Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Płyn chłodniczy - gdzie on sie podziewa??!!

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar matber1
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Porsche Cayman 987.2
    Postów
    304

    Domyślnie Płyn chłodniczy - gdzie on sie podziewa??!!

    Witam mam taką dziwną sprawę. Dolałem dzis płynu chłodniczego bo miałem poziom na minimum. Dolałem do poziomu max. Przejechałem może z 5km otwieram maske a tu płyn znowu na poziomie minimalnym. Dolałem kolejny raz przejechałem i znowu na poziomie minimalnym. Dodam, że przy przygazowaniu słychac przelewający sie płyn. Silnik mi sie nie przegrzewa, trzyma temperature 90 stopni, nie kopci z wydechu, nie ma dziwnego zapachu, poziom oleju sie nie podniósł, nie ma nalotu "maślanego" na korku od oleju, nie ma dziwnego zapachu przy włączeniu ogrzewania, płyn w zborniczku nie jest tłusty od oleju. Czy wystarczy odpowietrzyc? czy moze to byc poblemem? jak tak to jak odpowietrzyc?
    czekam na każdą sugestię.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Jak wymieniałeś płyn chłodniczy to przydałoby się odpowietrzyć. Odkręć korek od zbiorniczka, odpal auto, ogrzewanie na maksa i czekaj az się zagrzeje (właczy sie wentylator). Jest też korek do odpowietrzania na chłodnicy (przynajmniej u mnie) po lewej stronie stojąc przed autem. Poluzuj i zakręć dopiero jak przestanie bąbelkować.

    Jeśli masz gaz to sprawdź węże na podłączeniu do reduktora. U mnie założony jest trójnik i właśnie tędy ucieka mi płyn.

  3. #3
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Kureczek w chłodnicy jest potrzebny tylko w momencie nalewnia płynu do układu, odkrecanie kurka podczas pracy silnika nie jest wskazane

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #4
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Na wszelki wypadek zerknij czy nie cieknie z nagrzewnicy. Zdemontuj osłonę od strony pasażera (na dole). Pięć minut roboty.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar matber1
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Porsche Cayman 987.2
    Postów
    304

    Domyślnie

    nic nie cieknie, sucho wszędzie. poziom płynu jest ciągle lekko ponad kreską minimum i nie drgnie ani trochę w dół.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    ma to samo u siebie, nowa chlodnica, nowy plyn ,pojezdze troche i mam stan ponad minimum troszke...i nic a nic nie ubywa dalej...ile razy bym nie zalal ,to stan poziomuje sie na troszke ponad minimum i stoi :]

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar matber1
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Porsche Cayman 987.2
    Postów
    304

    Domyślnie

    to moze tak ma byc...widzałem w paru postach dotyczacych v6 ze tez tak koledzy mieli...ale dlaczego tak jest...to mnie nurtuje..

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jaroman2
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Podkarpacie, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4JTD '00
    Postów
    81

    Domyślnie

    może gdzieś jest jakaś dziurka i wycieka do takiego momentu? podejrzane

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    wedlug mnie skoro pozniej nie ubywa to tak musi juz byc plyn jezeli jest rozgrzany zwieksza sie jego objetosc i mozliwe ze podczas jazdy tak sie dzieje i upuszcza go korkiem bo tam jest zawór bezpieczenstwa... mozliwe tez ze ten zawór za wczesnie sie otwiera pod cisnieniem, bardzo czesto jest ze wlasnie korek jest uszkodzony

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    u mnie ubywało bo po 10 latach chłodnica w alfie 166 jest do wymiany, płyn leciał całą powierzchnią chłodnicy, teraz po wymianie chłodnicy na nową poziom trzyma się tam dokąd naleję płynu, od miesiąca nie zmienia sie nawet o milimetr.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


Podobne wątki

  1. [159] Płyn chłodniczy, DPF
    Utworzone przez danianek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2015, 09:23
  2. Gdzie się podział płyn chłodniczy?
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-04-2011, 22:05
  3. [155] GDZIE podziewa sie PLYN CHLODNICZY
    Utworzone przez RAFALczudec w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 04-11-2010, 09:43
  4. [146] Gdzie się podziewa paliwo.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-04-2009, 15:13
  5. [146] płyn chłodniczy 1.9TD
    Utworzone przez dareme89 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-05-2008, 13:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory