Afficher les résultats de 1 À 10 avec 10
Objet : SWAP silnika
-
08-12-2021, 19:10 #1L’utilisateur Je suis nouveau -ne pleure pas !
- Il a rejoint le
- 12 2021
- Auto
- 166, 1999, 3.0
- Messages
- 3
SWAP silnika
Bonjour à tous,
Po 4 latach odkupiłem swoją 166. 3.0, z 1999 roku. Niestety facet, któremu ja sprzedałem krótko mówiąc ją zajechał
Myślałem,że będzie do ogarnięcia tylko mechanicznie, ale cała podłoga jest zgnita i to niestety przekracza moje możliwości finansowe. Więc wpadłem na pomysł,że kupię drugą w dobrym stanie blacharskim, przełoże moteur, a swoje rozbiore na une partie de la, oddam la suspension de la do regeneracji i w ten sposób mam zapas części. I teraz pytanie bo najtaniej znajdę 2.4 diesel i czy jak kupię taką to czy przekładka będzie w miarę bezproblemową czy lepiej szukać 2.5 benzyna? Czy ktoś podejmował się podobnego projektu?
› Więcej...: SWAP silnikaDernière édition par SH13C ; 08-12-2021 sur 19:13
-
-
08-12-2021, 19:17 #2Super Moderator Quadrifoglio Verde
- Il a rejoint le
- 05 2009
- Vit à
- Strzelin
- Auto
- 166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
- Messages
- 12,644
Jeżeli masz kompletnego dawcę - a tak to zrozumiałem - to nie będzie żadnego problemu. Oczywiście łatwiej by było mieć tą samą konfigurację i przełożyć tylko moteur. Ale diesle są tak tanie że ja bym rozpatrywał swap całości. Wymienić będziesz musiał totalnie wszystko. Zaczynając od wiązek pod maską, przez wiązki do licznika, licznik i na baku nawet kończąc. Na koniec wizyta na SKP po kwit o zmianę rodzaju zasilania w DR.
-
08-12-2021, 19:22 #3L’utilisateur Je suis nouveau -ne pleure pas !
- Il a rejoint le
- 12 2021
- Auto
- 166, 1999, 3.0
- Messages
- 3
Tak, mam kompletnego dawce. Jeśli kupilbym diesla to oprócz moteura, skrzyni i ordinateura co będę potrzebował ? Łapy le moteur volonté pASOwały?
-
08-12-2021, 19:35 #4Super Moderator Quadrifoglio Verde
- Il a rejoint le
- 05 2009
- Vit à
- Strzelin
- Auto
- 166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
- Messages
- 12,644
Tak na prawdę to się pewnie sprowadzi do wyprucia wszystkiego i przekładki. Łapy na pewno nie będą pASOwać. Przecież to zupełnie inny moteur. Będziesz musiał zmieniać wiązki (le moteur i licznika), przewody paliwowe, bak....osprzęt jak zbiorniczki i inne duperel ..... mnóstwo tego jest. Jeszcze jak trafisz w inne roczniki to pewnie ABS/ASR też do zmiany.
-
08-12-2021, 19:42 #5L’utilisateur Je suis nouveau -ne pleure pas !
- Il a rejoint le
- 12 2021
- Auto
- 166, 1999, 3.0
- Messages
- 3
A jeśli znajdę 2.5? Będzie łatwiej nie mam wiedzy żeby to zrobić, więc oddam do znajomego, ale wiadomo jak dużo roboty to le coût de laa rosną lawinowo
-
08-12-2021, 19:48 #6Super Moderator Quadrifoglio Verde
- Il a rejoint le
- 05 2009
- Vit à
- Strzelin
- Auto
- 166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
- Messages
- 12,644
Ja myślałem że sam to robisz. To między 2,5 i 3.0 to będzie tylko przerzutka moteura i kompa. Prosta sprawa. Chyba że jeszcze jakaś pierdoła to może ktoś dopisze. Na pewno pod względem zlecenia takiej operacji to swap benzyna <-> diesel to będzie cena x2 albo x3. W V6 była różnica w wiązkach od CF3. Więc też powinieneś acheter taką z początku produkcji żeby było łatwiej.
-
09-12-2021, 16:16 #7L’utilisateur Débutant
- Il a rejoint le
- 04 2014
- Vit à
- GLC
- Auto
- 166 2,4 JTD + Q2
- Messages
- 130
Diesla odpuść. Pomijając le coût de lay przekładki prawie wszystkiego, nie chcesz mieć vin z diesla A piec busso. Przekładki 2.5 --> 3.0 jeszcze do przełknięcia.
-
10-12-2021, 15:35 #8L’utilisateur Cycliste
- Il a rejoint le
- 03 2017
- Vit à
- Varsovie, Pologne
- Auto
- Było: 3.0V6/2.5V6/2.4R5 | Jest: 2.4R5/2.0TS
- Messages
- 312
Czeka cię prucie całego auta. Też rozważałem taki scenariusz, miałem TS-a w pięknym stanie z dziurą w tłoku. Po analizie działań i le coût de laów z nimi związanych, zrezygnowałem z pomysłu swapów. Jest to wykonalne, ale upierdliwe
AR 166 2.5V6
AR 166 2.4R5
-
10-12-2021, 20:19 #9L’utilisateur Débutant
- Il a rejoint le
- 10 2018
- Auto
- 166 2.4 jtd only
- Messages
- 87
Moim zdaniem lepiej kupic benzyne, bo inaczej jest to nieopłacalne. Chyba że robisz to sam, hobbystycznie, albo nie masz na co wydawać pieniędzy, wtedy jest to jedyne ZA w tym przypadku. Przekładanie kabli, zbiorników, moteura, sanek, osprzętu, skrzyni, a znając życie, zawsze coś się posypie, coś nie będzie pASOc', mécanicien się pomyli, albo czegoś zapomni, itp itd. Na koniec jeszcze czeka cię wizyta, o ile się nie mylę, w wojewódzkiej stacji kontroli pojazdów.
No i sprawa gratów, jak kupisz drugą benzynę, zawsze będziesz miał na zapas jakieś elementy le moteur.
-
15-12-2021, 01:54 #10L’utilisateur Alfista
- Il a rejoint le
- 05 2008
- Vit à
- Poznan
- Auto
- 166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
- Messages
- 4,460
Jak kupisz 2.5 CF2 to masz duuuużo łatwiej. Podmieniasz moteur, kompa i skrzynię. Aha i zdaje się immo. Cała reszta powinna pASOwać / być identyczna. Pamiętaj o skrzyni, one też były inne (manual i automat).
Przekładka diesla to wg mnie masakra. Praktycznie wszystkie wiązki elektryczne, zasilanie paliwem, bak, zegary, hamulce, wydech, osprzęt le moteur, no wszystko - z wyjątkiem karoserii, foteli, lamp i zawieszenia.166 2.5V6 CF2 Sportronic il était | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm est
Mon 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Plus d'Alfa: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html

Sujets similaires
-
[156] moteur d'échange de v6 2,5 à 3,0 ou 3,2
Créé par Xemik11 à l’article 156Réponse : 17Dernier post/Auteur : 17-08-2017, 09:59 -
SWAP de Moteur 1.8 144 à 155 2.0
Créé par Hacker40 à l’article 156Réponse : 2Dernier post/Auteur : 13-05-2015, 08:58 -
[75] révision du moteur SWAP ou moteur?
Créé par Alfista92 dans la section de la boîte-pontRéponse : 28Dernier post/Auteur : 21-01-2015, 21:02 -
SWAP silnika 2.5 V6 na 3.0 V6
Créé par pafnuc20 à l’article 166Réponse : 8Dernier post/Auteur : 14-07-2013, 14:42 -
[75] Swap moteur V6 24V
Créé par zielony75 dans la section de la boîte-pontRéponse : 60Dernier post/Auteur : 22-10-2010, 17:51




Répondre en citant


