Afficher les résultats de 1 À 10 avec 10

Objet : SWAP silnika

  1. #1
    L’utilisateur Je suis nouveau -ne pleure pas ! Avatar SH13C
    Il a rejoint le
    12 2021
    Auto
    166, 1999, 3.0
    Messages
    3

    Domyślnie SWAP silnika

    Bonjour à tous,
    Po 4 latach odkupiłem swoją 166. 3.0, z 1999 roku. Niestety facet, któremu ja sprzedałem krótko mówiąc ją zajechał
    Myślałem,że będzie do ogarnięcia tylko mechanicznie, ale cała podłoga jest zgnita i to niestety przekracza moje możliwości finansowe. Więc wpadłem na pomysł,że kupię drugą w dobrym stanie blacharskim, przełoże moteur, a swoje rozbiore na une partie de la, oddam la suspension de la do regeneracji i w ten sposób mam zapas części. I teraz pytanie bo najtaniej znajdę 2.4 diesel i czy jak kupię taką to czy przekładka będzie w miarę bezproblemową czy lepiej szukać 2.5 benzyna? Czy ktoś podejmował się podobnego projektu?


    › Więcej...: SWAP silnika
    Dernière édition par SH13C ; 08-12-2021 sur 19:13

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Il a rejoint le
    05 2009
    Vit à
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Messages
    12,644

    Domyślnie

    Jeżeli masz kompletnego dawcę - a tak to zrozumiałem - to nie będzie żadnego problemu. Oczywiście łatwiej by było mieć tą samą konfigurację i przełożyć tylko moteur. Ale diesle są tak tanie że ja bym rozpatrywał swap całości. Wymienić będziesz musiał totalnie wszystko. Zaczynając od wiązek pod maską, przez wiązki do licznika, licznik i na baku nawet kończąc. Na koniec wizyta na SKP po kwit o zmianę rodzaju zasilania w DR.

  3. #3
    L’utilisateur Je suis nouveau -ne pleure pas ! Avatar SH13C
    Il a rejoint le
    12 2021
    Auto
    166, 1999, 3.0
    Messages
    3

    Domyślnie

    Tak, mam kompletnego dawce. Jeśli kupilbym diesla to oprócz moteura, skrzyni i ordinateura co będę potrzebował ? Łapy le moteur volonté pASOwały?

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Il a rejoint le
    05 2009
    Vit à
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Messages
    12,644

    Domyślnie

    Tak na prawdę to się pewnie sprowadzi do wyprucia wszystkiego i przekładki. Łapy na pewno nie będą pASOwać. Przecież to zupełnie inny moteur. Będziesz musiał zmieniać wiązki (le moteur i licznika), przewody paliwowe, bak....osprzęt jak zbiorniczki i inne duperel ..... mnóstwo tego jest. Jeszcze jak trafisz w inne roczniki to pewnie ABS/ASR też do zmiany.

  5. #5
    L’utilisateur Je suis nouveau -ne pleure pas ! Avatar SH13C
    Il a rejoint le
    12 2021
    Auto
    166, 1999, 3.0
    Messages
    3

    Domyślnie

    A jeśli znajdę 2.5? Będzie łatwiej nie mam wiedzy żeby to zrobić, więc oddam do znajomego, ale wiadomo jak dużo roboty to le coût de laa rosną lawinowo

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Il a rejoint le
    05 2009
    Vit à
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Messages
    12,644

    Domyślnie

    Ja myślałem że sam to robisz. To między 2,5 i 3.0 to będzie tylko przerzutka moteura i kompa. Prosta sprawa. Chyba że jeszcze jakaś pierdoła to może ktoś dopisze. Na pewno pod względem zlecenia takiej operacji to swap benzyna <-> diesel to będzie cena x2 albo x3. W V6 była różnica w wiązkach od CF3. Więc też powinieneś acheter taką z początku produkcji żeby było łatwiej.

  7. #7
    L’utilisateur Débutant
    Il a rejoint le
    04 2014
    Vit à
    GLC
    Auto
    166 2,4 JTD + Q2
    Messages
    130

    Domyślnie

    Diesla odpuść. Pomijając le coût de lay przekładki prawie wszystkiego, nie chcesz mieć vin z diesla A piec busso. Przekładki 2.5 --> 3.0 jeszcze do przełknięcia.

  8. #8
    L’utilisateur Cycliste Avatar Garwanko
    Il a rejoint le
    03 2017
    Vit à
    Varsovie, Pologne
    Auto
    Było: 3.0V6/2.5V6/2.4R5 | Jest: 2.4R5/2.0TS
    Messages
    312

    Domyślnie

    Czeka cię prucie całego auta. Też rozważałem taki scenariusz, miałem TS-a w pięknym stanie z dziurą w tłoku. Po analizie działań i le coût de laów z nimi związanych, zrezygnowałem z pomysłu swapów. Jest to wykonalne, ale upierdliwe
    AR 166 2.5V6
    AR 166 2.4R5

  9. #9
    L’utilisateur Débutant
    Il a rejoint le
    10 2018
    Auto
    166 2.4 jtd only
    Messages
    87

    Domyślnie

    Moim zdaniem lepiej kupic benzyne, bo inaczej jest to nieopłacalne. Chyba że robisz to sam, hobbystycznie, albo nie masz na co wydawać pieniędzy, wtedy jest to jedyne ZA w tym przypadku. Przekładanie kabli, zbiorników, moteura, sanek, osprzętu, skrzyni, a znając życie, zawsze coś się posypie, coś nie będzie pASOc', mécanicien się pomyli, albo czegoś zapomni, itp itd. Na koniec jeszcze czeka cię wizyta, o ile się nie mylę, w wojewódzkiej stacji kontroli pojazdów.

    No i sprawa gratów, jak kupisz drugą benzynę, zawsze będziesz miał na zapas jakieś elementy le moteur.

  10. #10
    L’utilisateur Alfista Avatar tomaz
    Il a rejoint le
    05 2008
    Vit à
    Poznan
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Messages
    4,460

    Domyślnie

    Jak kupisz 2.5 CF2 to masz duuuużo łatwiej. Podmieniasz moteur, kompa i skrzynię. Aha i zdaje się immo. Cała reszta powinna pASOwać / być identyczna. Pamiętaj o skrzyni, one też były inne (manual i automat).
    Przekładka diesla to wg mnie masakra. Praktycznie wszystkie wiązki elektryczne, zasilanie paliwem, bak, zegary, hamulce, wydech, osprzęt le moteur, no wszystko - z wyjątkiem karoserii, foteli, lamp i zawieszenia.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic il était | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm est
    Mon 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Plus d'Alfa: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


Sujets similaires

  1. [156] moteur d'échange de v6 2,5 à 3,0 ou 3,2
    Créé par Xemik11 à l’article 156
    Réponse : 17
    Dernier post/Auteur : 17-08-2017, 09:59
  2. SWAP de Moteur 1.8 144 à 155 2.0
    Créé par Hacker40 à l’article 156
    Réponse : 2
    Dernier post/Auteur : 13-05-2015, 08:58
  3. [75] révision du moteur SWAP ou moteur?
    Créé par Alfista92 dans la section de la boîte-pont
    Réponse : 28
    Dernier post/Auteur : 21-01-2015, 21:02
  4. SWAP silnika 2.5 V6 na 3.0 V6
    Créé par pafnuc20 à l’article 166
    Réponse : 8
    Dernier post/Auteur : 14-07-2013, 14:42
  5. [75] Swap moteur V6 24V
    Créé par zielony75 dans la section de la boîte-pont
    Réponse : 60
    Dernier post/Auteur : 22-10-2010, 17:51

Tags pour cette rubrique

Autorisations

  • Vous ne pouvez pas assumer un nouveau sujet
  • Vous ne pouvez pas écrire des messages
  • Vous ne pouvez pas Ajouter des pièces jointes
  • Vous ne pouvez pas éditer vos messages
  •  
Amortisseurs de chocs