Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 57

Temat: Alfa Romeo 166 3.0 V6

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,AR 147TI 1.6 TS 06r.
    Postów
    758

    Domyślnie Alfa Romeo 166 3.0 V6

    Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem 166 3.0 V6 w manualu. Postanowiłem że sam wymienię napęd rozrządu mimo że poprzedni właściciel twierdzi, że wymieniał w tamtym roku i rzeczywiście po zdjęciu osłony widać że pasek jest świeży ale po porządnym rozgrzaniu słychać takie lekkie dzwonienie i wydaje mi się że to rolka napinająca, która znajduje się miedzy głowicami. Mam podejrzenie że wymieniony został tylko pasek. Oryginalne blokady będę miał, filmiki obejrzałem, instrukcję przeczytałem więc myślę że dam radę, zaplecze narzędziowe też jest ale najbardziej obawiam się że nie uda mi się poluzować kół zębatych (strasznie mało miejsca szczególnie przy głowicy od grodzi), może jakieś podpowiedzi jak to zrobić a może ktoś mógłby wypożyczyć jakiś ściągacz, który tam wchodzi? I teraz najważniejsze pytanie do doświadczonych użytkowników – czy powinienem przy tej okazji zrzucić głowice i wymienić uszczelniacze zaworowe a co za tym idzie też uszczelki pod głowicami – myślę o tym bo mimo małego przebiegu 81kkm to jednak wiek robi swoje 99r. Zrobiłem jakieś 1.5kkm i oleju nie ubyło nic. Co o tym myślicie? Czy w tych silnikach często lecą uszczelki pod głowicami bo jak szukam do kupienia to pełno jest tych do 2.5 V6? Do tej pory wymieniłem wszystkie świece, termostat + płyn, filtr powietrza. Oleju nie ruszałem bo ten w silniku wygląda jakby wczoraj był wymieniany ale juz kupiłem i wymienię przy okazji wymiany rozrządu. Poniżej filmik z tym dzwonieniem, pojawiło się ono wraz z założeniem poduszki poliuretanowej ale jaki to może mieć wpływ?
    https://www.youtube.com/watch?v=ZOw_VxeV5_0
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzemol
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r | Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r
    Postów
    451

    Domyślnie

    Ja bym nie ruszał UPG itd "przy okazji", mam 300tys przebiegu i nic nie wskazuje na to, aby wymagały wymiany. Po wymianie nagrzewnicy na przestrzeni ostatnich 2tys km stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie zmienił się ani o mm.

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,603

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    może jakieś podpowiedzi jak to zrobić a może ktoś mógłby wypożyczyć jakiś ściągacz, który tam wchodzi?
    Sam sobie zrobisz. Jak masz zaplecze to wyspawasz z płaskownika i nakrętki. Jak nie to po prostu zdejmujesz wałki. Ja z ostatnim i tak zawsze tak robię. A potem na spokojnie zwykłym ściągaczem jak mam wałek wyjęty.

    W tych silnikach nic nie leciało "typowo". Jak już to po prostu zwykłe zużycie bo przecież szmat czasu i kilometrów na kręciły. Nie słyszałem też o jakimś profilaktycznym ściąganiu czapek. Kompresje ma ok, ciśnienia ok, oleju nie bierze to nic bym nie ruszał.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,448

    Domyślnie

    Z doświadczenia wiem,że jak zacznie się grzebać bez potrzeby,to więcej można sobie bałaganu narobić niż pożytku UPG to nie płyny eksploatacyjne,żeby wymieniać co xxxkm.Nie ma awarii,to nie ruszaj Załóż dobry rozrząd ,wymień olej,bo może już stary i śmigaj.jeszcze się przy niej nagrzebiesz.
    Zawieszenie,ogrzewanie,cewki,etc

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Gdzie kupiłeś ten poliuretan?

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,AR 147TI 1.6 TS 06r.
    Postów
    758

    Domyślnie

    Wiem że UPG bez powodu się nie rusza ale siedzi gdzieś z tyłu głowy że to ma 21lat. Ok robię rozrząd, olej w silniku i skrzyni i więcej nie ruszam. Jeszcze muszę sprawdzić ciśnienie i kompresję. Z manometrem gdzie się wpinacie? Przy podstawie filtra oleju? A może ktoś pamięta jaki idzie oring to tej rury od wody, która idzie wzdłuż silnika?

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Sam sobie zrobisz. Jak masz zaplecze to wyspawasz z płaskownika i nakrętki. Jak nie to po prostu zdejmujesz wałki. Ja z ostatnim i tak zawsze tak robię. A potem na spokojnie zwykłym ściągaczem jak mam wałek wyjęty.
    Widziałem ten patent z płaskownika ale nie pomyślałem że w razie "w" można wyjąć wałki tym bardziej że będę wymieniał uszczelniacze wałków, dzięki Marek.


    Cytat Napisał criss2007 Zobacz post
    Gdzie kupiłeś ten poliuretan?
    https://powerflex.pl/produkt/poduszk...stabilizujaca/
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  7. #7
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Jak zdejmiesz glowice to zalecana jest wymiana śrub a to kolejne koszta. W 166 jak coś działa to lepiej nie ruszaj bo tylko popsujesz [emoji1]

    Te odgłosy mogą być z rolki osprzętu

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Kris_Nero166 ; 02-09-2020 o 18:41

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    W dziale zrób to sam jest rozpisane jakie oringi tam dokładnie pasują.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kris_Nero166 Zobacz post
    Jak zdejmiesz glowice to zalecana jest wymiana śrub a to kolejne koszta. W 166 jak coś działa to lepiej nie ruszaj bo tylko popsujesz [emoji1]

    Te odgłosy mogą być z rolki osprzętu

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
    A jakie śruby chcesz wymieniać?
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Żółte PU za maist poduszki silnika? no nie wiem... Zasada jest taka , że te żółte to sa najtwardsze. Ja bym zółtej nie dawał do silnika, tam oryginalnie jest tuleja z miekkiej gumy która musi pracowac- przynajmniej w dieslu gdzie sa większe wibracje.. w benzynie podejrzewam jest podobnie. Żóltym PU uszywniłeś miejsce które powinno byc amortyzowane i powinno tłumic wibracje. No ale to jest moje zdanie, ale ja bym poszukał info o tych PU zółtych jako poduszki silnika, czy to sie wogóle nada... Czerwone wsadzają ludzie , ale one mają twardosc zblizoną do gumy. Poszperaj. moze się myle
    [C

Podobne wątki

  1. [Zapowiedź] 30-lecie Alfa Romeo 164 w Museo Storico Alfa Romeo w Arese, 24.06.2017
    Utworzone przez AlfaWhiz w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-06-2017, 14:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory