyczny obok był cały, miedziany pękł - nie był uszkodzony mechanicznie.

    Dobrze,ze tobie przy małej prędkości. Mi na trasie przy hamowaniu przed ciężarówką, która wymusiła pierwszeństwo...

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie

    Stary. Nic mi nie mów. Jak wysiadłem i przemyślałem kwestię, to dopiero wtedy dotarło do mnie, że równie dobrze mogło braknąć hamulców przy 140 km/h na autostradzie... Nogi miękną.

    Co by tam nie było pęknięte - wymieniam wszystkie te przewody w najbliższym czasie. Biorąc pod uwagę wiek auta, to już jakiś czas temu powinienem to zrobić dla świętego spokoju i bezpieczeństwa.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie

    Okej. Udało się. Namierzyłem wyciek. Jednak myliłem się co do lokalizacji - źle oszacowałem miejsce z plamą płynu. Pęknięty jest wężyk elastyczny.

    I teraz pytanie kolejne: czy ja posiadam ESP? Jak mogę to sprawdzić? Znalazłem wątek na forum, ale dotyczył 156 i młodszej, a co ze 166 z 2001 roku? Oczywiście mam przycisk do odłączania TCS, ale co do obecności ESP nie jestem pewien. A takie pytanie zadał mi sprzedawca przewodów hamulcowych: jest ESP? bez ESP?

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jeżeli nie masz na tarczy prędkościomierza kółka z wykrzyknikiem (świeci się na pomarańczowo, zobacz sobie na liczniku FL -> instrukcja) to masz tylko podstawowy system. Czy ASR czy TCS to subtelna różnica. ESP to system stabilizacji toru jazdy i w alfie nazywał się VCD. A to miały polifty i część przedliftów cf3.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sapo Zobacz post
    Okej. Udało się. Namierzyłem wyciek. Jednak myliłem się co do lokalizacji - źle oszacowałem miejsce z plamą płynu. Pęknięty jest wężyk elastyczny.

    I teraz pytanie kolejne: czy ja posiadam ESP? Jak mogę to sprawdzić? Znalazłem wątek na forum, ale dotyczył 156 i młodszej, a co ze 166 z 2001 roku? Oczywiście mam przycisk do odłączania TCS, ale co do obecności ESP nie jestem pewien. A takie pytanie zadał mi sprzedawca przewodów hamulcowych: jest ESP? bez ESP?
    Jaki wężyk elastyczny (ze zbiorniczka płynu do pompy hamulcowej lub do pompy sprzęgła) i co to ma wspólnego z kontrolą trakcji?

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie

    Marek, kółka z wykrzyknikiem (pomarańczowego) to nie widzę. Dla pewności wykonałem kilka fotografii - może pomógłbyś mi zinterpretować ew. obecność ESP.

    Liczniki bez kontrolek:


    Liczniki z kontrolkami:


    Przewód elastyczny widok z jednej strony:


    Przewód elastyczny widok z drugiej strony:


    Pompa ABS (tak się to nazywa fachowo?) widok pierwszy:


    Pompa ABS widok drugi:


    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    Jaki wężyk elastyczny (ze zbiorniczka płynu do pompy hamulcowej lub do pompy sprzęgła) i co to ma wspólnego z kontrolą trakcji?
    Nie, nie! Chodzi o przewód hamulcowy elastyczny biegnący od przewodu sztywnego do zacisku w kole.

    A wspólnego ma tyle, że są dwa rodzaje tych przewodów w sklepach: dla samochodów z ESP i dla samochodów bez ESP.
    Ostatnio edytowane przez Sapo ; 29-01-2015 o 16:20 Powód: literówka

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-04-2012, 10:55
  2. [MiTo] Kolejny problem - płyn hamulcowy "brake fluid level infused..."
    Utworzone przez Jola w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-02-2012, 22:13
  3. [156] Jak przeczyścic układ chłodniczy z "kiślu" ?
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 13:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory