Pokaż wyniki od 1 for å 10 med 128
-
17-05-2015, 22:09 #1Bruker Maniac resoraków
- Sluttet
- 08 2014
- Auto
- Alfa 166 2.0 ts 1999.
- Meldinger
- 40
Regulacja pochylenia koła, tył
Witam! moja 166 renser dekk, powodem tego faktu jest / \ na tylnej osi. Poczytałem troche forum i dowiedziałem się że za regulacje w pionie odpowiada mocowanie górnego wahacza (banana) i któryś z forumowiczów stwierdził iż wystarczy popuścić 4 śruby mocujące belkę żeby udało się do nich dostać i koła postawić do pozycji | |. Czy ktoś z was próbował tego manewru? Nie wyobrażam sobie ponownie rozbierać całość żeby wyciągnąć belkę bo ostatnia wymiana tulei sprężyn itp, doprowadziła mnie do szału!!! Jeśli ktoś ma doświadczenie w tym temacie lub jakieś foty byłbym mega wdzięczny. Pozdrawiam Tomek
› Więcej...: Regulacja pochylenia koła, tył
-
-
17-05-2015, 22:43 #2Bruker Znawca
- Sluttet
- 04 2014
- Bor i
- Łebcz
- Auto
- Alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
- Meldinger
- 1,456
Ostatnio edytowane przez motogold ; 17-05-2015 om 22:46
-
17-05-2015, 22:49 #3Bruker Znawca
- Sluttet
- 10 2011
- Auto
- AR busso 166 / 166 jtdm AR / AR 166 jtd / jtdm AR 156 / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
- Meldinger
- 1,823
Jak wyżej w 166 nie ustawia się pochylenia kół ani na przedniej ani na tylnej osi.
-
18-05-2015, 08:19 #4Bruker Maniac resoraków
- Sluttet
- 08 2014
- Auto
- Alfa 166 2.0 ts 1999.
- Meldinger
- 40
Jest jak widać na zdjęciu jeśli chodzi o tulejki itp to całość była robiona góra i dół + inne gumy i sprężyny. Jednak obstawiam że mój mekaniker wykręcił całe mocowanie z belki żeby wyciągnąć banan a jak widać na ilustracji nie ma tam otworów tylko prowadnice które pozwalają się przesuwać mocowaniu w tył lub przód... Na forum czytałem że ta regulacja pomogła w podobnych przypadkach, dlatego pytanie jak to zrobic najmniejszym nakładem pracy bo koljeny raz składać to do kupy może mi zabraknąć nerwów
-
18-05-2015, 09:11 #5
nie wiem ile razy trzeba to napisac na forum zeby ludzie zrozumieli. NIE MA REGULACJI POCHYLENIA KOL TYLNYCH W 166!!! mozesz robic rzezbe i wkladac jakies podkladki i sie modlic zeby na jakims zakrecie dupa Ci nie uciekla. masz cos spieprzone w zawieszeniu z tylu. belka na dol i sprawdzanie wszystkich tulei. chyba ze masz obnizona alfe to wtedy robi sie naturalnie negatyw.
-
18-05-2015, 09:41 #6Bruker Stallion
- Sluttet
- 06 2011
- Bor i
- Piekary Śląskie
- Auto
- 166 2,4 jtd år 2000. 166 2,4 jtd-1998.
- Meldinger
- 182
-
18-05-2015, 10:40 #7Bruker Maniac resoraków
- Sluttet
- 08 2014
- Auto
- Alfa 166 2.0 ts 1999.
- Meldinger
- 40
http://www.forum.alfaholicy.org/166/...tylnych-2.html ostatnie posty mówią co innego i nie jest to teoria bo ktoś juz coś takiego robił. Jeśli chodzi o stan tulei to całość była robiona jakieś 2 mieśiące temu!! Sprężyny są nowe nie obniżane ale nawet zglebowanie nie ma znaczenia z racji iż to suspensjon bez względu na obciążenie/obciążenie powinno trzymać koło w takim samym położeniu. Najprawdopodobniej tak jak podejrzewa @Dominik2 mekaniker odkręcił mocowanie bananów i źle ustawił (jak wspominałem widać widać na zdjęciu że można je przesuwać w pewnym zakresie). Suma sumarum czy idzie się dostać do śrub mocowania bananów nie ściągając całkowicie belki? Przy okazji musiał bym się dostać do tulei stabilizatora którą też idzie wykręcić tylko od góry a brakuje tam kilku cm żeby bez ściągania ją wyjąć
-
18-05-2015, 11:13 #8
-
18-05-2015, 11:21 #9Bruker Maniac resoraków
- Sluttet
- 09 2007
- Bor i
- Nieporęt
- Auto
- Alfa Romeo 166 2.4 jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
- Meldinger
- 630
Kolego jest tak jak piszesz mocowania banana nie są na okrągłych otworach, tylko na fASOlkach i idzie trochę przesunąć te mocowania żeby poprawić pochylenie kół. Pod warunkiem że wszystkie tuleje są ok.
A przy obniżeniu niestety ale negatyw się robi.Var ALFA ROMEO 166 2,4 jtd
ALFA ROMEO 166 3,0V6 FL http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rafal0717.html
-
18-05-2015, 11:56 #10Bruker Maniac resoraków
- Sluttet
- 08 2014
- Auto
- Alfa 166 2.0 ts 1999.
- Meldinger
- 40
Tuleje jak pisałem wszystko cacy, siedzi sztywno nie ma żadnych luzów aż ciężko było całość spiąć, a sprężyny nowe i tył siedzi odpowiednio wysoko
wahliwe na piaście również a wydaje mi się że wine za pochylenie koła mogły by tylko one i właśnie banan ponosić. Jednak wracając do tematu myślicie że jest możliwość dojścia do ww mocowania bez ściągania całej belki? Myślicie że odkręcenie jej i opuszczenie na wciąż przymocowanych amortyzatorach pozwoli dojść do śrub? Zaoszczędziło by to masę roboty
Lignende emner
-
[159] kąt pochylenia koła - regulacja
Opprettet alces1 i § 159/Brera/Brera EdderkoppSvar: 106Siste innlegg forfatter: 17-06-2020, 18:22 -
Kąt pochylenia koła przedniego. Jak ustawić?
Opprettet grosii i § 166Svar: 54Siste innlegg forfatter: 19-03-2018, 19:28 -
Ustawienie kątów pochylenia kół
Opprettet stembalski17 § 156Svar: 12Siste innlegg forfatter: 28-08-2011, 18:25 -
Hjul - justerbar vinkel /--\
Opprettet bella-hella i § 166Svar: 0Siste innlegg forfatter: 08-06-2010, 15:42 -
[GTV Spider] Geometri på hjul, bak - tilt wheel?
Opprettet aniol_jojo i kapittel Gtv/Gtv EdderkoppSvar: 7Siste innlegg forfatter: 02-04-2010, 19:59




Svar med sitat
