Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 80

Temat: Akumulator sam się rozładowywuję w jedną noc !

  1. #61
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Poszukaj kogoś z cęgami prądowymi, rozpianie obwodu i wpinanie w niego amperomierza może powodować, że uszkodzony moduł się wyłącza. W nowych autach większością instalacji elektrycznej sterują moduły, które mogą się stopniowo wyłączać po zgaszeniu samochodu. Rozpięcie aku może wpływać na ich zachowanie. Jedynym rozsądnych rozwiązaniem to cęgi prądowe.

    Po za tym podaj w Voltach:
    - ile ma twój świeżo naładowany akumulator,
    - ile ma rano przed odpaleniem
    - ile ma po nieudanym odpaleniu,
    - jakie jest ładowanie przy włączonym radiu i światłach

    78 Ah akumulator, który miał 3 lata wytrzymywał u mnie 2 tyg latem bez problemu.

    Ogólnie na takie szybkie rozładowanie to stawiałbym na zwarcie na alternatorze lub rozruszniku.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  2. #62
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Miechów
    Auto
    166 2,4JTD
    Postów
    67

    Domyślnie

    Jako że zajmuje się akumulatorami od jakiś 10 latek to się trochę wtrącę, najpierw trzeba coś sprostować nie ma czegoś takiego jak "zadurzy akumulator się nie doładuje" akumulator to magazyn a nie np. żarówka sam prądu nie pobiera, można sobie do 2.4 wsadzić np. 180ah i ma chodzić kwestia tylko wymiarów i pieniędzy . Gdyby było zwarcie w rozruszniku czy alternatorze to by się spaliły bezpieczniki albo i cały samochód (jeśli w jakimś obwodzie nie ma bezpiecznika). Z objawów wynika że jest u kolegi jakiś pobór prądu prawdopodobnie który jest tylko czasami, ale żeby się o tym przekonać to trzeba kupić jakiś uczciwy multimetr (NIE TAKI ZA 15zł) powiedzmy taki za 50 zł i trzeba nim regularnie sprawdzać pobór prądu jak i jakie jest napięcie ładowania i nam tu ładnie przedstawić wyniki pomiarów. Jest jeszcze jedna bardzo ważna sprawa musisz sobie kupić oprócz multimetra AREOMETR do pomiaru gęstości elektrolitu w akumulatorze, kupisz go w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym lub na alledrogo w cenie około 10zł. Areometr to jest podstawowy przyrząd do badania akumulatora i pierwszą sprawą przed podłączeniem akumulatora do prostownika jest sprawdzenie stanu naładowania żeby wiedzieć jak długo trzeba ładować akumulator! Dla przykładu akumulator całkiem rozładowany będzie trzeba ładować około 28 godzin prądem około 4A, większość ludzi robi to na oko często za krótko! Jak kupisz ten areometr to powiem jak go używać
    Ostatnio edytowane przez armo ; 12-10-2011 o 13:44

  3. #63
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    No słuchajcie, od 3 dni co rano odpala bez problemu, czuć, że jest słabszy ale zapali spokojnie. Gdy natomiast noce są zimniejsze nie ma szans, choć nie zawsze. Tak jak kolega mówił, kupię dzisiaj areometr, zmierzę i podładuję go do pełnego stanu. Gdy problem się pojawi, na pewno dam znać. Gdy znajdę przyczynę to tym bardziej

  4. #64
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    Słuchajcie koledzy - ostatnio byłem w sklepie i kupiłem nowy akumulator - bosha 90Ah i od razu pan w sklepie pyta sie mnie jaki mam silnik ( bo ten aku akurat miał największy) i ja mówie, że 2,4 diesla ale z webastem i temu chcę większy. po czym ten skrzywił mine i zaczął się głupkowato uśmiechać. Powiedział że trzeba kupować taki akumulator na jaki pozwala alternator i że do 2.4 90Ah to śmiesznie dużo... więc wytukałem mu regułkę którą wypisał kolega ARMO, po czym facet uciszył się i dalej już nic bezsensownego nie powiedział. Ale jednak cos w tym musi być skoro do tego silnika zalecane są akumulatory 100Ah. na tym nowym śmigam już 2 tygodnie i zapala do strzału
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 28-11-2011 o 08:26

  5. #65
    adi2003
    Gość

    Domyślnie

    witam mam podobny problem
    auto nie trzyma pradu wniosek akumulator do wymiany
    kupiłem nowy i co ? bez zmian auto jak postoi 2 dni nie zapali
    po odpaleniu na kable wystarczy 3 minuty aby alternator naładował aku
    po wpięcia amperomierza na odłączonych odbiornikach 1 amper czy to jest prawidłowy pobór :radio zegar alarm?

  6. #66
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    1A? to zdecydowanie za dużo
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  7. #67
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Proponuję podpiąć amperomierz i poczekać ok. 1 minuty, żeby zdezaktywowała się elektronika. Oczywiście wszystkie drzwi pozamykane a tylna klapa zamknięta na śrubokręt. Jeśli dalej będzie taki duży pobór prądu to pozostaje wyciąganie po kolei wszystkich bezpieczników. Ewentualnie sprawdź jeszcze napięcie ładowania i czy to sam alternator na wyłączonym samochodzie tyle nie pobiera w wyniku uszkodzonego regulatora.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #68
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał adi2003 Zobacz post
    po odpaleniu na kable wystarczy 3 minuty aby alternator naładował aku
    No nie no takie rzeczy to tylko w erze . Jak się aku rozładował tak że auto nie odpalało, to trzeba go sprawdzić i albo na prostownik dać albo zrobić dłuuuuugą trasę żeby się naładował. Jak będzie niedoładowany to w końcu padnie i będziesz miał kolejny do wymiany.
    Tak jak koledzy piszą, pomierz dokładnie prąd, jak trzeba to wyjmuj bezpieczniki i badaj. Przy wyłączonym wszystkim (bez alarmu, wszystko zamknięte) powinno być spokojnie poniżej 0,2A, idealnie to chyba normy są na jakieś 0,05A. Jak robiłem pomiary u siebie, to 0,2A szło przy otwartej klapie bagażnika jak wyjąłem z niej żarówkę (ale działał ciągle ten czasowy wyłącznik oświetlenia).
    Doraźnie żeby nie zabić aku odłączaj go po każdej jeździe, wtedy rano odpali . Tylko naucz się na pamięć kodu do radia .

  9. #69
    adi2003
    Gość

    Domyślnie

    yoozef No nie no takie rzeczy to tylko w erze
    nie mam w zwyczaju pisać bajek
    przypominam akku jest nowe tzn ma 3 tygodnie

  10. #70
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał adi2003 Zobacz post
    witam mam podobny problem
    auto nie trzyma pradu wniosek akumulator do wymiany
    kupiłem nowy i co ? bez zmian auto jak postoi 2 dni nie zapali
    po odpaleniu na kable wystarczy 3 minuty aby alternator naładował aku
    po wpięcia amperomierza na odłączonych odbiornikach 1 amper czy to jest prawidłowy pobór :radio zegar alarm?
    Na podstawie czego kolega określa że akumulator po trzech minutach jest naładowany?
    Na podstawie napięcia sprawdzamy akumulator po co najmniej godzinnym odpoczynku.Napięcie 12,7V lub więcej -100%pojemności, 12,5V -75%

Podobne wątki

  1. Jaki interfejs do 2.5 v6 z 2000roku z jedną sondą..??
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 10:50
  2. Uszkodozna jedna opona. Wymieniać jedną?
    Utworzone przez marcnow w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-03-2011, 19:47
  3. [145] Jak z dwóch Alf zrobić jedną
    Utworzone przez rooshyo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 31-10-2009, 10:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory