Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: Problem z wahaniami temperatury

  1. #11
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Tutaj już musimy poprosić danusa o pomoc
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam to jest 1 czujnik 2-obwodowy.

    Wyklepane młotkiem AXE
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentosu
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    166 3.0 V6 Sportronic
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Z tego co pamiętam to jest 1 czujnik 2-obwodowy
    I mamy jasność, ale rozwiązania nadal brak

    P.S.
    Możliwe, że wtyczka szwankuje?

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentosu
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    166 3.0 V6 Sportronic
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał silentosu Zobacz post
    Panowie, proszę o pomoc przy rozwiązaniu problemu z wahaniami temperatury.

    Zauważyłem, że podczas wolnej jazdy (podjazd pod stromą górę na pierwszym biegu) i na postoju temperatura wzrasta do 95-110C.
    Zacząłem od wymiany czujnika temperatury (Febi). Dalej termostat ori (Behr), płyn chłodniczy i kompletny wentylator (ori). Wyciągnąłem i wypłukałem chłodnicę, brak widocznych uszkodzeń.
    Okazało się, że niepotrzebnie, bo problem pozostał.
    Węże są gorące, nie zauważyłem ubytku płynu. Wskazania z MES: włączenie wentylatora przy 97,5C, a wyłączenie przy 90,0C.

    Kolejnym krokiem wydaje się być wymiana chłodnicy, ale zastanawiam się nad uszkodzeniem pompy wody (chociaż ruch płynu jest widoczny z zbiorniczku, a jego ubytków nie zauważyłem) lub złym wyskalowaniem wskaźnika.
    A może zapowietrzony układ? Powietrze w kabinie gorące, ale po odkręceniu odpowietrzników płyn wylewa się bardzo leniwie, rzekłbym: sączy się. Nie ma pęcherzyków powietrza.

    Ciekawe, że w testach nie mogę odpalić drugiego biegu wentylatora (zarówno starego ja i nówki sztuki).

    Do tej pory wskaźnik wskazywał niezmiennie na środek skali...

    Co doradzacie?
    Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł zanim wymienię chłodnice? Z drugiej strony skoro węże są gorące, to może nie ma potrzeby?
    Doczytałem, ze MES może nie uruchamiać pewnych opcji. Jutro sprawdze na FES-ie.
    Czy temperatura włączenia wentylatora jest odpowiednia? Pierwszy bieg nie powinien odpalać wcześniej?

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał silentosu Zobacz post
    Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł zanim wymienię chłodnice? Z drugiej strony skoro węże są gorące, to może nie ma potrzeby?
    Doczytałem, ze MES może nie uruchamiać pewnych opcji. Jutro sprawdze na FES-ie.
    Czy temperatura włączenia wentylatora jest odpowiednia? Pierwszy bieg nie powinien odpalać wcześniej?
    Te temperatury co podajesz (wł 97.5, wył 90.0) to raczej na drugi bieg są. Może pierwszy bieg ci nie działa? Albo coś tam jest namieszane?
    A jak klimę włączysz na max przy dajmy na to 75 stopniach to włączy się wentylator?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Chyzioslaff
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    jest 2x166, Avensis T27, Passat B4
    Postów
    275

    Domyślnie

    Sprawdź opornice na obudowie wentylatora. Nie pamiętam już dokładnie (a moja 166 rozebrana więc nie mam jak sprawdzić) ale po odłączeniu opornicy went powinien się załączyć na pierwszy lub drugi bieg. Niech mnie ktoś poprawi jak coś źle napisałem.
    Akurat dzisiaj rozmawiałem z jednym z użytkowników 166 v6 który miał problem z przegrzewaniem. Podobno jak 166 v6 ma powierzchnię chłodnicy mniejszą już o kilka procent (zagniecenia żeberek zabrudzenia) to układ już staje się niewystarczająco wydajny. No ale to w v6.
    HSF3Design

    Projekty, prototypowanie, wydruki 3D

    NOCTUO - filamenty do druku 3D

    email: duzepuzzle@gmail.com

    mam:
    Auto projekt: AR166 3.0 CF2 '99 Blu Odissea
    Daily: AR166 2.0 V6 TB '99 Aurora
    na części:
    AR166 3.0 CF3 '02 - srebrne

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentosu
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    166 3.0 V6 Sportronic
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Te temperatury co podajesz (wł 97.5, wył 90.0) to raczej na drugi bieg są. Może pierwszy bieg ci nie działa? Albo coś tam jest namieszane?
    Tak się właśnie zastanawiałem...
    Co mogłoby być namieszane? Wtyczki do wentylatora są tylko trzy. Te do rezystora mają jakąś kolejność? Wpinałem tak, jak było na poprzednim. Wybacz, ale jeśli nie jestem czegos pewien, to nie ryzykuje i wolę zapytać, a Alfy cały czas sie uczę.

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    A jak klimę włączysz na max przy dajmy na to 75 stopniach to włączy się wentylator?
    Z tym będzie problem, bo klima odpieta i czeka na nowe oringi, czyszczenie i montaż.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Chyzioslaff Zobacz post
    Sprawdź opornice na obudowie wentylatora. Nie pamiętam już dokładnie (a moja 166 rozebrana więc nie mam jak sprawdzić) ale po odłączeniu opornicy went powinien się załączyć na pierwszy lub drugi bieg. Niech mnie ktoś poprawi jak coś źle napisałem.
    Wentylator jest nowy ORI. Po podpięciu powinien się sam włączyć? Coś w rodzaju 'auto-testu'?

    Cytat Napisał Chyzioslaff Zobacz post
    Akurat dzisiaj rozmawiałem z jednym z użytkowników 166 v6 który miał problem z przegrzewaniem. Podobno jak 166 v6 ma powierzchnię chłodnicy mniejszą już o kilka procent (zagniecenia żeberek zabrudzenia) to układ już staje się niewystarczająco wydajny. No ale to w v6.
    To moze być dobry trop. Zagniecenia jakieś tam są, a zabrudzenia wewnątrz tez możliwe. Zamówić chłodnice zawsze mogę; chciałbym się tylko upewnić, ze to ona jest przyczyną problemów.
    Ostatnio edytowane przez silentosu ; 09-08-2018 o 22:34

  8. #18
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Z wtyczkami ci nie pomogę, tym bardziej w TS. Może Danus będzie miał schemat?

    Co do chłodnicy - jakbyś kupował to sprawdź jaka jest ori, a jaki jest zamiennik (wymiary). Do V6 zamienniki potrafią być sporo cieńsze, a przez to mniej wydajne.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentosu
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    166 3.0 V6 Sportronic
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Co do chłodnicy - jakbyś kupował to sprawdź jaka jest ori, a jaki jest zamiennik (wymiary). Do V6 zamienniki potrafią być sporo cieńsze, a przez to mniej wydajne.
    Wizualnie ta ori jest zupełnie inna niż oferowane na allegro zamienniki (w tym także i moja): czarna, z poprzecznym listwami i innym wzorem odpowietrznika. Rozmiar raczej ten sam, numer tez sie zgadza. Pytanie tylko czy lepiej dolozyc i zamówić leżak magazynowy czy też wziąć tańszy zamiennik z 'nowsza' data produkcji? Osobiscie skłaniam się ku pierwszej wersji (w końcu ori to ori), ale może macie inne doświadczenia w tym temacie...

    Jeśli brakuje pierwszego biegu, to dlaczego startuje on w MES? I co mogłoby być przyczyną, skoro wymieniłem wentylator, czujnik i termostat na nowe?

  10. #20
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał silentosu Zobacz post
    Osobiscie skłaniam się ku pierwszej wersji (w końcu ori to ori), ale może macie inne doświadczenia w tym temacie...
    Bierz ori. Miałem nowy zamiennik, zmieniłem na ori używkę w dobrym stanie. Te zamienniki to szajs. w przypadku V6 nie dają rady chłodzić tego potwora, większy upał, większe obciążenie i jest problem.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


Podobne wątki

  1. Problem z ustawieniem temperatury
    Utworzone przez r0bertos w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-10-2015, 10:53
  2. Problem z czujnikiem temperatury
    Utworzone przez SnakeDoc w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-03-2013, 00:23
  3. Problem z regulacja temperatury
    Utworzone przez rafR1 w dziale GT
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 05-03-2013, 19:48
  4. [159] problem z kontrolka temperatury oleju
    Utworzone przez nostradamino w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-11-2012, 18:13
  5. Problem z czujnikiem temperatury
    Utworzone przez sołtys w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2009, 18:43

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory