-
-
Pasuje, ale tylko od Puntaczy w topowych wersjach z klimatyzacją (takich samych jak z Lancii Y). Musi mieć numer DEA01001, Punto bez klimy miały DEA09040. Te DEA01001 bez względu na to czy z Punto czy Kappy czy 166 kosztują tyle samo. Chociaż używki mogą być tańsze. Tylko sprawdź, czy to na 100% ten wentylator.
Rozkminiłem temat jak szukałem nowego wentylatora do swojej. Niestety nie da się po taniości
-
Tak ja jersey napisał. Taniej nie znajdziesz. Możesz jeszcze regenerować bo używka ze względu na swoją "fabryczną wadę" wcale nie daje Ci gwarancji spokoju. Mój wentylator "nowy używany" spalił się po kilku miesiącach. A rzekomo z młodego auta i małym przebiegu.
Po regeneracji będziesz miał jak nowy a cena niższa jak za używkę. Tylko musisz sobie znaleźć zakład który Ci nawinie nowe uzwojenie i zmieni elektronikę (tranzystory)
-
Użytkownik
Maniak resoraków
Miałem napisać o tym poradnik w święta chyba znajdę na to czas. A więc w Lagunie pierwszej generacji jest taki sam wentylator, tylko z inną elektroniką i innym wiatrakiem. Wentylator z laguny kręci się też w przeciwnym kierunku od tego co mamy w alfach. A teraz tak ja miałem w mojej 166 uszkodzony wentylator (spalone dwa uzwojenia), więc wymontowałem go i dałem do przewięcia, ale "fachowiec" nie oznaczył sobie połączeń zwojów rozłożył ręce i dupa. Wygooglowałem że od laguny wentylator jest podobny. Kupiłem na szrocie wentylator od laguny za 50zł przełożyłem elektronike i plastikowy wiatrak od alfy i szystko śmiga. Dodam że wentylator w Lagunie jest pod schowkiem na desce rozdzielczej i nie jest tak narażony na wilgoć jak w alfie, dlatego z reguły są w lepszym stanie. A i jak jest przepalone uzwojenie to prawdopodobnie może być spalony jakiś tranzystor, ale te z elektroniki laguny są takie same więc będą na podmianę. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowane przez arkadiusz992 ; 14-04-2017 o 18:37
-
Czyli z laguny sam wirnik wyciągałeś? Wsyzstko P&P? U mnie niestety w obu przypadkach poszły razem z uzwojeniem tranzystory.
-
Użytkownik
Maniak resoraków
Tak dokładnie trzeba tylko przełożyć płytkę z elektroniką, oraz plastikowy wiatrak ewentualnie jak są uszkodzone, to jeszcze tranzystory. Na szrocie łatwiej znaleźć lagunę niż 166 
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L01 przy użyciu Tapatalka
-
Używane mnie nie interesują. Żywotność wentylatora w 166 nie jest podyktowana warunkami (bo te są dobre) tylko obciążeniem i sposobem sterowania. Jak gadałem z gościem który regenerował mój to mi powiedział że one po prostu są bardzo wytężone i z góry skazane na spalenie. Prędzej czy później. Receptą byłoby nie używanie najwyższego biegu.
-
Użytkownik
Maniak resoraków
Co do warunków pracy (fizycznych) wydaje mi się że wentylator w alfie jest na tyle słabo zabezpieczony przed wilgocią że wystarczy dobre mycie auta na myjni bezdotykowej i napewno jakaś wilgoć tam się dostanie. A jeżeli chodzi o warunki elektryczne to napewno masz rację bo mój wentylator a w alfie miał przepalone dwa uzwojenia a reszta była przegrzania, a w Lagunie z około 2000r. nie było nawet oznak przegrzania.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L01 przy użyciu Tapatalka
-
Tak, one w 166 na najwyższym biegu są już prawie na granicy wytrzymałości.
-
Użytkownik
Maniak resoraków
Może trzeba by było zaadaptować jeszcze opornice z laguny, albo na taką która by dawała max 3/4 obecnej mocy. I tak wydajność wentylacji w alfie jest bardzo dobra w porównaniu z moim poprzednim Volvo v40.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L01 przy użyciu Tapatalka
Tagi dla tego tematu
Uprawnienia
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum