wazne zeby nie gibało sie na boki na łozysku i nie tukła jedna czesc o drugą po okręgu
wazne zeby nie gibało sie na boki na łozysku i nie tukła jedna czesc o drugą po okręgu
witam, wiem ze regenerując robi sie i jedno i drugie ale prosze mi powiedziec czy to objaw dwumasu czy sprzegła...
-cięzko wchodzą biegi
-jak juz sa biegi to na wcisnietym sprzegle auto lekko drży ( tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete do konca... a jest )
-gasząc auto lekkie szarpniecie
-odpalajac auto lekko popycha do przodu (na biegu z wcisnietym sprzeglem)
Ile taka imprezka kosztuje zakladajac regeneracje kompletu...
GDYBY BÓG NIE WYMYŚLIŁ ALFY ROMEO CHODZIŁBYM PIESZO !!!
Ja bym zaczął od odpowietrzenia sprzęgła.
Czytając temat widzę sporo mitów i nieścisłości.
Koło dwumasowe wykonuje takie zadaniejakie kiedyś spełniały sprężyny w tarczy sprzęgłowej (i komuto przeszkadzało?) czyli amortyzowanie wstrząsów skrętnych. W tej chwili tarcze nie mają elementu amortyzującego i przy ostrym traktowaniu tarcza ulegała by uszkodzeniu na wieloklinie.
Ktoś "mądry" zamienił sprężyny w tarczy na amortyzujące koło zamachowe w cenie wyższejo tysiące %.
![]()
![]()
Uszkodzenie koła polega na :
- wyrobieniu elementów amortyzujących
- uszkodzeniu łożyska (elementu łączącego koło stałe i ruchome).
Bardzo trudno jest stwierdzić zużycie lub uszkodzenie koła bez zdjęcia skrzyni. Jeśli jest dostęp dokoła można sprawdzić jaki jest zakres ruchu, czy w krańcowych pozycjach nie występują stuki i co najważniejsze czy nie ma luzu na środkowym łożysku - czy nie występuje luz w płaszczyźnie koła.
Jeśli łożysko się uszkodzi, rozdziela się stała i ruchoma część koła. Część ruchoma wraz z przykręconym do niego sprzęgłem wiruje sobie obijając się o obudowę skrzyni. Jeśli pozwolimy na zbyt długie działanie wyfrezuje nam piękną dziurę w skrzyni. Jak wcześniej wspomniałem najlepiej jest to sprawdzić jeśli mamy bezpośredni dostęp do koła a więc przy okazji demontowania skrzyni biegów. Koła DM są znaczne bardziej trwałe niż sprzęgła - powinny wytrzymać 2-3 zmiany sprzęgła.
Objawem sugerującym, ze trzeba myśleć o wymianie koła są stuki przy zmianie obciążenia silnika.
Jadąc wolno na 2 biegu. Na przemian wciskamy i całkowicie odpuszczamy gaz. Jeśli przy zmianie obciążenia spod auta dobiegają stuki można przypuszczać , ze elementy amortyzujące w kole DM są zużyte i nie spełniają swojej funkcji. Podobne efekty może powodować luz na przegubach wewnętrznych (szczególnie w autach które mają przeguby kielichowe) więc warto sprawdzić ich stan.
Koło może także stukać przygaszeniu silnika. Wał zatrzymuje się dosyć gwałtownie natomiast ruchoma część koła DW wraz z przykręconym do niego sprzęgłem stanowi całkiem sporą bezwładną masę. Jeśli elementy amortyzujące nie działają poprawnie słychać wyraźny stuk.
Jeśli chodzi o uszkodzenie łożyska koła DM jedyny objaw zewnętrzny z jakim się spotkałem było pulsowanie (nie mylić z wibracjami) pedału sprzęgła w chwili pełnego wciśnięcia lub w momencie kiedy sprzęgło zasprzęgla czyli tarcza łapie kontakt z dociskiem i kołem DM. Jeśli stwierdzicie taki objaw należy natychmiast zgasić silnik i przetranspotrować auto do mechanika
Nie spotkałem sie z sytuacją by kołoDM powodowało wibracje (jest wyważane) , efekt "pełzania"przy wciśniętym sprzęgle , źle wchodzące biegi itp.
Są to objawy uszkodzonego sprzęgła.
Intercars nie jest tanim dostawcą części.
Sprzęgło należy dobierać po numerze VIN ale najbardziej popularny model kosztuje 630PLN
http://autosklep24.pl/pl/p/Sprzeglo-...RAAR-166/10406
Dla Alfaholików oczywiscie rabat.
Ostatnio edytowane przez DamianS ; 08-01-2012 o 18:20
Oki toki podpinam się pod temat sprzęgło kompletne wymienione DM w ładnym stanie mechanik nie zalecił jego wymiany samochód drży na luzie , drżenia w kabinie foteli delikatnie deska kierownica trochę za bardzo jak na diesla przy ruszaniu i cofaniu wyrażne drżenie samochodu DamianS co ty o tym sądzisz ?
Po pierwsze trzeba sprawdzić zawieszenie zespołu napędowego czyli poduszki silnika.
Kolejne pytanie bo tak czytam i jak przeczytam jeden post to drugi dyskwalifikuje teorie i tak w kółko...
Zaczeło się jak zrobiły się mrozy, zdecydowanie mocniej drży kierownica na wolnych obrotach, niezależnie czy zimny czy ciepły. Przy obr. ok 1tyś. drżenia są bardzo małe lub prawie brak. Biegi wchodzą dość precyzyjnie, nie kleszczą się, nie blokują. Przy samej zmianie biegów brak drżenia, zgrzytów, stuków, ect. Problem pojawia się rzadko przy zmianie z 1-2 i częściej z 2-3, przy puszczeniu sprzęgła jest takie chwilowe drżenie całego samochody, przy redukcji takich rzeczy nie ma. O co może jej chodzić? Spotkał się ktoś z takim problemem?
Panowie widzę że w każdym poście odnoszonym się do drgań wszyscy mówią o wymianie koła dw. sprzęgłą jakies koszta kosmiczne, popadamy w paranoje!! U mnie także drgało i wymieniłem jedną poduszkę pod silnikiem tą przy skrzyni i wszystko się uleczyło sprawdźmy pierw rzeczy wydające się za banalne a dopiero zdejmujmy głowice skrzynie biegów i wydawajmy kupę kasy. Wbrew pozorom dwumas psuje się niezmiernie rzadko chyba że nie umiemy jeździć dieslem!!!
Fakt, coś by w tym było bo w moim przypadku pojawiło się przy tych mrozach. Czy może orientujesz się jak wyglądają zużyte poduszki silnika/ skrzyni, jak je skontrolować?