Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Luz w skrzyni biegów przy przegubie wewnętrznym.

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999
    Postów
    108

    Domyślnie Luz w skrzyni biegów przy przegubie wewnętrznym.

    Podczas wymiany gumowej osłony przegubu wewnętrznego okazało się że mam dosyć spory luz (góra ,dół, przód, tył i skrętny) w miejscu oznaczonym czerwoną strzałką. Podczas zmiany biegów głównie z 1 na 2 i 3 słychać lekkie stuknięcie. Nie wiem jak to się fachowo nazywa, szukałem w sieci ale nic nie znalazłem na ten temat, pewnie dlatego że nie wiem czego szukać. Za tydzień wyjeżdżam na urlop i boję się czy w drodze coś się nie stanie!?
    img

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Tam regulujesz luz na mechanizmie różnicowym podkładkami,które są dostępne w aso.Luz z tego,co pamiętam wynosi 0,3-0,5mm.I mierzysz go między deklem od uszczelniacza a łożyskiem.Robisz to bez wyjęcia skrzyni.jeżeli coś pokręciłem,to niech ktoś poprawi odnośnie tolerancji luzu.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał motogold Zobacz post
    Tam regulujesz luz na mechanizmie różnicowym podkładkami,które są dostępne w aso.Luz z tego,co pamiętam wynosi 0,3-0,5mm.I mierzysz go między deklem od uszczelniacza a łożyskiem.Robisz to bez wyjęcia skrzyni.jeżeli coś pokręciłem,to niech ktoś poprawi odnośnie tolerancji luzu.
    Kto Ci nagadał takich pierdół ? luz na flanszy pochodzi z wnętrza dyferencjału i to w nim jest problem, a nie w skrzyni, podkładką regulacyją reguluje się luz dyfra w obudowie skrzyni.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Kto Ci nagadał takich pierdół ?
    No i o to mi chodziło,może mało zrozumiale napisałem.Nic o skrzyni nie pisałem.A dyferencjał i mechanizm różnicowy nie tworzy całości?
    Ostatnio edytowane przez motogold ; 03-08-2016 o 19:35

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999
    Postów
    108

    Domyślnie

    Da się naprawić czy mam siadać i płakać?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał motogold Zobacz post
    No i o to mi chodziło,może mało zrozumiale napisałem.Nic o skrzyni nie pisałem.A dyferencjał i mechanizm różnicowy nie tworzy całości?
    Problem tkwi w środku dyfra, a podkładka regulacyjna jest do spasowania luzu dyferencjału jako całości w skrzyni. Luz na flanszy półosi wynika ze zużytych koronek.

    Naprawić się da ale taniej kupić inny sprawny używany dyfer bo kupisz za 200 zł.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Odwieczny problem...
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dexter1213
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    156 1.9jtd 110KM / była 166 2.4 140KM
    Postów
    169

    Domyślnie

    Przerabiałem ten temat, lecz ostatecznie jeżdże aż sie rozsypie, lub bede miał czas zrobić póki co mam niecały milimetr luzu góra-dół i na biegach 1-3 pukało przy zmianie biegów bez międzygazu. Z miedzygazem jest okej taniej wychodzi używaby dyfer, tylko ciekawe czy też nie będzie potrzebował kasowania luzu.

    Aaaa... Dopóki auto nie ucieka przy przyśpieszaniu i nie ma innych objawów nie ma co panikować

    Wysłane z mojego Meizu mx5 przy użyciu Tapatalk.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał dexter1213 Zobacz post
    Przerabiałem ten temat, lecz ostatecznie jeżdże aż sie rozsypie, lub bede miał czas zrobić póki co mam niecały milimetr luzu góra-dół i na biegach 1-3 pukało przy zmianie biegów bez międzygazu. Z miedzygazem jest okej taniej wychodzi używaby dyfer, tylko ciekawe czy też nie będzie potrzebował kasowania luzu.

    Aaaa... Dopóki auto nie ucieka przy przyśpieszaniu i nie ma innych objawów nie ma co panikować

    Wysłane z mojego Meizu mx5 przy użyciu Tapatalk.
    Nie ucieka? Mianowicie?

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999
    Postów
    108

    Domyślnie

    No właśnie kilka razy przy mocnym przyśpieszeniu pod górką autko miało tendencję do pociągnięcia w jedną stronę i wydaje mi się że w prawo zazwyczaj, chociaż nawet na prostej drodze lekko ucieka na prawo, może to być wina opon i złej zbieżności, mam stare zimówki które okrutnie piszczą w ciepłe dni na zakrętach i przy mocniejszym naciśnięciu na gaz, są też bardzo śliskie na mokrym. Do weekendu będę miał założone letnie więc zobaczymy. Dodam że na nierównościach słychać i czuć pod stopami stuki, po przekroczeniu 120km/h drży kierownica a podczas zapalania i gaszenia silnika słychać metaliczny odgłos dobiegający z mechanizmu, słychać to tylko jak się wejdzie pod samochód. Drgania kierownicy to też może być wina opon a dokładniej złego wyważenia.

Podobne wątki

  1. [159] mocowanie przy linkach skrzyni biegów 1,9 16V
    Utworzone przez karmal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 191
    Ostatni post / autor: Wczoraj, 16:48
  2. Brak jakiejś części przy skrzyni biegów - 1.6 TS 105 KM
    Utworzone przez miszczr1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 13:10
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-10-2014, 12:14
  4. poduszka silnika przy skrzyni biegów
    Utworzone przez babus11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-09-2010, 16:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory