Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38

Temat: Wentylator chłodnicy nie załącza się

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Czyściłem wtyki złączy wentylatora - nic nie dało. Odpiąłem czujnik temp. na włączonym silniku - wentylator nie wystartował. Sprawdziłem temat w elearn.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtyczki 166.png
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	34.2 KB
ID:	194559

    Wiem gdzie znajduje się moduł B3 - w nadkolu, wiem że jest tam konektor B3B którego piny 1 , 2 i 3 odpowiadają za czujnik temperatury. Wiem że dalej ten sygnał idzie do kostki D4 i dalej do komputera M10.

    moje pytanie brzmi .... gdzie znajduje się kostka D4 : w podszybiu, za ścianą gordziową pomiędzy silnikiem a podszybiem a czy pod deską rozdzielczą od strony wnętrza auta. Będę bardzo wdzięczny za pomoc w temacie lokalizacji wtyczki D4.

    Dla przypomnienia:

    - wentylatory włączają się gdy załączę klimę i czujnik ciśnienia odnotuje wzrost uruchamiając wentylator chłodnicy,
    - wentylatory włączają się gdy zarzucę wtest wentylatorów bieg 1 i 2 w MES/FES/AlfaOBD.
    - wentylatory nie włączają się gdy temperatura silnika przekroczy 100 - 110 stopni,
    - ECU odczytuje temperaturę poprawnie,
    - temperatura jest poprawnie odczytywana na desce rozdzielczej,
    - mam nowy czujnik temperatury,
    - podmieniałem ECU wraz z pastylką immo w celu wyeliminowania niesprawności ECU - jest tak samo.

    Wiosna za rogiem i auto będzie mi się gotować w korkach więc ponownie proszę o pomoc. Gdzie znajduje się wtyczka D4 na załączonym schemacie. Macie jeszcze jakieś pomysły ?



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  2. #12
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Opornik przy chłodnicy wymieniłeś na właściwy ? bo są różne rodzaje. Jesli tak to sprawdz wtyczke idącą do opornika tam są dwie wsuwki które potrafią nie łączyć i kolejna wtyczka idąca do czujnika temperatury 3 kabelki potrafią sie poluzować w kostce i wkładając kostkę do czujnika może nie łączyć, pomaga tylko wymiana wtyku...

  3. #13
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał bussoholik Zobacz post
    Czyściłem wtyki złączy wentylatora - nic nie dało. Odpiąłem czujnik temp. na włączonym silniku - wentylator nie wystartował. Sprawdziłem temat w elearn.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtyczki 166.png
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	34.2 KB
ID:	194559

    Wiem gdzie znajduje się moduł B3 - w nadkolu, wiem że jest tam konektor B3B którego piny 1 , 2 i 3 odpowiadają za czujnik temperatury. Wiem że dalej ten sygnał idzie do kostki D4 i dalej do komputera M10.

    moje pytanie brzmi .... gdzie znajduje się kostka D4 : w podszybiu, za ścianą gordziową pomiędzy silnikiem a podszybiem a czy pod deską rozdzielczą od strony wnętrza auta. Będę bardzo wdzięczny za pomoc w temacie lokalizacji wtyczki D4.

    Dla przypomnienia:

    - wentylatory włączają się gdy załączę klimę i czujnik ciśnienia odnotuje wzrost uruchamiając wentylator chłodnicy,
    - wentylatory włączają się gdy zarzucę wtest wentylatorów bieg 1 i 2 w MES/FES/AlfaOBD.
    - wentylatory nie włączają się gdy temperatura silnika przekroczy 100 - 110 stopni,
    - ECU odczytuje temperaturę poprawnie,
    - temperatura jest poprawnie odczytywana na desce rozdzielczej,
    - mam nowy czujnik temperatury,
    - podmieniałem ECU wraz z pastylką immo w celu wyeliminowania niesprawności ECU - jest tak samo.

    Wiosna za rogiem i auto będzie mi się gotować w korkach więc ponownie proszę o pomoc. Gdzie znajduje się wtyczka D4 na załączonym schemacie. Macie jeszcze jakieś pomysły ?
    Kolego, skoro test biegu 1,2 wentylatora w MES jest prawidłowo wykonywany to nie masz co szukać w połączeniach (przecież ten test wykonywany jest za pośrednictwem ECU),
    odczytuj temperaturę silnika rejestrowaną przez ECU za pomocą MES (nie sugeruj się wskaźnikiem na desce) - ECU winien włączyć 1 bieg przy ok. 100 stopniach.
    Jeśli temp. rejestrowana przez ECU jest niewłaściwa (zaniża odczyt) a czujnik jest dobry (wystarczy zmierzyć wartość oporności) - to dopiero szukaj po przewodach.
    Złącze D4 jak dobrze pamiętam - jest pod kierownicą za tą zieloną skrzynką świateł.
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 18-03-2016 o 07:46

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar SlaSH7
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Oleśnica
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 v6 24v + LPG
    Postów
    121

    Domyślnie

    Witam. Nie chcę zakładać nowego wątku, a mam prawie taki sam problem. W styczniu malowalem pokrywy zaworów oraz wymieniłem nagrzewnice a także chłodnice. Teraz mam problem taki że mi w ogóle nie chce się odpalić 1 bieg. W fesie test zalicza tylko 2 bieg. Sprawdziłem bezpiecznik i przekaźnik wymieniłem jak narazie. Robiąc test słychać pykniecie przekaźnika ale wentylator ani drgnie. Narazie chłodno jest to ok ale przyjdą cieplejsze dni to wolę się nie zagotować
    Sprzedam części Alfa Romeo 166. Napisz, może mam tego czego szukasz

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Cytat Napisał SlaSH7 Zobacz post
    Witam. Nie chcę zakładać nowego wątku, a mam prawie taki sam problem. W styczniu malowalem pokrywy zaworów oraz wymieniłem nagrzewnice a także chłodnice. Teraz mam problem taki że mi w ogóle nie chce się odpalić 1 bieg. W fesie test zalicza tylko 2 bieg. Sprawdziłem bezpiecznik i przekaźnik wymieniłem jak narazie. Robiąc test słychać pykniecie przekaźnika ale wentylator ani drgnie. Narazie chłodno jest to ok ale przyjdą cieplejsze dni to wolę się nie zagotować
    Sprawdź opornik wentylatora. W moim przypadku to on był winowajcą braku 1 biegu.

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar SlaSH7
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Oleśnica
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 v6 24v + LPG
    Postów
    121

    Domyślnie

    Cytat Napisał criss2007 Zobacz post
    Sprawdź opornik wentylatora. W moim przypadku to on był winowajcą braku 1 biegu.
    Ok. Wymienię na nowy, ale Jak to nie pomoze to co dalej może być ?
    Sprzedam części Alfa Romeo 166. Napisz, może mam tego czego szukasz

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    nie wymieniaj od razu, tylko najpierw sprawdź. Zmostkuj opornik kawałkiem drutu i zobacz czy przejdzie test.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Jaka jest temp załączenia 1 biegu wentylatora chłodnicy i 2 biegu wentylatora chłodnicy ?



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Problem rozwiązany. Przeczyściłem wszystkie złącza Kontakt sprayem i IPA od ECU aż do czujnika temp. i sterowania wentylatorami (wtyczka D4, puszka przekaźników w nadkolu itd). Bieg nr 1 załącza się przy 97-98 stopniach, bieg nr 2 przy 102 stopniach.

    Załączenie wentylatora można sprawdzić bez podnoszenia maski, AlfaOBD ma odczyt bieżącego stanu ECU, są tam informacje na temat załączenia wentylatora i prędkości.



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    Bussoholik własnie przy tej temperaturze powinien się włączać wentylator gdzie znalazłeś że powinien przy 92 ?

Podobne wątki

  1. Po włączeniu klimy nie załącza się wentylator
    Utworzone przez tomczi85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-04-2015, 19:49
  2. Wentylator nawiewu - czasem się nie załącza
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-05-2012, 09:31
  3. Wentylator chłodnicy sam się załącza
    Utworzone przez drobiazdzek w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 04-05-2012, 14:23
  4. Wentylator chłodnicy często się załącza
    Utworzone przez LIHY72 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-03-2012, 19:29
  5. Wentylator chlodnicy nie załącza sie
    Utworzone przez Gargamel2007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 09-06-2007, 23:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory