Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Problemów ciąg dalszy...czy to wina sterownika silnika?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie Problemów ciąg dalszy...czy to wina sterownika silnika?

    Siema
    Panowie może Wy coś poradzicie bo od dłuższego czasu walczę z tym g**nem a poprawy nie widać.
    Auto stalo u mechaniora przez 3tyg ost. Pod lupę brali właśnie sterownik silnika. Wymienili dolna wtyczkę bo była pęknięta i nie dociskała. Znaleźli gdzieś na sterowniku zimny lut po czym złożyli wszystko i pow ze teraz powinno chodzic-ch**ja!!

    Na gazie jedzie normalnie za to na PB wariuje dalej. Mocy brak, drgania w kabinie przy dodawaniu gazu itp.

    Wczoraj robiłem reset kompa przez odlaczenie aku na jakieś 2h,adaptacje przepustnicy i pozwolilem dla auta zagrzać się. Skasowałem wszystkie błędy mając nadzieję że juz nie wrócą i wiadomo-wrocily:/

    Wyskakuje mi takie cos :
    Drugi obrazek przez połączenie ze skrzynią
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20151206_001.jpg
Wyświetleń:	98
Rozmiar:	65.6 KB
ID:	185318   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20151206_002.jpg
Wyświetleń:	80
Rozmiar:	55.6 KB
ID:	185319  

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    AR 166 2,4 jtd
    Postów
    56

    Domyślnie

    To niekoniecznie sterownik. Ja bym zaczął od sprawdzenia świec. Jeśli świece ok to dalej kable i cewki( nie wiem jak tam masz zbudowany układ zapłonowy). Jeśli dalej by było nie tak to szczelność kolektora dolotowego, bo wypadanie zapłonów może być spowodowana np uszkodzeniem uszczelki przy danym cylindrze. Mogło także wypalić zawory jeśli auto długo pracuje na gazie, czyli pomiar ciśnienia sprężania. Jeśli w którymś cylindrze jest mniej to trzeba przeprowadzić próbę olejową. Radzę sprawdzić takie podstawowe rzeczy jak opisałem żeby nie pchać się w koszta. A błąd sondy może być spowodowany pracą na gazie lub poprostu jej uszkodzeniem

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Zapomniałem dodać co bylo robione/sprawdzane...
    -nowe świece
    -3 cewki nowe reszta sprawdzona
    -kompresja sprawdzona
    -uszczelnione kolanka
    -sondy sprawdzone(niby sprawne)
    -to samo katy

    Reszty nie pamiętam

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Czytałem na paru stronach gdzie się zajmują regeneracją sterowników silnika i objawy pokrywają się w 3/4.

    Jeśli była by jakaś nieszczelność czy coś z zapłonem to również na gazie by wariowal. Instalacja lpg ma swój sterownik więc to też jakby kolejny powód by przyjrzeć sie sterowi silnika...

    Każda podpowiedz mi się przyda bo zamierzam jechać by mi to zrobili. W końcu kasę dałem a jest jak było
    Ostatnio edytowane przez sneijder ; 07-12-2015 o 08:19

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    AR 166 2,4 jtd
    Postów
    56

    Domyślnie

    najlepiej byłoby podmienić taki sterownik od kogoś jeśli wszystko było sprawdzane. Albo może wiązka gdzieś jest przełamana. Bo bez sensowne wymienianie wszystkiego po kolei to troche marnowanie kasy, poszukaj na forum może ktoś ma taki sam motor jak ty i by się zgodził na podmiankę chwilową. Może jest taki ktoś w twojej okolicy
    Ostatnio edytowane przez radek556 ; 07-12-2015 o 08:37

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Te zimne luty .. Hmmm.. Ciekawe czy otworzyli w ogóle sterownik.

    http://www.forum.alfaholicy.org/atta...ow-me_7.31.jpg

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał radek556 Zobacz post
    najlepiej byłoby podmienić taki sterownik od kogoś jeśli wszystko było sprawdzane. Albo może wiązka gdzieś jest przełamana. Bo bez sensowne wymienianie wszystkiego po kolei to troche marnowanie kasy, poszukaj na forum może ktoś ma taki sam motor jak ty i by się zgodził na podmiankę chwilową. Może jest taki ktoś w twojej okolicy

    Już się dowiadywałem prędzej i na forum ma tylko QBA. Tylko że on za daleko mieszka więc podmianka odpada. Mają mi to zrobić bo za to zapłaciłem. Mam już dość wymiany wszystkiego metodą prób i błędów. W ostateczności kupię albo od QBY albo dam do regeneracji w zależności od ceny...jeśli to w ogóle to....

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    G....wno prawda jaki k....a sterownik? Skoro ci na LPG jeżdzi normalnie a zakładam ,że masz lpg 4 generacji to zrób tak, wypnij sterownik od lpg całkowicie łącznie z wtyczkami od wtrysków, wepnij wtryski PB jak było w oryginale /ewentualnie polutuj jak cięta wiązka.Zrób adaptację i dopiero szukaj problemów na PB.Tutaj jest problem nie ze sterownikiem tylko z idiotami.
    Jeżdzij na pb tak długo aż się unormuje, błędy wskazują na rozjechane mapy PB.Ewentualnie odezwij się na Prv
    PS Aha zakręć lpg w butli
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    G....wno prawda jaki k....a sterownik? Skoro ci na LPG jeżdzi normalnie a zakładam ,że masz lpg 4 generacji to zrób tak, wypnij sterownik od lpg całkowicie łącznie z wtyczkami od wtrysków, wepnij wtryski PB jak było w oryginale /ewentualnie polutuj jak cięta wiązka.Zrób adaptację i dopiero szukaj problemów na PB.Tutaj jest problem nie ze sterownikiem tylko z idiotami.
    Jeżdzij na pb tak długo aż się unormuje, błędy wskazują na rozjechane mapy PB.Ewentualnie odezwij się na Prv
    PS Aha zakręć lpg w butli

    Lpg ma swój sterownik więc to nie jest tak, że nie korzysta z stera PB?
    Na razie staram sie śmigać na PB właśnie w celu sprawdzenia tych map zaplonu. Może po prostu zakręcić zawór gazu a nie bawić sie w lutowanie?...

  10. #10
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał sneijder Zobacz post
    Lpg ma swój sterownik więc to nie jest tak, że nie korzysta z stera PB?
    Ja p...ę ręce opadają ,zrób jak uważasz to Twój samochód i Twoja kasa
    Ps.http://www.forum.alfaholicy.org/lpg_...ku_lpg_pb.html
    Poczytaj
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo 156 ciąg dalszy problemów 2.0 TS 155km
    Utworzone przez patrykalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 16:02
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-05-2014, 11:12
  3. [155] Falowanie ciąg dalszy.
    Utworzone przez GrzesMis w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-08-2013, 07:20
  4. Vdc problemów ciąg dalszy
    Utworzone przez songokudj w dziale GT
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 28-05-2013, 21:10
  5. [155] Wycieraczkowych problemów ciąg dalszy...
    Utworzone przez danello w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-03-2011, 20:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory