Swap 2.5 -> 3.0

radko92

Nowy
Auto
AR 166 2.5 V6 99'
Witam. Ponad tydzień temu zajeździłem swoją Alfunię :( Zerwał się pasek albo któraś rolka się rozpadła... Jako, że zaniedbałem ostatnio moje autko, postanowiłem kupić drugi egzemplarz w lepszym stanie.

Znalazłem, byłem, sprowadziłem. Autko z Niemiec, prawie identyczne, tylko że 3.0 z automatem. Postanowiłem, że z dwóch zbuduje jedna.

Nie jestem mechanikiem, ale w miarę kumatym chłopakiem i ten Swap chciałbym zrobić sam. Czytałem dużo o tego typu Swapach lecz w tych tematach nie ma nic konkretnego. Chce przekladke zrobic z calym wozkiem, zawieszeniem piastami itp, czyli caly przod, oprocz skrzyni. Po wymontowaniu wozka dopiero przelozyc skrzynie. Wiem, ze trzeba przolozyc kolo zamachowe i sprzeglo od 2.5 bo to z automatu oczywiscie nie bd pasowac.

Slyszalem, ze z elemtronika nie bd problemu, tylko moga byc do przelozenia czujniki polozenia walu i spalania stukowego. Z tym pierwszym nie byloby problemu, ale z tym drugim gorzej... Trzeba go podmieniac? Panowie licze na jakakolwiek pomoc, kazda rade wezme sobie do serca :)
Co trzeba jeszcze adoptowac z silnika 2.5 i jakie bylyby ewentualne przeszkody oprocz wymienionych powyzej? Pozdrawiam.

Słabo przejrzałeś forum bo o takiej przekładce można się doktoryzować. Wkładasz silnik 3.0 bez koła zamachowego w miejsce 2.5 .....and done....

Wszystko jest zunifikowane, a "nadmiar" mocy sterownik spokojnie obsłuży w ramach adaptacji.

Dodatkowo skrzynia manualna od 3.0 ma dluzsze przelozenia, 3.0 ma wieksze wtryski. Musisz przelorzyc podpore polosi. Jak masz cala na fanty to sterownik tez zmien. reszta jest taka sama.
Chyba ze 3.0 to cf3 to jest wiecej roznic

Sorry za polskie znaki taki komp

Ostatnia edycja: