Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14
  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Lancia Kappa
    Postów
    48

    Domyślnie Katalizator, Wypadanie zapłonów i błędy.

    Cześć, mam problem ostatnio z alfa 166 3.0 V6 2001 Cf3
    Sterownik zgłaszał wypadanie zapłonów na 1,2,3 cylindrze uszczelniłem wydech błędy już się nie pojawiły. Po tym zabiegu po krótkiej jeździe kolektor wydechowy od strony grodzi robi się bardzo gorący do tego komp zgłasza błędy typu p1314 vertical acceleeometr, w necie jest opis tego błędu " misfire ratę catalyst damage fault bank 2"
    Czy to by oznaczało, że wymiana katalizatora rozwiąże problem?


    › Więcej...: Katalizator, Wypadanie zapłonów i błędy.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar dex01
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    AR 156 FL SW , AR 166 FL
    Postów
    146

    Domyślnie

    Witam ,

    mam podobny problem w 3.0 V6 polift , kolektor rozgrzewa się do czerwoności , silnik brak mocy jakby był przytkany , zawiesza się na obrotach , problem z sondami ...

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Lancia Kappa
    Postów
    48

    Domyślnie

    Witam, według mnie do sprawdzenia : 1.rozrząd
    2.czujniki walka rozrządu
    3.katalizator + sondy.
    W pierwszej kolejności podłącz pod kompa i zobacz jakie są parametry.
    Dodatkowo przegląd całej instalacji wraz z izolacją odsłoniętych przewodów i obfite spryskanie kostek.
    Zazwyczaj od tego się zaczyna,że ktoś nie zbyt delikatnie obchodził się z tymi przewodami, a wiadomo większość aut jest już pełnoletnia.
    W moim przypadku moc jest, ale jakby trochę słabszy.
    Ja wczoraj znalazłem luźna wtyczkę od walka rozrządu, a błąd p1314 może za to odpowiadać.

    Nie używaj auta do póki tego nie naprawisz, możliwość uszkodzenia kompa oraz pożaru.
    Ostatnio edytowane przez misza007 ; 27-05-2019 o 20:18

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 CF3 Sportronic | Mazda 3 2.0b
    Postów
    3,828

    Domyślnie

    Panowie, jeżeli macie oryginalne kolektory z CF3, to serdecznie polecam wymianę na takie od CF2. To tak na marginesie.
    Natomiast w temacie:
    jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że wypadają wam zapłony na głowicy przy grodzi. Komp będzie to zgłaszał od czasu do czasu, natomiast całe nie spalone paliwo dopala się w katalizatorach na kolektorze i one wtedy bardzo szybko robią się czerwone. Temperatura dodatkowo działa źle na cewki, kolejne zapłony wypadają i mamy koło zamknięte. Wiem, że to drogi biznes ale polecam wymianę cewek i świec na tej głowicy. Ostatnio miałem podobny problem i po pewnym czasie okazało się, że winna była cewka.
    Tyle, że ja mam kolektor już od CF2 zamontowany i dzięki temu wszystko szło na dolne katalizatory, więc sonda na dole czasem mrugała (pierwszy objaw) + czasami (rzadko) komp zgłaszał misfire na culindrach 1,2,3.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    https://www.flickr.com/photos/131042348@N03/albums


  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar heite
    Dołączył
    05 2017
    Mieszka w
    Berlin
    Auto
    Alfa 166 3,2
    Postów
    3

    Domyślnie

    Ponadto, mogę tylko powiedzieć.... z tym schematem błędów: jeśli to możliwe, nie jeździć na długich dystansach... niebezpieczeństwo dalszego uszkodzenia jest zbyt duże... jednostka sterująca jest bardzo wrażliwa na ciepło... również kable do komp....


    Gesendet von iPhone mit Tapatalk

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Lancia Kappa
    Postów
    48

    Domyślnie

    Tomaz napisz jak rozwizales temat kolektorów?
    Kolektory z Cf2 + jeden kat i sondy na dystansach, dobrze rozumiem ?

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar heite
    Dołączył
    05 2017
    Mieszka w
    Berlin
    Auto
    Alfa 166 3,2
    Postów
    3

    Domyślnie

    Nie jestem Tomasz... ale tak musi kolektory wyglądać jak na drugim zdjęciu, żeby pasowało

    Na pierwszym jest ori CF2



    Pozdro...


    Gesendet von iPhone mit Tapatalk

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 CF3 Sportronic | Mazda 3 2.0b
    Postów
    3,828

    Domyślnie

    Cytat Napisał misza007 Zobacz post
    Tomaz napisz jak rozwizales temat kolektorów?
    Kolektory z Cf2 + jeden kat i sondy na dystansach, dobrze rozumiem ?
    Kolektory z CF2, sondy przełożone do nich w miejscu jak w CF3, a te ostatnie na dystansach. Jak dasz nowy katalizator, najczęściej są teraz na Euro4, to i pewnie bez tych dystansów da radę

    Kolektory jak na zdjęciach Heite.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    https://www.flickr.com/photos/131042348@N03/albums


  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    156 1.8 i GT3.2 Q2
    Postów
    406

    Domyślnie

    To jakaś paranoja- na wypadające zapłony; wymienić kolektory na CF2. Jak zapłony nie wypadają to z kolektorami i katalizatorami CF3 jest wszystko w porządku, nic się nie nagrzewa do czerwoności, puszki katalizatorów mają zresztą ekrany cieplne. Trzeba przede wszystkim zlikwidować przyczynę wypadających zapłonów (zresztą i tak trzeba to zrobić, nawet przy wymianie na CF2).

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 CF3 Sportronic | Mazda 3 2.0b
    Postów
    3,828

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    To jakaś paranoja- na wypadające zapłony; wymienić kolektory na CF2
    Napisałem wyraźnie "na marginesie". To nie jest rozwiązanie problemu wypadających zapłonów, tylko czegoś zupełnie innego.

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    Jak zapłony nie wypadają to z kolektorami i katalizatorami CF3 jest wszystko w porządku
    Niestety nie jest. Głowica przy grodzi jest przeciążona cieplnie, co wychodzi po iluś latach, oczywiście tym szybciej im ostrzej jeździsz. Nikt projektując Busso nie zakładał w tym miejscu katalizatorów, wymusiły to później wprowadzone normy. Tak więc te katy są tam doklejone na zasadzie "coś trzeba było wymyślić".
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    https://www.flickr.com/photos/131042348@N03/albums


Podobne wątki

  1. Wypadanie zapłonów
    Utworzone przez Marco21 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-09-2016, 21:02
  2. Wypadanie zapłonów AR 156 2.0 TS 150KM
    Utworzone przez Kamikat w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 18:26
  3. Wypadanie zapłonów AR 156 2,5 V6
    Utworzone przez kosa kosecki w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-05-2013, 19:14
  4. Wypadanie zapłonów BIG problem!!!!!!!!
    Utworzone przez blady w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-10-2011, 18:54
  5. [145] 1,4 bx 95' wypadanie zapłonów
    Utworzone przez Jesion w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-07-2010, 23:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory