Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44
-
10-01-2016, 20:02 #1Użytkownik Świeżak
- Dołączył
- 01 2016
- Auto
- Alfa Romeo 166 3.0 L
- Postów
- 29
Alfa 166, 3.0 V6 - blokady rozrządu
Hej, hej !
Moi drodzy Alfo-maniacy... czy ktoś z was dysponuje może jakimś "rysunkiem" wyjaśniającym jak założyć blokady wałków rozrządu w Alfie 166 V6 ?
Zrobiłem "remont", wymieniłem uszczelki głowicy, poskładałem prawie wszystko, ponalewałem płynów, oleju, przyszły blokady i ... dup@, nigdzie nie moge znaleźć informacji jak je zamontować :/
Blokady są opisane kolejno C1, C2, C3, C4, co nijak się ma do jakichkolwiek oznaczeń na wałkach / w okolicy wałków :/
Do tego są jakieś hieroglify typu: A-SX-6-CIL. Kompletnie nie wiem co to oznacza ;(
Wyprzedzając ewentualne krytyki - nie jestem mechanikiem, z wykształcenia jestem grafikiem komp. auto / auta naprawiam sam, bo po paru wizytach w warsztatach miałem dość badziewia i poprawiania po "specach", tu jakiś wężyk, tu objemka, tam uszczelka... zawsze coś niedokręcone, źle założone... jednym słowem Podkarpacie ;D
Może ktoś z was już coś takiego przerabiał i a gdzieś jakiś opis jak to wszystko po-blokować (prosiłem żeby dołączyli jakąś instrukcję ale ... po co klientowi pomóc) ?
Pozdrawiam.
› Więcej...: Alfa 166, 3.0 V6 - blokady rozrządu
-
-
10-01-2016, 20:53 #2Użytkownik Maniak resoraków
- Dołączył
- 01 2014
- Mieszka w
- Białystok
- Auto
- AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
- Postów
- 457
Kolego, nie wiem skąd brałeś blokady, ale zapytaj Kubę Niedzielskiego o wytyczne , nick - QBA. Na pewno podpowie Ci co i jak , bo sam ma komplet oryginalnych blokad. Odnośnie samych blokad to jeśli nie masz oryginałów to daruj sobie całą robotę. Byłem w tym samym miejscu co Ty, miałem własne blokady z allegro tzw. czerwone. Po złożeniu auta silnik pracował nie równo. Potem pożyczyłem czerwone blokady HP i znów ustawiłem rozrząd - bez poprawy. Dopiero oryginalne blokady od Kuby pozwalają na prawidłowe ustawienie rozrządu w innym wypadku szkoda Twojej pracy. Kuba wypożycza blokady, musisz się z nim dogadać na PW.
Odchyłki pomiędzy ORI blokadami a zamiennikami to ok 7 stopni na wałku ssącym pierwszej głowicy i 11 stopni na wałku ssącym drugiej głowicy. Tyle w temacie.
-
10-01-2016, 21:34 #3Użytkownik Świeżak
- Dołączył
- 01 2016
- Auto
- Alfa Romeo 166 3.0 L
- Postów
- 29
Powiem tak... oryginały to to nie są, ale ...
Sprawa wygląda tak:
Auto kupiłem z "zablokowanym silnikiem". Taki tam.... problem odkręconym korbowodem ;D
Zdejmując rozrząd jako człek zaradny poznaczyłem pozycje wałków. Więc mam porównanie do stanu "pierwotnego".
Tu >>link<< znalazłem jakieś zdjęcia blokad, no i...
2 głowica [bliżej przodu auta] (blokady C3, C4) po założeniu jak na zdjęciach pasują do moich "pierwotnych" zaznaczeń.
gorzej sprawa wygląda z 1-szą głowicą bo tu po założeniu blokad jak na zdjęciach (1-wsze uchwyty wałków), żeby ustawienie zgadzało się z moimi oznaczeniami (przed zdjęciem rozrządu) muszę blokady założyć odwrotnie czyli:
C2 na 1-wszy wałek od kabiny
C1 na 2-gi wałek od kabiny
W takim układzie znaki się zgadzają...
Jak je zakładam "normalnie" C1 - 1-wszy wałek, C2 - 2-gi wałek to znaki są obrócone o jakieś 60 stopni :/
W każdym bądź razie dzięki za info - podlinkuję ten temat koledze QBA, może coś doradzi
-
10-01-2016, 21:52 #4Użytkownik Maniak resoraków
- Dołączył
- 01 2014
- Mieszka w
- Białystok
- Auto
- AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
- Postów
- 457
Ale to zupełnie nic nie da bo koła wałków są pływające więc te oznaczenia możesz sobie .... zetrzeć
Jeśli chodzi o blokady to wyrzuć to co masz albo sprzedaj na allegro i pożycz komplet od Kuby bo szkoda Twojej kasy i czasu. Nie zrozumiałeś za pierwszym razem to napiszę Ci dosadniej jeszcze raz: Twoje blokady są do dupy i nic nimi nie ustawisz, wszystkie oprócz oryginalnych to chłam. Nie piszę tak bo się wywyższam czy promuję Kubę ew. oryginalne blokady po prostu tak jest, wchodzisz tu i pytasz to Ci odpowiadam po to żebyś nie ustawiał rozrządu 3x tak jak ja.
-
10-01-2016, 21:57 #5Użytkownik Maniak resoraków
- Dołączył
- 10 2014
- Mieszka w
- Radom
- Auto
- Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
- Postów
- 589
-
10-01-2016, 22:01 #6Użytkownik Świeżak
- Dołączył
- 01 2016
- Auto
- Alfa Romeo 166 3.0 L
- Postów
- 29
Nie "buldwersujcie" się tak

Przyjąłem do wiadomości za pierwszym razem i już nawet nasmarowałem PW gdzie trzeba
Pytam z ciekawości, jak już mam jakąś tam blokadę, to chciałbym przynajmniej wiedzieć co oznaczają te opisy na nich. może kiedyś ta wiedza się do czegoś przyda
Ps. Jak wspomniałem, jestem człowiekiem zaradnym - znaki zrobiłem na wałkach, nie na kołach
Ostatnio edytowane przez Bambosz ; 10-01-2016 o 22:13
-
11-01-2016, 20:06 #7Użytkownik Rowerzysta
- Dołączył
- 01 2007
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- AR 164 & AR 166
- Postów
- 465
Poszukaj w necie jak się ustawia rozrząd w 164 3.0 24v. Zrób tak samo i blokady nie potrzebne
Moje Alfy
AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
AR 166 3.0 Sportronic
AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v
Oraz
Delta III 1.75 k04
Espace IV 3.5
-
11-01-2016, 20:15 #8Użytkownik Fachowiec
- Dołączył
- 03 2007
- Mieszka w
- Częstochowa
- Auto
- ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
- Postów
- 2,633
Silnik cf1 nie jest tak czuły więc nie wprowadzaj ludzi w błąd, w 164 nie potrzeba było blokad wiec producent nie wspominał o ich zastosowaniu.
Znak i na walkach mają ponad 1 mm szerokości, drobna pomyłka w cf2 powoduje ujowe odczucia przy pracy na jałowych...http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA
-
11-01-2016, 20:51 #9Użytkownik Rowerzysta
- Dołączył
- 01 2007
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- AR 164 & AR 166
- Postów
- 465
Moje Alfy
AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
AR 166 3.0 Sportronic
AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v
Oraz
Delta III 1.75 k04
Espace IV 3.5
-
11-01-2016, 21:24 #10Użytkownik Romeo
- Dołączył
- 02 2012
- Mieszka w
- Łódź
- Auto
- 156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
- Postów
- 2,768
Ja mam rozrząd do kontroli bo szarpie na wolnych jak sie rozgrzeje oraz mam wydłużone czasy wtrysku na głowicy przy grodzi. Podciśnienie kolektora tez mogłoby być lepsze.... Ma ktoś jakaś promocje na mój problem?
Może pusto na warsztacie chwilowo?
Podobne wątki
-
Blokady rozrządu alfa 166 2.0 v6 TB
Utworzone przez mizer w dziale PodkarpackieOdpowiedzi: 3Ostatni post / autor: 01-11-2013, 23:53 -
blokady rozrządu alfa 159 2.4 JTD
Utworzone przez slawek986 w dziale MałopolskieOdpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 16-10-2013, 14:57 -
blokady rozrządu alfa romeo 156 1.8 Szczecin
Utworzone przez Piotrek 156 w dziale ZachodniopomorskieOdpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 04-01-2012, 16:17 -
Blokady rozrządu alfa 166 V6
Utworzone przez Mat85 w dziale 166Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 20-10-2011, 20:58




Odpowiedz z cytatem


