Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Lewe powietrze z pokrywy zaworów?

  1. #1
    rkarol
    Gość

    Domyślnie Lewe powietrze z pokrywy zaworów?

    Ostatnio samochód zaczął cierpieć na splot dziwnych zachowań:
    1. Nierówna praca na biegu jałowym
    2. Słabsze osiągi
    3. Dziwne syczenie z okolic silnika słyszane z kabiny po zdjęciu nogi z pedału gazu przy 80-90km/h
    4. podczas jazdy w korku przy obrotach jałowych ucieka wspomaganie hamowania(czyli problem z podciśnieniem w kolektorze), pedał twardy jak kamień. Dopiero po dodaniu gazu wraca
    Zacząłem się przyglądać silnikowi i zauważyłem, iż silnik syczy od wewnętrznej strony przedniej pokrywy zaworów. Po zaciśnięciu przewodu odmy, który odchodzi od kolektora ssącego do zbiorniczka- separatora przy włączonym silniku słychać i czuć wyraźny przeciąg, jakby ssał tędy powietrze. Po wyłączeniu silnika i odłączeniu tej rury można dmuchać i zaciągać z niej powietrze bez żadnego oporu! Słychać wtedy jakby ciągnął powietrze spod przedniej pokrywy zaworów. Tak samo z przewodu odpowietrzania przedniej pokrywy, która odchodzi do rury ssącej powietrze przed przepustnicą. Można dmuchać i wciągać powietrze bez oporu! Dodatkowo słychać syczenie. W 100% nie zlokalizowałem tego syczenia- w okolicach uszczelki tuż przy wtryskach, ale czy to możliwe, aby ciągnął nią powietrze do kolektora ssącego przewodem odmy? Może jakieś inne możliwości. Olej mi tędy nie chlapie ani płyn chłodniczy nie ucieka

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Masz rację to ewidentny problem z podciśnieniem w kolektorze ssącym.
    Sprawdź:
    czy serwo hamulców jest sprawne (nieszczelność może być powodem).
    Jeśli chodzi o odsysanie oparów (odmę) to tam nie szukaj przyczyny.
    Możesz wyeliminować układ odsysania oparów poprzez zdjęcie węża z zaworka zwrotnego na kolektorze ssącym i zatkania go nawet palcem na próbę.
    Moim zdaniem uszkodzone masz serwo pompy hamulcowej.
    Gdy to masz sprawdzone to pozostają uszczelki rurek "baranów" do podstaw na głowicach, lub łączniki gumowe do kolektora ssącego.
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 11-10-2010 o 12:32

  3. #3
    rkarol
    Gość

    Domyślnie Jednak uszczelka

    Zablokowałem odmę do kolektora ssącego i odpiąłem odmę dochodzącą do rury dolotowej. Obroty ustabilizowały się, hamulec działa. Silnik + 20% do mocy, ale nie sprawdzałem w tej konfiguracji z oczywistych względów . Po rozgrzaniu silnika dymi jednak z rurki odmy przedniej delikatnie płyn chłodniczy. Do tej pory nie zauważyłem tego, bo ani specjalnie płyn nie schodził, a i opary zasysał silnik do kolektora. Jak zatkam palcem rurkę odmy to wylatuje para z uszczelki nad zaworami. Pytanko, czy wystarczy wymienić ta uszczelkę, czy jeszcze coś jest tam do wymiany. No i jaki jest stopień skomplikowania wymiany. Wymaga to spuszczenia płynu i oleju? Czy ta nieszczelność może tez powodować przenikanie płynu do oleju?

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego rkarol,
    piszesz mało zrozumiale, ale gdy rzeczywiście to są pary z płynu chłodzącego to silnik do przeglądu (uszkodzona uszczelka pod głowicą 1 lub 2).
    Z króćcy do przewodów odmy umieszczonych na pokrywach rozrządu obu głowic nie może się nic wydobywać (ledwo wyczuwalne pulsowanie ciśnienia).
    Opisywane objawy, sugerują uszkodzoną (wydmuchaną) uszczelkę pod głowicą. Radzę zgłosić się do mechanika od silników bo jazda w takim stanie silnika może drogo kosztować (wymianą silnika).

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat i nieco odświeżę, mimo że nie dotyczy to modelu 166, a nie chcę zakładać kolejnego tematu pod tą samą nazwą w innej części forum.
    Na wolnych obrotach słychać jakby silnik zasysał gdzieś lewe powietrze, widoczne jest również falowanie wskazówki obrotomierza, jednak nie są to wielkie odchyły (w granicach +/- góra 50 rpm)
    Patrzyłem gdzie może być nieszczelność, jednak nic nigdzie nie znalazłem. Jedyne co zauważyłem, to syf w lewym dolnym rogu przy pokrywie zaworów (lewej). Po przyjrzeniu się bliżej, zauważyłem że uszczelka wysunęła się z pod pokrywy i przepuszcza tamtędy olej.
    Nowa uszczelka oczywiście zamówiona, czekam na dostawę, jednak interesuje mnie czy ta uszczelka może powodować taką dziwną pracę silnika?

    Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam, że odświeżam.

Podobne wątki

  1. lewe powietrze w silniku
    Utworzone przez Greg_79 w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-09-2015, 23:35
  2. [164] Falujące obroty, a lewe powietrze
    Utworzone przez Tytanowy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 09-10-2014, 23:13
  3. Alfa 156 JTD 16V FL lewe powietrze
    Utworzone przez kapust w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-02-2014, 13:09
  4. co to za rura od puszki filtra powietrza ( lewe powietrze )
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-10-2012, 07:31
  5. lewe powietrze - jak zdiagnozowac
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-06-2009, 21:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory